Baby wel of geen schoenen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sydneys, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb mijn mannetje nog nooit schoenen aangedaan, alleen sokjes of niks.
    Is dat raar als ik met een baby zonder schoenen of sokjes het openbaar inga?
    Eigenlijk vind ik schoenen nog onnodig en vooral met dit warme weer maar ik zie toch veel babytjes met iets om de voetjes

Vanaf wanneer zijn jullie schoenen gaan gebruiken?

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik vind het niet raar.. Je zoontje gebruikt zijn voeten toch nog niet om te lopen, dus zijn schoenen nog niet nodig..

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben met de oudste slofjes gaan gebruiken vanaf het moment dat hij tijgerde. Pas vlak voordat hij los liep heb ik flexibele schoentjes gekocht.

Nu heeft de jongste of sokken aan of niets.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Nee hoor, onze zoon heeft nu ook vaak blote voeten en soms sokjes. Hij heeft wel schoentjes hoor, die heeft hij ook regelmatig aan. Loopt ook nog niet dus heeft ze eigenlijk nog niet nodig.
    Doen wat je leuk/handig vindt. Ik vind baby's met blote voeten of stokjes juist zo lief en echt nog babyachtig!

5. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Mijn ukje van 3 maanden heeft schoentjes om zijn voeten warm te houden en omdat ik het schattig vind ;) . Met dit weer lekker blote voetjes en als de temperatuur er net tussenin zit alleen sokjes.

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nee joh is niet gek.

Mijn zoontje ging en gaat vaak nog op blote pootjes of puur met sokjes mee.

Nu gaat hij wat stappen aan dingen nu heb ik schoentjes, sandaaltjes voor m. Maar vaak trek ik ze uit als hij weer in de wagen zit ofzo.

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    nee hoor is niet raar, hier alleen sokjes en met warm weer blote voeten. op het moment dat ze gaan staan slofsokken (o.i.d) zodat ze meer grip hebben.

bij de 1e heel wat schoentjes aangeschaft omdat ik ze niet kon weerstaan, maar het was een gevecht om ze aan te krijgen, en als ze dan aan waren schopte ze ze zo uit.
    bij de 2e ook weer schoentjes gekocht, maar ook hij schopt ze binnen 5 min uit.

8. Maia

Maia Niet meer actief

hier ook nog geen schoentjes hoor. hoogstens sokjes en met dit weer blote voeten.

slofjes krijgt hij als hij een beetje gaat kruipen en staan/lopen en als het wat minder warm is ;) en schoentjes pas als hij loopt.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Gewoon sokjes of blote voeten. Waarom zou dat niet kunnen?
    Ben gisteren nog met kind van 2 in de wandelwagen naar de stad geweest. Lekker met blote voeten in de wagen.

10. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika had met het koude weer slofjes aan anders blote voeten en sokjes en nog nu hij een half jaar loopt heeft hij het liefst blote voeten.dua heeeel vaak zwarte voetjes haha

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ik hem sokjes aandoe, met kouder weer, dan blijft hij ook met zijn voetjes tegen elkaar aan wrijven tot ze uit zijn, ik zat in de AH vaker sokjes op te rapen dan boodschappen te nemen:p

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee hoor is niet raar, en zelfs veel beter voor de voetjes.
    Schoentjes moet je pas aandoen als het kind 3 maanden goed zelfstandig loopt.
    Als ze kruipen of staan kun je lederen slofjes aandoen.

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier is het verschillend, de ene keer sokjes, de andere keer blote voetjes en heb ook zachte sandaaltjes, die heeft ze ook wel eens aan. Hier kruipt mijn jongste wel, maar daarvoor trek ik geen schoenen of iets dergelijks aan.

14. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Hier leren slofjes voor de grip. Maar met dit warme weer gaat ze gewoon op blote voeten mee. Slofjes gaan wel mee mochten we ergens buiten zitten wilt ze staan. Zit er toch wat van bescherming om die voetjes.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee hoor, vind ik echt niet raar. Hier heeft ze 1x haar gekregen Allstars aangehad (zijn helemaal zacht) en die zijn denk ik 5 minuten aangebleven.

Lekker blote voetjes hier en net met de hond uitlaten even sokjes aangedaan. Vind schoentjes echt niet nodig nu en ik vind het helemaal niet raar staan om een niet lopende baby zonder schoentjes te zien :).

16. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft met dit weer lekker blote voeten en als het wat kouder is sokjes aan. Hij heeft ook nagenoeg nog geen schoentjes aangehad.. Waarom ook? Ik heb begrepen dat blote voeten ook beter is al ze gaan leren lopen (ivm afwikkeling voet en grip).

17. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier liefste blotevoeten en als dat te koud is sokjes. Leren slofjes pas bij het staan, voor de grip.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier, nadat de echt koude winter voorbij was, ook altijd blote voetjes hoor :) Dame heeft het altijd warm zat en trappelt ook nog eens alles van d'r voeten af.
    Iets aan d'r voetjes komt wel als ze los gaat lopen en dat buiten gaat doen :)

19. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook nooit schoentjes aangehad toen ze nog niet kon lopen. Lekker sokjes aan of slofjes. Ze had 1 paar leren slofjes en die deden prima dienst als 'schoentjes'. Verder lekker met blote voetjes als het warm was.

Haar eerste echte schoenen kreeg ze toen ze net 1 jaar was en kon lopen.

20. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier met elf maanden slofjes gekocht. Daarvoor altijd alleen sokken aan. Ik vind het onzin om schoentjes aan te doen en meneer kon er minder goed door kruipen (en liep te jammeren als hij iets aan had)
    Hij had slofjes van appie. Ideaal vond ik. Deze heeft hij gedragen tot hij 10 weken goed liep. Toen zijn we over gegaan op schoenen.
    Nr 2 heeft bijna nooit sokken aan. Veel te warm met dit weer. Hij zal wel eerder slofjes krijgen denk ik omdat die van appie zo goed bevallen zijn.

Deel Deze Pagina