Onze baby is 8 maanden en kan al goed en zelfstandig zitten. Zou hij dan al mee op de fiets mogen? Of pas als hij zelf gaat zitten? Bedankt alvast voor je reactie.
Ze mogen mee als ze zelf vanuit lig gaan zitten. Nu doen niet alle kindjes dat, onze oudste ging eerst staan en vervolgens op z'n knieën spelen met z'n billen ertussen. Echt op z'n billen zitten deed hij pas toen hij al liep. Ik ben met hem gaan fietsen toen hij goed stabiel stond en ook staand aan de tafel ging spelen e.d. dat was met 10 maanden. De jongste ging met 9 maanden zelf zitten vanuit buikligging en ben vanaf toen ook met haar gaan fietsen. In jullie geval zou ik echt nog even wachten.
Als je kindje kan blijven zitten en dus zijn balans kan bewaren als je hem een klein zetje geeft kan je hem meenemen op de fiets. Als ze dat kunnen, kunnen ze ook oneffenheden in de weg opvangen. En beginnen met kleine stukjes fietsen.
Sowieso adviseren ze om pas na 9 maanden te gaan fietsen. Wat daarna de regels zijn verschilt nogal. Wij hebben gewacht tot hij zelf kon gaan zitten en hebben toen alleen stukjes in de buurt gefietst en dat langzaam opgebouwd.
Zelfstandig zitten = als ze zelfstandig tot zit kunnen komen. Op de billen neerzetten is geen zelfstandig zitten en wordt doorgaans ook afgeraden omdat het lichaam dan nog niet toe is om te zitten. Pas als een kind minimaal 9 maanden is en zelfstandig kan zitten mag je gaan fietsen. Kwa tijd mag je dan aanhouden de duur dat een kind los kan blijven zitten.
Als ik hem de hele dag laat liggen krijg je een ongelukkige baby haha. Maar ik snap je punt! Bedankt voor jullie reacties, we wachten nog wijs even!
Een baby die nooit op de billen neergezet is weet niet beter. Pas als het voor het eerst echt neergezet is en blijft zitten merken ze hoe leuk en fijn het is en kennen ze het pas.