Iets meenemen naar all-inclusive resort?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marlous28, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Over een aantal weken gaan wij met onze dreumes van nu 13 maanden op vakantie naar een all-inclusive resort in Turkije. Nu is onze dreumes een vrij makkelijke eter en zal er in het hotel genoeg te eten en te kiezen zijn. Maar ik vraag me af of iemand hier naar een all-inclusive resort is geweest en die toch iets te eten van thuis miste voor zijn/haar kindje.

Zo zit ik zelf bijv te denken aan pakjes lang lekker melk voor het geval ze de melk daar niet lekker vindt. Maar aan de andere kant, ze zullen vast iets van yoghurt hebben en een weekje minder zuivel kan vast geen kwaad.

Iemand tips?

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb wel wat meegenomen. Ik het hotel uiteindelijk niet nodig geweest. Zat wel in een hotel met heel uitgebreid en goed eten, waarvan ook de kamer voorzien werd van drinken en fruit. Ik had knijpzakjes (zonder suiker) en wat potjes mee in geval van nood en voor onderweg..

Ik was met een baby van 7 maanden, lijkt me nog wat lastiger met eten dan een kind van 13 maanden. Maar kan ik naast zitten natuurlijk.. Mijn dochtertje at gewoon groente, fruit, stukje brood enzo uit het restaurant en aan het zwembad, verder geef ik BV en een flesje per dag. Het kan wel zo zijn dat ze daar geen melk hebben, of melk dat inderdaad minder lekker is..

Als je in een toeristisch gebied bent zullen er ook supermarkten zijn waar je genoeg kan kopen. Al weet ik niet of dat ook in Turkije het geval is.

En misschien kan je tips lezen of tips vragen op zoover.nl

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

De meeste all in hotels in Turkije zijn zeer uitgebreid qua eten. En melk zit daar ook gewoon bij bij het ontbijt en yoghurt.

Een keertje minder zuivel is niet zo heel erg. Wat je kan doen is alvast 's ochtends 200cc melk en schaaltje yoghurt. Zit je ook weer op voldoende zuivel.

Neem wel pakjes drinken voor onderweg mee. Er zal ongetwijfeld wel wat eet en drinktentjes zijn maar je weet maar nooit.

Het zal je ook ongetwijfeld vertelt zijn, maar drink geen water uit de kraan. Was de beker ook liever niet af met kraanwater.

Veel plezier!!!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In hotels serveren ze meestal houdbare melk dus zal je dochter dat ws wel lusten als ze lang lekker melk lust. Ik zou op zn hoogst een fles diksap ofzo iets meenemen voor onderweg. Ik heb niet zo'n water drinkertje, een beker thee per dag gaat goed en voor de rest drinkt ze een beker sap met water en een bekertje "limonade". Eten zal wel lukken toch, fruitsalade's, brood, avondeten.

5. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    mijn ervaring is dat de melk daar toch anders proeft.
    wij hadden zelf bij AI ranja, kant en klare flesvoeding (fruitfles) en pakjes yogi mee. ze drinken hier geen melk.

daar heb je ook wel supermarkten enzo waar je het kan krijgen maar dingen proeven vaak anders.

een hele fijne vakantie gewenst

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

#6 Charlie007, 7 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2012
    Wij komen net terug van een all inclusive in Turkije. En het was ook nog eens een hele goede. Ik had dreumesmelkpoeder mee, voor onderweg en ook omdat hij s nachts nog wel eens wakker wordt en dan wat wil drinken. Daar had ik graag nog wat meer van mee willen nemen want het normale 'kinder' avondeten wat ze daar speciaal serveerden om 18 uur was toch wat zouter dan thuis en meneer werd dus vaker wakker 's nachts van de dorst. Maar dan kan water natuurlijk ook als je kindje dat accepteert.

Op het buffet hadden ze langhoudbare melk. Ik tapte die in een fles en deed het in de mini bar, zo hadden we steeds een voorraadje.

Pak luiers in in het winkeltje in het resort was 17 euro. Ik zou dus echt zelf veel luiers meenemen. Mijn zoontje dronk daar meer ivm de warmte en dus ook meer luiers nodig gehad.

Ik had een 100 ml flesje diksap mee voor onderweg maar ook daar had ik meer van willen hebben, handig voor in de minibar om even een sapje aan te maken op de kamer.

Potjes fruit en zo mistje ik ook wel. Elke dag een banaan gaat wel en stukjes meloen maar de fruitsalades op het buffet hadden dan weer grapefruit er doorheen, niet echt lekker.

Ook een flesje afwasmiddel voor op de kamer en een sponsje zodat je de bekers/flessen af kan wassen. Ik deed dat wel met kraanwater en niet nagespoeld met flessenwater. Hij heeft geen buikpijn gehad.
    Verder alles natuurlijk wel met flessenwater aanmaken.

De yoghurt bij ons op het buffet trouwens ook heel zout, net als de kazen en zo...maar wel te doen hoor. Denk dat je met de langhoudbare melk daar het verst komt. Die smaakte echt prima en romig.

Fijne reis, Charlie

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ons zoontje eet en drinkt alles, laatste x ook in Turkije. Behalve de melk (geen fv meer, echt koemelk). Die ging er niet zo goed in als thuis.
    Maar ach voor een weekje. Turkse yoghurt kun je hem bij wijze van snachts voor wakker maken, dus dan compenseert een beetje.
    Eten ging goed.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij zijn in november in Egypte geweest, all inclusive... Onze dochter was toen 15 maanden oud.
    Had wel voor de zekerheid pakjes houdbare melk meegenomen, maar uiteindelijk hadden ze daar ook melk bij het ontbijt en lunch. Natuurlijk ook yoghurt/kwark bij avondeten.
    Ook had ik een bakje met bambix 8 granenpap bij me en daar was ik toch wel blij mee, aangezien de broodjes en zo allemaal wit zijn en dus minder vezels bevatten. Hierdoor gaat ze slecht poepen!
    Maakte dus iedere ochtend een lekker schaaltje pap voor haar en dan at ze nog wat stukjes (wit) brood erbij (tosti of zo)....

Verder had ik ook een pak pampers bij me en een paar peutermaaltijden in de koffer voor het geval dat. Uiteindelijk weer mee naar huis genomen...
    Bij ons hadden ze iedere dag een speciaal menu voor kindjes. Wel vaak penne, gebakken aardappeltjes, frietjes etc. Maar verder prima!

Inderdaad wat afwasmiddel met een sponsje was ook niet verkeerd geweest, want zat ook iedere avond met het afwassen van haar bekers en zo. Uiteindelijk paar keer in de keuken van het restaurant laten doen...

Voor mezelf vond ik het idee prettig om wat extra dingen mee te nemen (voor het geval dat)... en heb er een hekel aan om meteen een supermarkt te moeten zoeken als je iets niet bij je hebt wat je toch wel nodig hebt!

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Iedereen alvast bedankt voor de tips! Aangezien dit voor mij de 5e keer is dat ik naar Turkije ga, ben ik gelukkig wel redelijk bekend met de buffetten in diverse hotels en weet ook wel wat er meestal op ligt. Alleen dit is de eerste keer met de kleine en dan kijk je er toch weer anders tegenaan. We hebben wel voor een redelijk groot 5* resort gekozen.

Ik denk dat ik dus zeker een aantal pakjes houdbare melk meeneem. Liever het zekere voor het onzekere. Pap houdt dochterlief niet zo van dus dat hoeft denk ik niet.
    Qua ontbijt, fruit, lunch en diner maak ik me niet zo'n zorgen aangezien ze veel lust maar ik zal denk ik toch een aantal bakjes olvarit meenemen voor het avondeten. Just in case!

Meer tips zijn nog steeds van harte welkom!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Yoghurt is Turks dus lijkt me sterk als ze dat daar niet hebben :p

11. teletascha

teletascha Actief lid

5 mei 2011
    148
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij staan nu op een camping in zuid-Frankrijk met onze 12 maanden oude dreumes.En wij hebben eigenlijk alles wel bij ons: fruithapjes (maar ze krijgt ook vers fuit) en 1.5 pak flessenvoeding en ook nog voor de hele week toetje. Heb zelfs een blok kaas meegenomen, omdat ze nogal specifiek is met mat ze lekker vindt op brood :). Avondeten enzo heb ik wel gewoon hier gekocht...toch nog iets.

12. meryem

meryem Lid

16 mei 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    ik woon in Turkije, in de supermarkten hebben ze gewoon potjes met groente en fruit. Ook oplosmelk, sap e.d. is gewoon in de normala supermarkt te krijgen. Als je luiers in een klein marktje koopt zijn ze inderdaad erg duur, maar de normale supermarkt (KIPA, Tansas of Migros) heeft normale prijzen. Het enige wat ze hier eigenlijk niet hebben is Diksap, dat laat ik overkomen uit Nederland, voor de rest is alles verkrijgbaar!
    Veel plezier alvast

Deel Deze Pagina