sorry voor de late reactie, Mijn dochter liep inderdaad pas met 2.5 jaar, en ze is nu wel wat onhandiger dan haar leeftijdsgenootjes inderdaad. Ik merk dat ze niet sterk is door haar snelle vermoeidheid, dingen niet kunnen zoals op een klimrek klimmen, glijbaan, etc. fietsen (met zijwieltjes) kan ze nu sinds een maand en ze is 4.
heel herkenbaar inderdaad, ik heb zelfs weleens laten bloedprikken omdat ik me afvroeg of ze wel helemaal fit was.
Ik zou het al heel fijn vinden als mijn zoontje zich zou optrekken en langs de tafel zou lopen, dat zie ik hem voorlopig nog niet doen. Hij trekt zich op tot op zijn knieen, dat laatste stukje van knieen naar echt zelf staan dat lukt nog niet maar ik zie wel dat hij het wel wil. Hier heeft hij ook schoentjes van schoesme op aanraden van de fysio omdat hij inderdaad meer grip zou hebben. Al heeft hij nog steeds wel vaak blote voeten. Dat vind hij toch het fijnste.
Heel erg herkenbaar! Mijn dochter zit inmiddels op de basisschool maar heeft tot dat ze ruim 4 was zelfs gemiddeld 3 a 4x per week nog een middagslaapje gedaan, omdat ze ontzettend moe was. Zij is extreem hypermobiel en kan zelfs vele gewrichten ontwrichten en heeft al een aantal jaren fysiotherapie. Bij haar moeten wij behoorlijk rekening houden in haar dagelijks leven. Tijdens uitstapjes gaat er standaard een wandelwagen mee, omdat het anders al snel te vermoeiend is. Ook merken wij de dagen erna wat de impact van zo`n uitstapje was. Als je meer wilt weten mag je mij gerust pb-en.
Gister is hier de fysio weer geweest en zij wilde volgende week graag een collega (ik dacht een ergotherapeut) mee laten kijken. Onze fysio had het erover dat ze dacht dat borsteltherapie iets voor onze zoon zou kunnen zijn. Haar collega komt dit mee bekijken en eventueel de technieken aanleren. Is er hier iemand die ervaring heeft met deze therapie? Ik ben echt heel erg benieuwd!! Verder fijn om te lezen dat er in andere gezinnen ook rekening gehouden moet worden met vermoeiheid van je kindje!!! Soms ga je ineens zo aan jezelf twijfelen als de buitenwereld beslissingen die wij nemen maar "raar" vinden! Ik probeer wel altijd bij mijn eigen moedergevoel te blijven en me niet meer onzeker te laten maken...
Die wandelwagen die nog steeds mee gaat is ook erg herkenbaar! Doen wij ook nog steeds anders moeten we haar dragen dan trekt ze het echt niet en dat gaat dan niet over lange stukken, dat heeft ze al bij een kwartiertje lopen naar de winkel.
Mag ik jullie vragen hoe jullie kindjes als baby waren? Zeg rond 3 maanden? Ook slap? Bewogen ze veel met armen en benen? Ik maak me namelijk zorgen om mijn dochtertje van 3 maanden en moet binnenkort naar de klinisch geneticus, maar ben gewoon erg benieuwd hoe jullie kindjes als baby waren. Mijn dochtertje voelt met name slap in haar armen. Ze beweegt ze ook veel minder. Ze zijn echt floppy zeg maar, al kan ze ze wel bewegen.