Hallo allemaal Over een tijdje hebben we een bruiloft en is dl bijna 8.5 maand oud. We twijfelen alleen of we haar mee moeten nemen. Het begint pas na het middaguur dus dat scheelt maar toch... ze is (tot nu toe) geen baby die zomaar overal in slaap valt...ze is daar veel te nieuwschierig voor maar wel haar slaap echt nodig heeft... verder vermaakt ze zich altijd (tot nu toe) overal prima dat wel...is altijd vrolijk etc. Maarja...een oppas die haar heel goed kent hebben we eigenlijk niet... Opa en oma ziet ze bijna nooit omdat ze ver weg wonen... En de rest van de familie is op de bruiloft... Dus ja...wat te doen?? Zijn jullie weleens met zon kleintje naar een bruiloft geweest? En was het te doen? Of was het een ramp? Ik wil graag tips en advies..wel of echt not done?! Gr baby001
Om zelf te kunnen ontspannen en genieten van zo'n bruiloft, zou ik haar niet meenemen. Vooral omdat je schrijft dat ze niet zomaar in slaap valt. Maarja, als je niet zo snel aan een goede oppas kunt komen heb je eigenlijk niet veel keus. Zou ze bij je ouders kunnen logeren? Kan je gelijk lekker uitslapen En anders neem je haar toch gewoon lekker mee? Kan je ook weer op tijd naar huis, mocht het een beetje saai zijn ofzo Lastig soms he?
Allereerst zou ik wel even vragen of het ook de bedoeling is dat je eventueel je kindje meeneemt. Misschien zit het bruidspaar daar niet op te wachten Bij mij zou het eraan liggen. Als m'n zus zou trouwen zou hij vast mee gaan. Als ik bij een vriendin was uitgenodigd zou ik een oppas regelen omdat wij dan ook een uitje hebben en lekker kunnen borrelen Het is dus net wat jij wilt! Als je je kindje mee wilt nemen komt dar vast ook wel goed hoor! Vaak verloopt zoiets soepeler dan verwacht.
Nee ik zou het niet doen. Ik zou het zelf ook niet prettig vinden als mensen hun baby mee zouden nemen als het mijn bruiloft zou zijn. Ik hou van kinderen hoor maar op zo'n feestje vind ik dat je er eerder hinder dan plezier van hebt.
Het is de bruiloft van mn broer en ze mag van hun gewoon mee... Mijn ouders zijn dus ook op de bruiloft en de ouders van mijn man wonen dus ver weg... Eerder sliep ze wel in de draagdoek maar dat doet ze nu ook niet meer helaas
Voor de bruiloft van je broer zou ik het zeker doen. Op onze bruiloft waren ook onze tweeling neefjes aanwezig van toen net 3 maanden. Wel een stuk jonger nog, maar toch. Voor ons was het heel simpel, ze horen gewoon bij de familie.
Ik heb met dezelfde leeftijd (dochter) een bruiloft gehad van hele goede vrienden. Overdag was ze er gewoon bij (ook slechte slaper) ik had haar veel in de doek en ze viel tussendoor toch in slaap (hazenslaapjes). Vlak voor het diner werd ze opgehaald en de avond was er dus ook niet bij.
Onze kleine was 9 maanden oud toen ik zelf ging trouwen Ergens anders onderbrengen was geen optie . Ik maakte me toen ook wel een beetje druk over hoe onze kleine man het die dag ging volhouden...Hij valt ook niet overal zomaar in slaap. Maar geloof me als ze moe genoeg zijn slapen ze overal! Finn is uiteindelijk op de terugweg naar huis in slaap gevallen. Het was voor hem een vermoeiend dag maar het slaaptekort heeft hij een dag later gewoon ingehaald.
Hier is dl toen ze 7 maanden was bij bruiloft van mijn zwager geweest. Ik ben voor het diner met haar naar huis gegaan. Ml is op de bruiloft gebleven. Voor ons allemaal een prima oplossing.
Ik zou het zelf niet doen. Of dat je met twee auto's gaat, zodat een van jullie makkelijk naar huis kan met de kleine.
Ik zou haar gewoon meenemen. Wij gaan in september trouwen. Dan is onze dochter 7 maand en mijn neefje is dan 10 maand. Ze zullen er allebei gewoon bij zijn. Mijn neefje hoort ook gewoon bij de familie en ik zou het dus super vinden als hij er gewoon bij is.
hier met 7 mnd naar een bruiloft geweest. ze is overal bij geweest en tijdens de receptie s middags heeft ze een dutje gedaan bij iemand thuis. s avonds op het feest heeft ze geslapen in een best luide omgeving. nu slaapt ze nergens anders meer dan in dr bed.. haha
Ik zou je baby meenemen... Zeker omdat het van je broer is maar wel zorgen dat je kindje 's avonds door iemand opgehaald kan worden en daar kan blijven slapen.
Hier met 3 maanden bruiloft vriendin. Waren avond gast gewoon meegenomen kinderwagen mee hij sliep normaal niet makkelijk ergens anders maar heb hem gewoon tegen me aangehouden beetje gewiegd en toen viel hij in slaap.
Mijn zusje is pasgeleden getrouwd en mijn zoontje is een gedeelte meegegaan. Mee naar het gemeentehuis en de lunch en erna naar de oppas. Hij is in totaal zo'n 6 uur wakker gebleven en hij was super gezellig, hij keek natuurlijk zijn ogen uit en had genoeg afleiding! Hierna hebben wij hem naar de oppas gebracht waar hij die nacht ook is wezen slapen, ging helemaal prima. Je zou eventueel ook kunnen kijken of er op de locaties waar je heen gaat een mogelijkheid is om een campingbedje neer te zetten, bv in een aparte rustige ruimte.
Hier wel gedaan toch L 6 weken was, ging goed. Kon haar ook niet achterlaten want gaf bv In feb een bruiloft gehad, toen was E 5 maanden, hele dag meegeweest, geen probleem mee gehad. Nu hebben we in juni weer een bruiloft en gaat ze weer hele dag mee. Bij ons mochten de neefjes/nichtjes ook mee (waren er toen 3) en zijn alleen pleegneefje/-nichtje meegeweest, vond dat niet leuk dat de anderen niet mee mochten van de ouders
Die de bv is ook nog een dingetje ja...want dat geef ik ook nog! Zouden jullie savonds je kleintje dan naar een oppas doen? Ze hebben geen groot feest en het zal rond 2200 afgelopen zijn...
Dat hangt helemaal van jouw kindje af. Kan je d'r ergens rustig te slapen leggen, slaapt ze makkelijk ergens anders? Of is ze 's avonds juist wakker, maar kan ze tegen de drukte? Wil je zelf lekker van de gezelligheid genieten 's avonds of vind je het niet erg als je kindje daar ook bij is? Hier vond ik het juist fijn dat ik de avond samen met m'n man was en me niet de hele tijd met mijn zoontje bezig hoefde te houden. Die lag gewoon lekker te slapen bij de oppas. Het is maar net wat jij en je kindje fijn vinde, moeilijk om voor een ander te beslissen.
Is de trouwerij/feest in de buurt? Je kan bijvoorbeeld je dochter gewoon het ochtendslaapje thuis laten doen, dan naar de trouwerij. Misschien doet ze wel een dutje in de wagen in de middag, als niet dan kan 1 van jullie met haar naar huis. Als ze wel een dutje doet, houdt ze het daarna misschien wel vol tot na het eten ( ligt eraan hoe laat dat begint) en dan gaat je man alvast naar huis. Slaapjes zijn natuurlijk wel belangrijk. Ik moet zeggen dat ik het ook wel lastig had gevonden met 8,5 maand. Maar in de praktijk loopt het toch anders zoals je het had geplant. Dus als het in de buurt is zou ik gewoon kijken hoe de dag verloopt. Naar huis kan je altijd nog.
Met dit soort dingen wil ik als moeder vaak ook kunnen genieten van een feestje. Het kan wel hoor een baby mee nemen die zijn makkelijker dan peuters/kleuters maar het liefst zou ik op een bruiloft mijn handen vrij hebben. Misschien de mogelijkheid dat je schoonouders bij jou thuis komen oppassen ook al zien ze elkaar niet vaak. En is het verder weg. Zou dus wel kijken voor een opvang.