Wij weten sinds onze dochter 4 weken oud is dat ze een gaatje in haar hartje heeft. Helaas is het te groot om uitzichzelf nog dicht te groeien en zal ze hier aan geopereerd moeten worden. Ze komt nu niet genoeg aan (laatste 3 weken maar 115g erbij) en maak me erg zorgen. Drinken gaat meestal goed maar het gebeurt ook wel eens dat ze maar heel weinig drinkt (ze krijgt borstvoeding). Heeft iemand ervaring met een baby met een gaatje in het hartje (VSD). Kwam jou babytje ook maar weinig aan?
Nee geen ervaring mee, maar ik wil je wel even heel veel sterkte wensen. Wat heftig moet dat voor jullie zijn Knuffel Rus05
Ik was zelf zo'n baby nu bijna 30 jaar geleden. Toen wisten ze niet zo snel wat het was. Idd schijnbaar heel erg moe, niet goed kunnen drinken. Ik woog met 2 jaar , 7 kg! Al waren de artsen ervan overtuigd dat hun het wel zou lukken, niet dus. Gelukkig was het bij mij net klein genoeg om niet geopereerd te hoeven worden. Onderhand word ik dus over 1,5 week 30 en is allemaal goedgekomen hoor. Bij mij is het zover als ze kunnen zien dichtgegroeid. Het is zeker niet fijn als mama om zo ongerust te moeten zijn, ik heb het bij mijn zoontje met zijn nier. Maar het komt goed echt waar. Misschien kunnen de artsen je een andere voeding geven voor de kleine? Want mijn moeder verteld altijd dat aan de borst drinken te vermoeiend was voor mij en uiteindelijk ook voor haar door tig keer aan te moeten leggen. Heel veel sterkte meid!