zoontje 7 weken hoe ziet jullie dagschema eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danielle2911, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai,

mijn zoontje is nu 7 weken. Ik ben benieuwd naar de dagschema's van andere kindjes rond deze leeftijd.
    Ik vind het namelijk best zoeken naar een goed ritme.
    Op advies van het CB voeden we op verzoek en laat ons vriendje meestal rond de 3 uur tussen de flessen zitten. Hij krijgt nu alle flessen 120 + 4 en we willen graag naar 6 flessen. Dit lukt de ene dag wel en de andere dag zitten we op 7 flessen.
    Verder slaapt hij vaak pas rond 23:00 en komt dan om 4:00 voor een fles en rond 7:00. Daarna slaapt hij dan nog tot een uur of 10:30. Hoeveel slapen jullie kindjes overdag?

groetjes,
    Danielle

2. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Als je ritme zoekt kan je lang zoeken op die leeftijd ;)

Hier ziet elke dag (voeding-slaapje) er anders uit. Ik ga helemaal mee in wat mijn zoontje wil. Hij slaapt 's nachts wel meestal van 10-9 met om 4 uur een voeding en om 7...

3. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Tja echt voeden op schema gaat hier ook niet en de ene dag drinkt hij meer dan de andere.. Onze dag ziet er ongeveer zo uit:
    Hij wordt wakker tussen 4 en 6, ik geef grote fles (180) en leg hem terug in bed. Vaak ligt hij nog even te brabbelen en valt dan in slaap
    dan tussen 7 en 8 weer wakker, ik doe hem in bad en/of kleed hem aan en ga naar beneden, leg hem in de box tot hij voor de volgende fles komt.
    Dan half uurtje met hem tutten en leg hem op speelkleed met zijn knuffels
    Hij doet vaak nog een kort dutje, dan weer wakker tot volgende fles.
    Middagdutje in de box (denk straks gewoon in bed) van 3-4 uur.
    Volgende fles, spelen, onder de babygym, klein dutje, nog even met mij tutten en tussen 19 en 20 naar boven, in het donker slaapzak aan en laatste fles.

Dit zijn alleen de dagen dat hij zich zo laat leiden hoor, er zijn dagen mee dat ik de hele dag met hem aan het mieren ben..

4. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16

Bedankt voor je reactie! Leuke naam heeft jouw jongste trouwens :) Mijn oudste heet ook Mees. Ik vind het inderdaad al heel wat dat we nu min of meer een avond/nacht ritme hebben en verwacht ook niet teveel van de dag. Senn drinkt alleen nog om de 3 uur en krijgt volgens mij teveel voeding met 7 voedingen. Het lukt me echter niet om er langer tussen te laten. Hij kreeg tot vorige week 100cc, maar dat was weer te weinig. Het lukt alleen om er 4 uur tussen te krijgen als hij slaapt. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen? Tevens probeer ik goed op de slaapsignalen te letten en leg ik hem wakker weg. Ook al is het mijn 2e kindje, ik vind het weer een heel gepuzzel!

5. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Onze zoon heeft ook geen ritme elke dag ziet er weer anders uit.
    Heel soms slaapt ie van 23:00 tm 06:00 maar vaak komt hij standaard om 03:30 en rond 7:00.
    De ene dag drinkt ie meer flesjes dan de andere dag en dat is met slapen ook zo. Hij krijgt 7x120/4 want 150/5 laat ie steeds staan.
    Wij houden ons niet aan een schema ik volg wat hij wilt.

6. maxmees

maxmees Actief lid

20 jun 2014
    137
    0
    0
    maastricht

Hihi leuk! Ja ik vind het ook echt vaak zoeken en puzzelen! Ik probeer overal maar in mee te gaan en te accepteren dat dingen zijn zoals ze zijn. Mees slaapt overdag alleen bij mij. Als ik hem in bed leg is het oorlog...wakker of slapend. En de oudste vergt erg veel tijd op het moment dus rustig oefenen met in bed liggen zit er helaas ook niet in...;)
    Qua voeding kan ik je niet echt helpen...ik geef bv...dus hij mag er zo vaak aan hangen als hij wil...en dat doet hij dan ook:p

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ritme hier niet ver te zoeken hoor ;).

Snachts rond 3u of 4u een fles
    Dan rond 7u of 8u wakker en een fles
    Uurtje wakker en naar bed.
    Vaak kort slaapje.
    Rond 9u of 10u wakker
    Rond 10.30 fles even wakker en naar bed
    Rond 14.30 fles even wakker en naar bed
    Rond 18u fles
    Rond 19u naar bed. Helaas vaak nog krampen tot 20u
    20u slapen.
    22u laatste fles.

Overdag inderdaad vaak 3u tussen de flessen.
    Krijgt 6x150/5

8. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Dit lijkt op ons verhaal. Is jouw jongste ook ongeveer 7 weken? Senn weegt nu ongeveer 4,5 kg en heeft bv vandaag het volgende schema:
    3:30
    7:00
    10:45
    13:30
    16:30
    Waarschijnlijk rond 19:30 en 22:30
    Daarna ook vaak nog in de weer met krampjes tot ongeveer 23:00...
    Hij krijgt alle flessen 120+4

9. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ja das ongeveer hetzelfde.
    'S avonds weet ik het ritme van de volgende fles. Om 21u gisteravond z'n laatste fles en kwam om 3u vannacht voor de nachtfles.
    Het eerste blokje laat S.tijn er 6 uren tussen namelijk :).
    Hij is inderdaad 7 bijna 8 wk oud.

10. MariskaM

MariskaM Lid

22 okt 2010
    36
    0
    6
    Vrouw
    Stadskanaal
    Ons dochtertje is 8 weken, en onze dag schema ziet er als volgt uit;

S ochtends 7 uur wakker, krijgt ze een flesje van 150 cc , daarna gaat ze altijd nog even in de box, nog even bij mij zitten en rond kwart over 8 a half 9 gaat ze weer in bed. Dan krijgt ze om 11.00 uur weer een fles van 150 cc , daarna weer even in de box , nog even bij me zitten en rond 1 uur weer naar bed. Dan om 3 uur weer een fles van 150 cc, daarna als we na de winkel moeten gaan we na de winkel, dan slaapt ze soms nog heel even , een klein hazeslaapje, en daarna gaat ze of in de box of schommelstoel, in de schommelstoel valt ze meestal ook heel even nog in slaap. Om 7 uur krijgt ze weer een fles van 150 cc , en dan bij ons zitten, rond half 9 naar bed (wat ze niet altijd wil, de ene dag lukt het wel, de andere dag lukt het niet en slaapt ze bij ons op de bank) , en dan om 23.00 uur de laatste fles ook 150 cc en rond 12 uur naar bed.

Soms heeft ze dagen dat ze s ochtends later wakker is , tussen 8 en 9 uur. Dan laat ik meestal aan het eind van de dag 3 uur tussen de voedingen zitten zodat ik weer uit kom om 23.00 uur de laatste fles te geven.

Ik verschoon altijd voor de voedingen aan, en om de dag gaat ze in badje. Dit doe ik altijd voor de fles van 11 uur aan.

11. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    ....

12. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Lastig is het he! Tijdje geleden heb ik hier zelf ook een topic over geopend omdat ik ook nog steeds 'zoekende' was naar een ritme. Nu, 3 weekjes later is dat helemaal vanzelf gegaan! We hebben ook zitten prutsen met de flessen en tijden omdat ze volgens het CB te veel voeding kreeg.
    Dat hebben we toen helemaal los gelaten en sinds gaat het echt beter.

Ons ritme ziet er nu zo uit:
    06.00 - 07.00 uur de eerste fles
    Terug naar bed
    08.30 -09.00 uur beginnen we vrolijk de dag
    09.00 - 09.30 uur Flesje
    Nog even wakker en dan gaat ze een uurtje slapen
    Wakker worden en dan kroelen en soms nog even slapen
    12.30 - 13.30 uur flesje
    'Spelen' boekje lezen / kroelen/ wippertje/ box
    Naar bed en een uurtje slapen
    rond 16.00 -17.00 uur weer een flesje
    Kroelen bij ons en eventueel slapen in bed
    Rond 19.00 - 20.00 uur kleiner flesje (120 cc)
    Dan lekker bij ons zijn/ babymassage
    22.00 uur de laatste fles en dan lekker slapen!

Ze krijgt nu zes flesjes van 150+5, zonder afgieten. We geven Nutrilon Omneo en ze lijkt het echt nodig te hebben. Volgens het CB was het te veel maar ze geeft vanzelf wel aan wanneer er weer een verandering komt. Van 7 naar 6 flessen ging ook vanzelf.

Ik had in het begin het idee dat ik dat zelf echt moest sturen, alleen werd ik daar erg onzeker van omdat dit niet lukte. Het beste is dus echt om je kleintje te volgen :)

13. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Was bij onze dochter ook rond 7 weken! Het eerste slaapje na de ''laatste'' fles zat er zes uur tussen. Dat kon ik toen ook goed voorspellen, Na de volgende fles zat er dan ongeveer weer een uur of 3/4.

14. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk ook dat ik maar gewoon zijn behoefte moet volgen. Ik kan me miet herinneren dat ik bij de eerste ook zo heb lopen prutsen... nou ja, zolang ik maar een gezond en blij kindje heb, zal het wel goedkomen :)

15. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Haha! Hier precies zo! Eerst een blokje van 6uren slaap, daarna een blokje van 3 of 4 uren slaap. Wat grappig!

En hier ook 6x150/5 en dus teveel. Maar ben niet meer zo spastisch als bij m'n oudste zoontje die ook meer dronk dan gemiddeld.
    Sinds m'n oudste zoontje loopt is hij al z'n babyvetjes kwijt. Hij heeft gewoon meer voeding nodig gehad dan een gemiddeld kind. Is dan ook groter dan een gemiddeld kind ;).

16. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Oh en dat regelen doen ze zelf ja. Denk je een ritme te hebben, dan gooien ze dat ritme weer om ;).
    Zometeen weer een sprongetje, daarna meestal weer een ander ritme ;).

17. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Haha grappig inderdaad! Afgelopen nacht had ze ineens weer
    een "" terugval"" . Ze kwam na 22uur om 04uur. Is nog goed natuurlijk, maar ik vond t wel lekker gaan zo de afgelopen 2 weken :D

Hoe en wanneer ging je bij je oudste over naar vijf flessen?

18. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hier bijna hetzelfde ritme. Grappig om te zien. Ons mannetje weegt nu zo'n 5,3 kilo en is bijna 6 weken. Tussen 1900 en 2000 gaat hij hier in badje ivm de krampjes

Oh en hier ook 6 x 150 hoor. Soms laat hij 20 of 30 staan, maar vaak gaat het op. Minder is geen optie en meer ook nog niet gelukkig :D

19. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hoover, wat leuk wat van je te lezen!
    Hoe gaat het?

Ja grappig dat alles hetzelfde gaat met die beeb's hè. Zo zie je maar, ze hebben hun eigen ritme. Regelen hun eigen voeding qua inname. Nu krijgt S.tijn veel meer op verzoek dan m'n eerste zoontje. Ben nu veel relaxter.
    Las ik nou dat jouw kindje kea heeft??
    S.tijn heeft het niet! En B.eau wel. Dus had er echt op gerekend. Ben echt blij wat dat betreft.

20. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hey zonnestraal! Met S.tijn en jullie dus ook alles goed? Hoe zwaar is hij nu ongeveer?

Ja die kleintjes van ons weten zelf prima hoe ze het moeten regelen. Helaas heeft nr 2 ook weer kea, Maar hij doet het goed met pepti, dus niet een heel ernstige variant. Hier ook veel relaxter en ook op verzoek. Heerlijk zo ontspannen :D

Deel Deze Pagina