Toch bang voor reflux/verborgen reflux

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door InesTaina, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Hallo

Afgelopen zondag na dokterspost geweest ivm met ontstoken oog en overmatig spugen, was niet echt naar mijn tevredenheid geholpen dus maandagochtend eigen HA gebeld waar ik dinsdag ochtend terecht kon,
    Uitgelegd wat de klachten waren, toen waren die: onrustig drinken, moeilijk boeren, rochelend ademhalen na voeding belletjes blazen moeilijk poepen en veel terug geven.
    HA heeft eventjes aan zijn buikje gevoeld en eventjes geluisterd en vindt het er prima uitzien en horen hij dacht dat hij misschien door darmkrampjes veel terug gaf en heeft lactulose fresenius voorgeschreven, ik heb toen aangegeven dat ik bang was voor reflux maar daar heeft ie eigenlijk niets mee gedaan, maar nu wordt het steeds erger,

M'n mannetje moet veel huilen na de voeding en soms ook ondertussen, hij slaat nu extreem veel met zijn handjes, hij is alleen maar belletjes aan het blazen spuugt nog steeds erg veel maar nu ipv echt melk spuugt ie heel veel wit slijm, hij ademt dan ook erg eng echt alsof heel zijn keel vol zit, hij ruikt ontzettend zuur laat als hij boert hele erge zure boeren, steekt na de voeding veel zijn tong uit en zodra ik hem neerleg gaat ie huilen, ik loop de halve dag met mn kleine op mn arm, vindt ik niet erg maar ik ben zo bang dat hij pijn heeft, hij slaapt ook veel slechter, is enorm veel wakker, ik weet naarmate ouder hij wordt hij steeds meer wakker blijft maar mij lijkt dit niet echt gezond.

Als ik dan op internet een beetje research doe heeft hij toch bijna alle symptomen van reflux of verborgen reflux,
    Als jullie dit lezen is mijn angst dan een beetje terecht of hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt

Kan ik zelf de kinderarts bijvoorbeeld opbellen voor een afspraak of heb ik echt een verwijzing nodig? Ik wil het toch graag laten onderzoeken namelijk, iemand enig idee wat ik kan doen?

2. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

ik zou naar de ka gaan, hier had ons meisje maanden lang (Verborgen) reflux, dit werd steeds niet ondekt door de ha en cb.
    toen ik nogmaals bij de ha kwam omdat me emmertje bijna overliep door het overmatige huilen en onrust van mijn dochter heeft hij ons door gestuurd naar de ka.

eenmaal daar een hele dag geweest te zijn keek hij in haar keeltje en zag de wondjes door al het maagzuur zitten, hij schrok erg van hoe haar slokdarm er aan toe was!, ze wilde haar eigenlijk direct opnemen zodat wij tot rust konden komen en hun haar medicijnen konden toe dienen en haar slokdarm in de gaten te houden.
    Gelukkig was dit niet nodig, ze heeft nu ruim 2 maanden medicjinen en we hebben een heel ander meisje, dat goed slaapt zowel overdag en snachts, slaapt uit tot half 9 , is veel rustiger en ging een week na de medicijnen onwijs snel in haar ontwikkelingen.

wij en ook de ka vermoeden dat ze door de pijn haar ontwikkeling niet kon doorzetten.

als ik zo de klachten lees lijkt het er idd zeker op !, dus nogmaals ik zou naar de ka gaan.
    want je ziet het, mijn dochter had maanden lang pijn door de reflux en dit werd pas met 7,5 maand ontdekt.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind het ook op reflux lijken. Zou aandringen op een medicijn en ook uiteraard aangeven dat het huidige medicijn niet werkt.
    Sterkte.

4. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Thanks voor je snelle reactie!! Heb jij ook enig idee of ik zelf de KA kan opbellen of moet dit echt via de HA gaan?
    Fijn dat met jou meisje nu alles goed is maar ook k*t dat ze er toch zolang mee rond heeft moeten lopen gerrum! Ik ga in iedergeval niet opgeven tot m'n manneke is nagekeken door de KA.

5. AlwaysHappy

dat weet ik eigenlijk niet of je zelf kan bellen..hier stuurde de HA ons door omdat hij zelf ook niet meer wist wat er aan de hand was.
    nu heb ik maandelijks telefonische contact met de ka.

6. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Oké heel erg bedankt, zal maandag de HA wel even bellen en vragen hoe of wat!

7. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Hier ongeveer hetzelfde verhaal, enige tip die ik heb is; vertrouw op je eigen gevoel en eis echt medicijnen bij de huisarts. Onze zoon is een aantal weken geleden gestart met nexium en wij merkten echt na een paar dagen al een heel verschil.

Wat hier trouwens ook goed werkt(e) is op de buik slapen, wellicht kun je dat ook proberen.

Succes!!

8. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Klopt dat buik slapen, soms heb ik hem langs me liggen als ik zelf natuurlijk gewoon even lig te lammen op bed en dan leg ik hem op zijn buikje en dan is het eigenlijk wel prima, hij valt dan veel sneller in slaap en stopt meteen/eerder met huilen!

9. AlwaysHappy

idd hier sliep ze met 4 weken op haar buik, dat gaf al wat verlichting.

en zoals Angeliekie zegt , vertrouw echt op jou gevoel !
    maanden lang zat er in me achterhoofd: '' het is reflux het is reflux'' maar doordat het cb en de ha steeds zeiden van niet ben ik dat stemmetje maar weg gaan schuiven, terwijl ik al die tijd gelijk had

10. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Het klinkt wel zo. Ik zou inderdaad een verwijzing naar een kinderarts vragen. In de tussentijd kun je kijken of er dingen zijn die helpen. Na de voeding overeind houden, het bedje een beetje schuin omhoog (stokke bounce n sleep kan in een refluxstand).
    Je kunt voeding indikken met jhbpm of gaan voor comfort voeding.
    Veel succes!

11. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Wat houdt voeding indikken in? En Jhbpm?
    En kan dit zonder 'gevaar' voor de kleine?

12. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Wij zijn ook anderhalve maand bezig geweest voor we DE oplossing hadden. en wij wiste zelf dat het verborgen reflux was, en de arts ook maar eerst dit proberen, dan dat proberen en dan weer het andere medicijn. Nu eindelijk hebben wij eht goede medicijn en de goede dosering, en wat hebben wij een blij jongetje!!!! Wij waren gesloopt want we liepen hem 24 uur per dag te troosten en hij dronk beroerd, continu met vele pauzes. Hij was een baby die dronk om zijn keeltje te verzachten. Zijn keeltje was erg kapot, hadden zelfs bloed op de lakentjes gevonden... We hebben wel de 'regeltjes'van onze zoon door moeten krijgen maar nu is hij zo blij! , onze jonge slaapt ALTIJD op de buik. hij slaapt anders niet, we hebben hem zelf in een onderbroek gehangen in een schuin bedje, maar werkte niet... Dus hij gaat lekker op de buik!
    ik voed rustig, en probeer het meestal in 2 keer te doen (wissel tussen door van borst , want geef ook borstvoeding) maar ik las dan een pauze in en ga zijn luier verwisselen en daarna volgt na een tijdje de tweede helft van de voeding. Na het voeden houdt ik hem overeind of ik leg hem lekker op een kussen zodat hij schuin ligt, of de wipstoel. (ons ventje is na het voeden altijd wakker, en als hij wakker is wil hij wel op zijn rug want dan kan hij lekker kijken). Mijn advies: DRING AAN BIJ DE DOKTER!!!! Wij hebben dit niet gedaan en het had ons een hoop leed bespaart als we dat wel hadden gedaan!!! En voel me nu soms zelfs schuldig dat ik er niet hard aan getrokken heb.

13. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    voeding indikken met johannesbroodpitmeel kan bij sommige verlichting geven (dit gold bij ons niet..) maar dan moet je jhbpm toevoegen aan de voeding die hij krijgt, dit is gewoon een poeder die je toevoegd en is verkrijgbaar bij de drogisterij (kruidvat etc.)
    Als je borstvoeding geeft, kun je of kolven en dan die voeding indikken of van te voren jhbpm geven wat je aangemaakt hebt met water...

14. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties! Heb zojuist de hoofdkant van zijn bedje al verhoogt door handdoeken onder het matras te leggen voor de rest het indikken van voeding laat ik even voor wat het is, maandag de HA bellen en regelen dat hij goed wordt nagekeken door de KA!

15. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Dat is inderdaad johannesbroodpitmeel. Het kan geen kwaad, maar verdikt gewoon de voeding. Dat is ook het eerste advies wat de kinderarts je gaat geven denk ik. Je moet er dan wel rekening mee houden dat je misschien ook een andere speen moet geven bijv een 1-2-3 speen.

Maandag maar bellen dan, ben benieuwd

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Wat je beter kan doen is boeken onder de poten van het bedje plaatsen. Dat is beter dan de matras zelf te verhogen, dan komt er geen deuk of kuil in de matras :)

Hier ook zoon met reflux problemen. Bekende verhaal, werd niet geloofd, weggestuurd. Gaf jbpm (op een lepeltje, geef borstvoeding) maar dat hielp voor geen meter..Pas met 6 maanden serieus genomen, toen had zoon slokdarmontsteking en was ik gesloopt. Na ziekenhuisopname medicatie gekregen en tja...na 1 week ander kindje...
    Dus als je HA je niet geloven wil, probeer standvastig te zijn en aan te drinken op een verwijzing..ik heb er nog steeds nare gevoelens over dat we het zo lang hebben laten dooremmeren..

17. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Niet eens aan gedacht! Dat maar eens doen het bedje zelf hoger zetten!
    Ja naar wat ik allemaal lees dat de HA het bij de meeste allemaal wegschuift, ik ga zorgen dat dat niet gaat gebeuren, maandag maar eisen op een doorverwijzing thnx voor de reacties!

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ter verdediging van mijn eigen HA (want ik had steeds vervangers die maar niet luisterden), toen ik bij haar kwam, in volle ellende, heeft ze meteen voor mij gebeld met de KA en voor dezelfde dag al een afspraak geregeld. Echt super:)..
    Dus wie weet gaat het wel goed. Maar het is meer ook voor jou, dat je weet wat er evt dus ook kan gebeuren...

Succes!

19. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Ja idd ze zijn echt niet allemaal even slecht, helaas zit ik bij een nieuwe HA wegens verhuizing, met de oude HA had ik een hele goede band kwam daar al vanaf toen ik nog een baby'tje was, ik weet dat die meteen wel goede onderzoeke zou hebben gedaan al had ik daar tegen gezegd dat ik bang was voor reflux, bij deze durf ik mijn mond nog niet echt open te trekken maar ik ga voor n doorverwijzing en eerder geef ik niet op!

20. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Vandaag bij de HA moeten komen, en ben acuut doorgestuurd naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis, de HA was bang voor een maagafsluitingsverdikking, daar had mijn zoon precies de "goede" leeftijd voor en de klachten kwamen daar ook mee overeen, eenmaal aangekomen in het zkh hebben ze hem eerst grondig nagekeken gewogen enz

Toen moest hij naar de rontgenafdeling voor een echo om te kijken hoe het zat, hij heeft toen zijn flesje leeg moeten drinken om te kijken hoe zijn afsluiting het deed en hoe zijn maag reageerde op de voeding, ik heb m'n mannetje nog noooooit zo hard zien huilen, verschrikkelijk om te zien, of het hem pijn deed weet ik niet maar leuk vondt hij het niet!

Weer terug op de SEH gingen ze nog bloedprikken (zoooo zielig) en z'n keeltje nakijken, toen heb ik ong een uur moeten wachten op de uitslag......

De uitslag : zijn maagje was helemaal in orde!! Gelukkig, maarrr hij had wel KMA en daardoor was reflux ontstaan, zijn slokdarm was ookal wel wat aangetast maar niet ernstig gelukkig, hij zit nu op de nutramigen 1 (hypoallergeenvoeding) en dan nog nutritron om het in te dikken! Dit moeten we nu een week proberen kijken of het aanslaat 6 september weer naar het zkh om te kijken of het iets doet, zonet gaan ze wat anders proberen.. Wat dat is geen idee!! Maar hopelijk werkt dit gewoon meteen!!

Ik ben zooo blij dat er meteen actie is ondernomen en hopelijk voelt m'n mannetje zich gauw beter!! Gelukkig liep hij er pas 2 weken mee rond ipv maanden zoals sommige andere baby's

Deel Deze Pagina