15 maanden moeite met avond eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marley, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Mijn zoontje van 15 maanden heeft zo'n moeite met avond eten. Ik maak er geen strijd van, laat hem zelf eten en soms probeer ok hem wat te geven. Groente ( maakt echt niet uit welke) vindt hij echt vies. Aardappels en vlees/ vis lust hij wel. Hij eet per avond zo'n 20 gram.. Veel te weinig dus. Ook neemt hij haast geen yoghurt na zijn eten.
    Dit is nu zo'n 4 maanden..
    Ik geef tussendoor geen gekke dingen.
    Iemand nog tips?
    Verder gaat et goed, fruit en brood vindt hij heerlijk!

2. Lot1909

Lot1909 Actief lid

3 nov 2012
    152
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je er inderdaad geen strijd van moet maken, dan krijgt het avondeten een negatieve lading. Dus dat doe je al goed!
    Het is niet belangrijk wat je kind bij het avondeten eet, maar wel dat hij erbij betrokken wordt. Hij moet dus wel aan tafel zitten. Zodat het een gezellig moment wordt/blijft. Alles wat hij wel eet is meegenomen! Dus ook niet 'straffen' met geen toetje als je je eten niet ophebt oid.
    Verder las ik in dat artikel ook dat je door de dag heen zoveel mogelijk groenten moet aanbieden, dus tomaatjes, schijfje komkommer, rauw worteltje, paprika etc. Zo krijgt je kindje toch wat binnen. Groente aan tafel eten komt dan later wel!

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Als je in het voedingshoekje kijkt, zie je dat 15 maanden vaak een moeilijke leeftijd is. Het goede nieuws: het wordt beter..!!
    Hier ook een tijdje drama geweest, net wat jij zegt, vlees en aardappels prima, groente had hij weinig trek in, zelfs dingen die hij eerst prima vond.. Inderdaad geen strijd maken, blijven aanbieden en wellicht toch dingen net iets anders bereiden. Hier is onze zoon bijvoorbeeld dol op pasta, dus alle tomatensaus die aan de vlindertjes kleeft, ging ook toen moeiteloos naar binnen. Pannenkoek met spinazie bleek hij ook heerlijk te vinden, net als rauwe paprika. Succes!

4. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hier ook hetzelfde probleem, met als extra niet willen blijven zitten.
    Op een gegeven moment krijst hij het uit en wil hij perse staan of lopen. Dat terwijl hij altijd rustig heeft gezeten tijdens t eten.

Dat staan/lopen en eten vind ik echt niks!!

Deel Deze Pagina