Hier geen overbezorgde moeder hoor.. Maar gewoon nieuwsgierig. Mijn meisje heeft voor de eerste keer koorts zonder dat dit met de prikjes te maken heeft. Ze is huilerig en verder kan ik niet ontdekken waar het van komt. Ze dronk vanmorgen zowaar de hele fles leeg 200cc en gisteravond kregen we er bij de laatste fles bijna niks in. De 2e fles dronk ze 130. Wanneer geven jullie extra water (op een lepeltje)? Volgens mij krijgt ze genoeg binnen als ze rond deze koers verder gaat toch? En de koorts is niet heel hoog; 38.2 om 11u. Gisteravond hebben we een zetpilletje van 60 mg gegeven omdat ze bleef huilen. Ze mag meer maar qua koorts was het niet nodig dus even een beetje verlichting voor de nacht.
38,2 kun je niet spreken van koorts maar van lichte verhoging. Als ze zo doorgaat met drinken is het niet per se nodig. Je kan natuurlijk altijd een lepeltje water geven, kan nooit kwaad.
Helemaal eens met kiwi1 en verder d`r plasluiers in de gaten houden. Kan zomaar zijn dat ze vanavond of morgen ineens verkouden is. Maar geen reden voor paniek, de temp zal waarschijnlijk ook nog wel wat oplopen vandaag, `s avonds hoger dan `s morgens nml. houd in de gaten of ze gewoon zichzelf blijft of niet. En een zetpil als ze er niet van kan slapen is prima, anders zou ik het niet doen, maar ik geef maar zelden pcm (en neem het zelf ook zelden in).
Boven de 38 is wel koorts maar niet hoog nee. Ze is verder huilerig en moe. Nog zeer goede plasluiers daar let ik altijd op. Ik hou het in de gaten bedankt
Het is inderdaad wel koorts, zou het gewoon in de gaten houden, en zou, als ze niet voldoende drinkt gewoon de huisarts bellen. Bijgeven met lepeltje kan natuurlijk wel, maar ook dat zal niet zo hard gaan bij een meisje van bijna 5 maanden. Voelt ze zich inmiddels alweer wat beter?
Ze drinkt gelukkig niet slechter; ze laat vaak al 50cc per fles staan en de laatste fles drinkt ze bijna niet. Maar het is een beetje hetzelfde; moe, huilerig en knalrode wangetjes. We dachten zelf aan tandjes? Ze wil constant iets in haar mond en kwijlt veel. Gelukkig kan ze nog wel lachen!