Hallo, Ik ben vandaag dus 39+4 wk zwanger en ben net bij de verloskundige geweest. Deze gaf aan dat het hoofdje los in het bekken zit. Bij eerdere controles heeft het kindje wel met het hoofdje vast in het bekken gezeten. Weet iemand waar dit op kan wijzen?
Dan heeft het niet helemaal vast gezeten denk ik maar het is verder geen probleem hoor, je kindje hoeft voor de bevalling niet helemaal in te dalen vaak gebeurt dat tijdens de bevalling pas.
Het kan zijn dat je blaas wat vol zat en dan kan het zijn dat het hoofdje wat losser in het bekken zit.
Bij mij lag ze vorige keer ook niet vast. Nu ligt ze volgens mij nog niet 100% vast maar sluit de boel wel af. Nu hoef ik dus niet meer te gaan liggen als de vliezen breken, vorige keer nog wel. Dat zal nu bij jou dus ook wel zijn? En volgens mij wil het weinig zeggen hoor. Hoeft ook echt niet te betekenen dat je later gaat bevallen.
Hier overtijd en de kleine is nog steeds niet ingedaald dus zit ook niet vast in de bekken.. Mochten mijn vliezen breken dan moet ik idd meteen gaan liggen.
Heb even de VK-kaart erbij gepakt.... Hier lag ons meisje ook de ene week (vanaf 33 weken)bewegelijk in bekkeningang (cbibi) en de andere week lag ze weer bewegelijk boven bekkeningang (cbbbi, moest ik gaan liggen als de vliezen zouden breken). Met 39+5 lag ze eindelijk vast in bekkeningang (cvibi), ik blij!! Maar met 40+5 lag weer bewegelijk in bekkeningang, wat een telurstelling vond ik dat! Ik begrijp je gevoel dus helemaal. Ik ben toen gestript en een dag later is ons meisje geboren. Hieronder de link naar mijn onderwerp die ik destijds geopend heb. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/238941-controle-38-5-niet-meer-ingedaald.html
Ons meisje was met 41+5 nog niet ingedaald, dus hoeft niks te betekenen hoor. Net was mijn voorgangster al zegt "zodra de vliezen breken, gaan liggen" En dan niet gelijk, je mag nog wel eerst naar huis hoor, dus je hoeft niet tussen de komkommers in de supermarkt te gaan liggen (letterlijke woorden van mijn vk)
Giraf... dat ligt er maar net aan. Dochtertje van mijn zusje was ook niet ingedaald en kreeg idd t advies om te gaan liggen wanneer de vliezen braken. Mijn zusje is eergisteren bevallen in de badkamer op de badmat. Vliezen braken , kon niet meer in de benen komen toen ze op de wc zat (daar braken de vliezen) en heeft ze zich op de vloer laten zakken. 3min later kwam haar dochter ter wereld. Daar kon geen verloskundige tegen rijden , ze heeft samen met haar man op de badkamervloer t kindje op de wereld gezet. Dusse in t geval van mijn zusje was het tussen de komkommers gaan liggen in de supermarkt als ze op dat moment daar was geweest.
op mijn vk controle kaart staat ook cbbbi.. nog van de vorige afspraak van vorige week...maar de vk zei vandaag oh ja hoor ze ligt al netjes in je bekken....maar heeft er verder niets bijgeschreven...dus weet nou niet of het nog steeds cbbbi is? zoals ik begrijp van hier boven betekend het dat ze dus bewegelijk voor de bekkeningang ligt? Ze hebben bij mij nog helemaal niets verteld over direct gaan liggen nadat de vliezen breken...toch even vragen volgende week aan de vk dan! vind het maar gek dat ze daar nog niets over hebben gezegd?
Bedankt voor de reacties! De vk heeft mij gezegd dat als mijn vliezen breken en er komt een grote plas dan gelijk gaan liggen (volgens mij ook in de supermarkt..) en als het maar een klein beetje is dat ik dan gewoon rond mag blijven lopen. Ik had eerder wel begrepen dat ingedaald en hoofdje vast in bekken 2 verschillende dingen waren? De vk heeft ook nog een echo gemaakt, daar was duidelijk te zien dat er tussen het hoofdje en de uitgang zeg maar, dat daar een plasje vruchtwater zat...
Mijn gyn & vk zeiden ook dat ik direct moet gaan liggen. Omdat de kleine helemaal niet ingedaald is en omdat ik behoorlijk veel vruchtwater heb. En mocht ik toevallig (alleen) in de supermarkt zijn dan moet ik sowieso ambulance bellen om naar het zkh vervoerd te worden. In sommige gevallen moeten sommigen dus meteen gaan liggen, dus ook tussen de komkommers *ik zie het al voor me* hahaha.. Maar ja het is niet anders.
wat gek eingelijk bij mij ligt ze dus ook nog maar voor de uitgang zoals e vlk het zei (in het ziekenhuis)maar zei niks over liggen bij het breken van mn vliezen En bij beide eerdere bevallingen zijn als eerste mn vliezen gebroken
Hier nog een waarbij de beeb beweeglijk met het hoofdje in het bekken ligt.... ik moet dus ook meteen gaan liggen bij breken vliezen! En ook mijn vk zei, je mag nog wel naar huis hoor, je hoeft niet op de lopende band bij de Appie, whahaha!
Haha dat is echt verloskundigen humor dan. Mijne had het over dat ik niet tussen de aardappels hoefde te gaan liggen
3 minuten!? Wauw! Das wel een turbo bevalling geweest dan! Gaat alles goed met het gezin? Wel bijzonder als je eigen man de bevalling doet... Maaar het kan dus pp verschillen of je gelijk moet gaan liggen of niet zodra je vliezen breken. Weet ik dat ook weer voor de volgende keer
Ik ga echt wel gelijk liggen bij een grote plas vruchtwater. De reden hiervoor is namelijk dat de navelstreng ertussen kan zitten... Als je dan rond blijft lopen word de navelstreng afgekneld!
Als de beeb bewegelijk in bekkeningang ligt hoef je volgens mij niet te gaan liggen als vliezen breken, alleen als de beeb bewegelijk boven bekkeningang ligt (cbbbi). Dan kan inderdaad de navelstreng in de bekkeningang komen en deze afknellen door de druk van het kindje.
Ik kom net terug van de vk. Kindje zit nu echt cbbi (beweeglijk boven de bekken, oftewel instabiele ligging). Moet nu liggen en meteen bellen bij breken vliezen, en maandag moet ik naar het ziekenhuis, naar gynecologie, die gaan verder kijken hoe nu verder..... spannend!!!
mijn zoontje was tijdens de bevalling nog niet ingedaald, de bevalling begon niet met gebroken vliezen. Maar ze zeiden wel dat het eigenlijk nooit voorkomt dat het voor problemen zorgt. Het gaan liggen in gewoon voor t geval dat.