Onze dochter Indira is 4 maanden. Vanaf het begin spuugt zij veel. Verder is ze een leuke en tevreden baby. Ik hoef me dan ook geen echte zorgen te maken. Al heb ik al wel van alles geprobeerd. Johannesbroodpitmeel, fruithapje, BV e/o FV. Het spugen blijft Altijd zit zij onder de spuugvlekken en nooit de deur uit zonder snoetenpoetsers. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik weet niet welke FV je hebt gegeven, maar wij zijn overgestapt van Nutrilon Omneo naar Friso Comfort en Friso normaal, we hebben van ieder de helft gegeven en dit werkte heel erg goed, Lucas spuugt haast nooit meer. Succes
Ik geef zelf borstvoeding, en heb hier ook zo'n enorm spugertje van ruim 7 maanden oud. Helemaal sinds ze groentehapjes en fruithapjes krijgt, vrijwel alles gaat eruit (al merk ik wel dat ze op nachtschade-groenten nog erger spuugt). Wordt er niet helemaal goed van.. Als ze borstvoeding krijgt, valt het spugen nog mee, althans, het is te doen. Maar omdat ik onderhand toch de bv wat wil gaan afbouwen, was ik dus ook op zoek naar flesvoeding. Had Friso Comfort geprobeerd.. wat een drama.. Hypoallergeen van friso ging nog beter.. Ook al JBPM geprobeerd, maar dat doet weinig tot niks. Alles komt er net zo hard uit.. Volgende week moet ik weer naar het CB, ga toch eens vragen wat ik er mee moet.. Ik hou dit topic dus goed in de gaten, misschien wordt ik er nog wat wijzer van. Isabelle krijgt trouwens al Motilium(domperidom) tegen het spugen, maar ik heb niet het idee dat dat erg veel helpt..
mijn zoontje spuugt ook veel, en meer van nutrilon, ik heb dat een tijdje geprobeerd omdat hij niet meer verzadigd raakte van de comfort. nu gebruik ik friso normaal met jbpm, en dat gaat goed, verder ben ik nog niet zo thuis in hapjes en drankjes, maar ik denk dat ik dat verdikkingsspul ook door de drankjes ga gebruiken. ik heb de eerste maanden bv gegeven en daar spuugde hij ook veel van terug. kwam ook bij dat hij heel gulzig drinkt, het is een ware zoektocht geweest naar de juiste speen. het allerbeste werkt bij ons de s-speen van difrax en dan krijgt hij bij 200ml voeding 6 a 7 schepjes nutriton erdoor..
Hallo meiden, Mijn oudste spuugde ook heel veel (ondanks de omneo). Zelfs zoveel dat ik niet eens meer ergens op vistie durfde. Ik was zo bang dat ze ergens iets zou onderspugen..... Op bijna elke foto staat ze met een slab om. Had is ze 's morgens aangekleed, kon ik ze meestal al na een uur weer omkleden want dan zat ze er al helemaal weer onder. Moedeloos werd ik ervan.... Ben wel eens naar mijn huisarts gegaan toen ze een maand of negen was. Hij vertelde mij dat ik me niet zo druk moest maken. Het ging vanzelf wel over. Nou mijn sociale contacten ook..... Het spugen werd ook wel minder maar pas nadat ze meer ging lopen (pas toen ze 14 maanden was). Toen mijn zoontje geboren werd kwam ik erachter dat mijn dochter abnormaal veel gespuugd heeft en misschien een reflux had. Hij spuugde bijna nooit. Ik had veel meer moeten aandringen, maar ja ik wist toen niet beter. Achteraf wel eens schuldig over gevoeld hoor ! Groetjes Monique
Hier spuugde Quinton ook veel, uiteindelijk had ik comfort gekocht van friso, dat ben ik gaan mengen door de normale friso... Na een tijdje merkte ik dat hij veel minder spuugde, dat kwam ik was een keer met een verjaardag zowel smiddags als in de avond daar zouden mee eten etc. ik had toen mijn reisdoosje bij, ik heb hem daar ong. 3 flessen gegeven, bij de 2e begon hij ineens weer te spugen en ik denk heej tijdje niet gehad (geen erg in omdat geleidelijk aan minder was geworden) 3e fles weer spugen, toen bedacht ik me dat in het reisdoosje nog enkel normaal zat en niet gemengd met comfort, toen ben ik naar comfort geheel overgestapt omdat het mengen toch vervelend was steeds en hij spuugt niet meer, heel af en toe als hij wilt is of ineens op zijn buik ligt te spelen, maar niet abnormaal veel meer, wil binnenkort wel gaan afbouwen...
Rhune spuugde ook heel veel bij de borstvoeding. Ben dan overgeschakeld naar flesvoeding, Nestle Nan Ha1 met daarbij Nutriton en nu doet hij het nog zelden. Ik ga nu met het fruitpapje beginnen dus ben eens benieuwd. Grtz x
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels bij het CB geweest. Zij geven als reden op dat Indira gulzig is met drinken. Als ze ouder wordt zal het wel overgaan. Lekker, alsof ik nu niet met de spuugvlekken, hele vele wassen en de stank zit. Voor de fles die ik per dag geef zal ik de Friso Comfort met de normale gaan mengen. Met de overige BV die ik nog geef, moet ik het spugen dan toch maar voor lief nemen. Want om nou helemaal over te stappen op de FV dat vind ik toch wel zonde.... groetjes, Monique
Inmiddels 2 weken verder... Ik heb Friso normaal gemengd met comfort. Bijna geheel overgegaan op FV 5x 180ml en als aanvulling fruithapje en BV als troost. En nog spuugt Indira alles onder.... Hebben jullie nog tips? Groetjes, Monique
Een poosje alleen maar FV Comfort geven. Geen Normaal en geen fruit. En dat echt minstens een week volhouden. Rechtop voeden Na de voeding een half uur rechtop houden Hoofdeinde bed omhoog doen (boeken eronder ofzo) Goed laten boeren, evt. ook tussendoor. Hoop dat het helpt.
Het gaat al een stuk beter. We hebben een betere houding gevonden voor het voeden en het boeren daarna. Ze krijgt nog steeds comfort gemengd met normaal en haar fruit en groentehapjes. Daar is ze nu eenmaal aan gewend. Eigenlijk spuugt ze nog echt veel als ze zich druk maakt. Bedankt voor je tips..