Baby met koorts

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Willemijntje19, 24 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hoi,
    Mijn baby van 5 maand heeft al sinds vorige nacht onafgebroken koorts, rond de 38/38,5 graden.
    Hij was overdag nog redelijk vrolijk, maar sinds deze avond wil hij alleen maar op mij slapen en wil vanaf 20 uur vanavond niet meer drinken.

Waarom open ik dit topic? Ik ben heel bezorgd, maar wil ook niet meteen de hap bellen. Natuurlijk ben ik bang dat het Corona is, nu in deze tijd.

wat zouden jullie doen?

edit: oudste kwam uit school met keelpijn, babyzoontje is naast de koorts ook verkouden.

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Heb je al contact gehad met de dokter ivm de koorts?
    Komt er toevallig een tandje door?

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Nog geen contact gehad. Heb idd al even in zijn mondje gespiekt, geen tandjes wat ik zo kon zien.

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Onafgebroken? Dus ook met paracetamol gebeurde er niks? Het 'probleem' bij baby's is dat het van alles kan zijn, zelfs 'gewoon' tandjes die doorkomen. 20 uur is nog niet zo lang geleden, dus denk niet dat het erg is dat de baby niet drinkt. Ik zou morgenochtend de huisarts bellen, alhoewel ik nu zou bellen als je je echt zorgen maakt. Jij kent je baby het beste natuurlijk.

5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Hier een zoontje van 15 maanden met koorts, maar ik doe niet zoveel. Aan Corona denk ik niet, dus daar kan ik je niet gerust mee stellen. Als ik merk dat hij er last van heeft geef ik een zetpil, maar liever laat ik de koorts vanzelf weet weggaan.
    Grote kans, gezien de leeftijd van je zoontje ook, dat er een tandje door aan t komen is misschien? Drinken doet dan ook vaak pijn. Ik zou iig een zetpil geven. Verder niet teveel zorgen maken, 38.5 is gelukkig geen hoge koorts!

6. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik wilde hem vanavond net een zetpil geven, wilde eerst even kijken wat de koorts zou doen. Nu slaapt hij weer even. Bedankt voor je reactie!

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  7. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt, dit stelt me wel enigszins gerust. Heb m nog geen zetpil gegeven idd, omdat ik eerst wilde kijken wat de koorts ging doen. Nu slaapt hij weer even. Hij lijkt idd echt op te zien tegen het drinken, misschien toch tandjes.

Mammielove vindt dit leuk.
  8. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zou het in de gaten houden en indien mogelijk morgen bellen. Hier had twee weken terug ook de jongste uit het niets hoge koorts. Iedereen voelde zich goed, behalve de jongste dus. Na 2 dagen was het opeens over. Ik had op dag 2 wel de huisarts gebeld en ik moest het nog een dagje aankijken, tenzij ik dus heel ongerust was, dan mocht ik langskomen. Moet er wel bij zeggen dat mijn jongste wat ouder is als jouw zoontje en hier was de koorts opgelopen tot 40 graden.

9. Vitamientjuh

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hebben je andere kindjes ergens last van?
    Ik zou overigens ook niet gelijk aan covid denken bij je kleine hoor. Baby's pikken allerlei virusjes op, kunnen tandjes zijn, een oorontsteking, beginnende keelpijn enz.

10. Mammielove

Heb je toevallig wat voor tandjes in huis? Niet dat dat altijd helpt, maargoed, is het proberen waard ;) Chamodent ofzo?
    Fijn dat hij iig slaapt! Ik zou zn temp in de gaten houden en als je merkt dat het oploopt en hij heeft last, dan een zetpil geven. Beterschap!

11. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Oef, dat is wel wat hoger inderdaad. Fijn dat het ook vanzelf weer over ging!

12. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Chamodent helaas nog niet in huis, had het wel altijd toen de oudere kids baby’s waren. Bedankt voor de tip om ieder geval!

Mammielove vindt dit leuk.
  13. Mammielove

40 graden vind ik idd wel een ander verhaal dan 38/38.5.

14. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dat stelt wel wat gerust! Mijn oudste kwam uit school met keelpijn en is licht verkouden. Ze loopt wel altijd hele dagen met broertje te knuffelen, dus hij heeft het vast ook.

15. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Hier ook een 5 mnd baby met veel hoesten, verhoging, veel snottebellen.
    Zelf heb ik het ook (na test bleek het geen corona). Ook kauwt hij overal op. Ik vermoed duwende tandjes wat de weerstand verlaagt.
    Hij drinkt soms wat minder, en ik geef hem een zetpil als hij zich erg ongemakkelijk voelt.
    Oil smeer ik luuf, op de borst, rug en voetjes en nu na een dag of 5 gaat het eindelijk beter..

16. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Met 5 maanden zitten ze trouwens in de overgang dat ze geen reserves meer hebben van wat ze meegekregen hebben vanaf de geboorte, dus dat er nu gekwakkeld wordt met snottebellen is niets heel gek:)
    Maar volg je gevoel he, dat is de beste raadgever!

Willemijntje19 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Niet te snel paracetamol geven hoor. Alleen koorts is een prima alarm dat er iets gaande is in het lichaam maar dat het lichaam hier zelf al mee aan de slag is.

Gewoon lekker bij je nemen en de koorts z’n werk laten doen.

En nee ik zou echt niet meteen bang zijn voor Corona. Er zijn nog zoveel andere dingen die koorts kunnen veroorzaken.
    Van tandjes tot oorontsteking.. vaak is het 1 of 2 dagen en dan is het weer over.

18. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reacties! Ojaa dat is waar ook wat je zegt over de reserves vanuit de baarmoeder.

19. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    bedankt voor je reactie! Vannacht heeft ie lekker bij me gelegen en de koorts is iets gezakt.

Vitamientjuh en zonnetje2015 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina