Onze jongste is nu 10 maanden oud. Ze heeft nog nooit doorgeslapen, een enkele nacht daargelaten. Een paar weken geleden kwamen we erachter dat ze een middenoorontsteking hadden. Na veel gedoe en gesmeek uiteindelijk bij de huisartsenpost niet afgescheept met zetpillen en neusspray maar antibiotica gekregen. Na 2 dagen sliep ze opeens meteen door, van 19 tot 7. We wisten niet wat ons overkwam. Het duurde 1,5 week en toen was het opeens weer afgelopen. Ik vond haar oortje ook opeens weer enorm stinken. De huisarts wilde niet weer algehele antibiotica voorschrijven dus kreeg ik antibiotica-druppels voor haar oortje. Nou, dat is dus echt niet te doen: een baby druppelen in het oor...Er loopt meer langs dan in en het pipetje mag het oor niet raken ivm bederf van het spul, ook dat gaat elke keer mis. Nu stinkt haar oor sinds gisteren niet meer dus wellicht is het toch over aan het gaan, maar sinds 2 of 3 dagen is ze ongelofelijk huilerig. De nachten gaan weer vreselijk: ze was gisteren om 21, 23.30, 2.30 en 6.00 uur wakker. Ze is dan niet stil te krijgen behalve met een klein flesje dus die heeft ze vannacht tig keer gehad. Vandaag is ze ook weer niet haar zelf. Ik lees op internet rare dingen over die oordruppels, dat mensen er niet lekker van worden enzo. ZOu ze daar last van hebben? Ik weet het gewoon niet meer. Wat moeten we doen? Ze heeft geen koorts, eet en drinkt wel goed maar is duidelijk zichzelf niet. En ik begin door te draaien, ik ben ZO moe. Ik heb ook nog een dochter van 5 die elke nacht wakker wordt van haar zusje en voor me neus staat. Ze weigert te gaan logeren, babyzusje heeft pas geleden wel gelogeerd. Ik weet het ff niet meer. Wie heeft tips?
Ik zou in ieder geval een verwijzing vragen naar de kno arts. Mijn zoontje (17 maanden nu) heeft geregeld oorontsteking gehad, aantal keer antibiotica en toen was de huisarts het wel met me eens dat de kno arts eens moest kijken. Buisjes gekregen en neusamandel eruit. Hij sliep 's nachts altijd wel goed, dat was gek. We hadden het bedje altijd iets verhoogd, maar na de buisjes en onderhoudskuur antibiotica die hij erbij kreeg (van de kinderarts omdat hij te vaak ziek was) was het weg. Ik zeg niet dat een operatie nodig is bij jullie of een onderhoudskuur, maar het kan denk ik geen kwaad om kno mee te laten kijken. Dan heb je in ieder geval voor jezelf het gevoel dat je alles hebt gedaan. Mijn kno arts zei dat zoontje waarschijnlijk heel lang druk op zn oren heeft gehad. Oorontstekingen kunnen uiteindelijk ook problemen geven met de spraakontwikkeling en gehoor. Wat betreft het slapen, het medische (oren) moet je eerst uitsluiten. Als je paracetamol geeft, slaapt ze dan beter? Ik ben altijd wel van mening geweest dat ze op een gegeven moment geen fles meer nodig hebben, door dat telkens aan te bieden creëer je een patroon. Als ik zeker wist dat er niets aan de hand was maar hij gewoon wakker werd en het ook wel leuk vond dat ik kwam, fan liet ik hem huilen. Bij mn oudste ook, omdat ik er wel in geloof dat zoiets dan een gewoonte gaat worden. Dit is persoonlijk, ik heb niet de wijsheid in pacht en veel mensen gaan gelijk stuiteren als je het over gewenning of laten huilen hebt. Voor ons werkte het en ik heb hele goede slapers.
Samen slapen? Zoon heeft ook vaak oorpijn en wilt dan echt niet slapen. Bij mij in bed vind hij dan wel fijn.
Ik zou beginnen met een stevig pijnbestrijdings regime, in ieder geval om het weekend mee door te komen. Wat naar mijn ervaring het beste helpt bij oorontsteking Is nurofen en paracetamol om en om, iedere 3 a 4 uur. Als ze daar dan ineens enorm van opknapt heb je ook een goed argument bij de huisarts. En het lijkt me inderdaad ook wel tijd voor een verwijzing naar de kno. Sterkte, je hebt het flink te verduren met je meiden hè .
Verwijzing naar kno arts of kinderarts vragen, zeggen dat je er door heen zit en niet weggaat voor je de verwijzing hebt. Duidelijk zijn voor de huisarts
Wij gebruiken hier, helaas, ook neurofen (ibuprofen) na goedkeuring door een huisarts. Dochter reageert met pijn niet op paracetamol, mama idem. Kommer en kwel of koorts kan ik met paracetamol verzachten maar echt pijn, helemaal niks, ibuprofen werkt dan wel. Persoonlijk vindt ik t takkespul wat je moet ontwijken als t ook maar enigzins mogelijk is. T werkt prima maar is een paardenmiddel, belast de lever en dr zit o.a. een risico van maagbloeding aan. Hier krijgt ze om die reden ook onder geen beding dat spul op een lege maag. Ze MOET fatsoenlijk gegeten (of een volle fv gedronken) hebben. Paracetamol is wat dat aangaat de veiligste pijnbestrijding (mits je gewoon de dosis aanhoudt uiteraard). Zou dr een kno arts naar laten kijken. Buis van eustachias goed vrij houden met fysologisch zoutoplossing en pipetjes (dus geen standaard neusspray met zoutoplossing). Geloof dat er ook nog teatree olie en kokosvet tips waren maar in dit geval zou ik zelf nu eerst willen weten waar dit nou elke keer vandaan komt en die kno eens horen.