Baby met slappe armen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamishka, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is bijna 9 maanden en is heel slap in de borst en armen.
    Ik bedoel hij kan als hij op zijn buik ligt niet steunen op zijn allebogen. Verder heeft hij erg veel moeite met zijn hoofd omhoog houden (in buikligging of op schoot)
    Hij houd zijn armen altijd naar achteren als een soort kip, echt altijd!
    Als ik hem even laat zitten kukelt hij zo voorover.
    Ik al naar de fysio met hem maar vroeg me af of er meer mama's zijn die dit herkennen. Wanneer is het betet geworden? Ben je ook naar een kinderarts geweest?

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Sorry geen ervaring. Ik neem aan dat je wel altijd buikligging hebt geoefend, dagelijks? In die houding?
    Hier met zo'n rupskussen steunde ze als vanzelf op de ellebogen. Misschien dat hij zo even geholpen kan worden als in... dat hij leert dat dat wel kan? Dat hij er misschien gewoon niet zelf op komt om het te doen?

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Deels herkenbaar.

Ons zoontje 'vliegt' ook vaak. De steekt de armen ook naar achter op de buik. Maar hij is juist stijf ipv slap. Z'n nek daarentegen is wel heel sterk.

Wat fysio ons heeft laten zien is hem op de buik leggen en dan met je vingers tegenkracht geven op de schouders. Dan zou hij in theorie z'n armen makkelijker naar voren moeten kunnen krijgen.
    Dus je vinger(s) tegen de bovenkant van de schouders aanduwen zodat je de borst een stukje optilt zeg maar.

4. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hoi hoi,
    Ik herken dit deels.
    Mijn dochter is net 1 en ze kon al snel haar hoofdje wel goed omhoog houden, ook in buikligging. Rompbalans verder ook goed.
    Maar de slappe armen herken ik zeker. Ze tijgerder vanaf een maand of 9, maar op een rare manier. Ze gebruikte haar armen niet of nauwelijks. In kruiphouding zakte ze snel door haar armen. Toen ze 11 maanden was heb ik een fysio gebeld en ze is toen geobserveerd.
    De kapsels in haar armen/schoudertjes waren nog slap en dit had tijd nodig. Ik kreeg oefeningen mee en al binnen een week zag ik verbetering. Ze is nu dus net 1 en ze tijgert actief en trekt zich op haar knietjes. Ook gaat ze nu zelf zitten.

Donderdag moeten we weer terug naar de fysio. Totdat ze loopt blijven we wel onder controle, maar het hoeft niet wekelijks.
    Ik heb me er wel zorgen om gemaakt, maar ze doet het op haar eigen manier!
    Veel succes!

Deel Deze Pagina