Max voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Einneh, 2 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

Wat is de max voeding welke ik Mark (6 maand) mag geven? Ik heb nl het gevoel dat hij nu af en toe te weinig krijgt.

Dit is ongeveer ons schema:

tussen 7-8 210+7 Nutrilon standaard 2
    Rond 10 uur knabbeltje
    tussen 11-12 180+6 Nutrilon standaard 2
    Rond 13.30 fruithapje 100 gr (Mark zou ook een heel potje 200 gr op kunnen maar dat vind ik te veel ;))
    tussen 15-16 180+6 Nutrilon standaard 2
    Rond 17.30 groente (meestal uit een potje 200 gr)
    Rond 18.30 laatste fles 210+7 Nutrilon standaard 2 maar meestal laat hij hier 30 van staan en soms meer als hij na zijn groente ook nog yoghurt krijgt.

Mark wil meestal na 3,5 uur alweer de volgende fles afleiden heeft eigenlijk geen zin, dan wordt hij boos. Als hij na de 2 flessen 's middags niet genoeg heeft laat hij dat merken en bieden wij hem nog 60ml extra aan wat meestal ook opgaat.

Is het verstandig om over te stappen op voeding voor hongerige baby's of hoeft dat niet?

Ow ja hij doet tussen de 15 en 20 min. over de fles (Tommie Tippie met speen 2 er op, speen 1 wil hij niet meer... (deze zuigt vacuum).

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Groetjes Hennie

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Van de opvolgmelk is het advies om maximaal 800ml voeding te geven. Liever niet meer. Mocht hij meer honger hebben, mag je echt meer aan de slag met de bijvoeding. Heel potje fruit is geen probleem, eventueel extra thee, water of sap erbij mag ook. Misschien kan je al proberen om een klein korstje brood te geven om aan te sabbelen zodat hij hier ook kennis mee maakt?
    Succes
    groetjes Femke

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hallo Femke,

Eerst bedankt voor je snelle antwoord!

Ja hij krijgt een broodkorst of een halve soepstengel. Hij vind het heerlijk om hierop te sabbelen niet om op te eten (maar dat zal nog wel komen).

Ik zal eens kijken of een heel potje fruit helpt en anders idd wat ander vocht.

Bedankt!

Hennie

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan, succes!
    Groetjes

Deel Deze Pagina