Dat is echt niet leuk inderdaad. Het gekke is dat Zoë van elke soort pleisters wondjes en bulten kreeg op haar wangetjes. We hebben alle dure pleisters getest. Het bleek dat ze dit niet had van de leukoplast. Wat eigenlijk de meest agressieve lijmsoort heeft van alle pleisters. Ik bestelde witte en bruine. De witte eronder en dan bruine eroverheen. Deze pleisters plakken gigantisch aan elkaar vast, zo kon ik toch nog een beetje zien waar ik moest pulken. Heb vanmorgen al heel enthousiast de kast op zolder met alle lijnen en doppen opgeruimd. Hoef ze niet weg te gooien, breng ze naar ons kleine nichtje die om dezelfde reden een sonde heeft. Heb voor de zekerheid nog wel een sonde laten liggen. Beetje voor mijn eigen gemoedsrust, maar ze eet beter dan sommige gezonde kindjes zeiden ze op het KDV!
Op zich wel fijn dat leukoplast goed werkte, dat plakt wel goed. Is dat niet lastig los halen? Vond het met fixomull ook niet geweldig hoor, dat plakt ook best goed. Sowieso moet je natuurlijk 1 sonde bewaren voor later , wij hebben de oude zelfs nog in een zakje . Hier zeiden ze precies hetzelfde op het kdv: Lisa eet meer dat de meeste kindjes hier! De logo had wel gezegd dat ze waarschijnlijk een terugval zou gaan hebben en dat ik daarvan niet moest schrikken. Die terugval kreeg ze inderdaad een paar weken later, ze zat toen soms net aan de 600. En ze bleef een beetje rommelen, was net het punt van potjes naar vaste voeding, dat liep rommelig, want eigenlijk wilde ze op dat moment allebei niet... maar dat is dus helemaal goed gekomen . Lisa kan Eva goed bijhouden met eten
Ohhhhhhhhhh Sophie wat goed zeg! Mooie meisje heb je hoor echt zo schattig. Heb ook tranen gehad van dit filmpje wauw geweldig hoor.
Wij plakken ook altijd met de leukopast, duoderm vind ik niets.... Ze krijgt er verder gelukkig geen rode huid van, maar ik laat de pleisters echt zo lang mogelijk zitten vies of niet vies. Alleen onder haar neusje gaat snel los maar vaak plak ik daar een pleister over heen zodat deze minstens een weekje mee kan gaan. Wij bestellen altijd het volgende: Leukoplast 1,25x5 10 cc spuitjes flocaire infinity sonde 1 doos 30st 240 cc flesjes van nutricia Ik heb trouwens en een tas die ik vaak mee neem als wij op bezoek gaan erg handig, maar daarnaast gewoon een soort van mini infuuspaal. Ik vind deze echt handig, zitten wieltjes onder de paal, als mn dochtertje het zat is in de box dan til ik haar met wipstoeltje en al en duw de infuuspaal waar de voeding aan hangt gewoon mee... Ik zal eens wat foto's plaatsen deze week. Verder plakken wij eerst een leukoplast op de wang en knip dan de leukoplast in het midden. Zo krijg je een soort van zwaluwstaartje en kan je aan het einde kruislings vastmaken zo blijft de sonde goed en lang zitten. Daaroverheen plak ik de fixomull waarbij ik eerst een plastic laagje overheen plak zodat de fixomull water/vloeistof bestendig is. Ohja je kan alles via sorgente bestellen of voor sommige is dat tefa. In principe krijg je alles vergoed wat je voor de sonde gebruikt. Is er dan iets wat je graag wil maar niet krijgt, bel gewoon met je huisarts en die schrijft een recept voor. Ik krijg alles van mn HA gewoon 1 belletje en ze schrijft het voor erg lief en meewerkend en dat is super fijn want soms kan het zoveel rompslomp zijn terwijl het nergens over gaat. Verder kun je gewoon via je eigen kinderarts een machtiging aanvragen voor sondespullen/voeding etc...die stuurt dat dan op naar sorgente/tefa en dan kun je alles bestellen. Komt er niemand van de thuiszorg dan kun je dit ook via de ka regelen, hij schrijft hiervoor ook een machtiging en dan belt het VTT team en alles wordt geregeld. Vaak is er een transfer verpleegkundige die de overdracht doet maar mocht het niet gebeurt zijn vraag dit na bij je kinderarts en ga niet alles zelf uitvogelen zonde van je tijd/energie terwijl er mensen zijn die dit behoren te doen.
Hallo Sophie Wat geweldig ...! Me man en ik hebben met volle ogen naar haar gekeken....ooit zal die dag ook voor onze zoontje ook komen...wat is ze mooi en schattig....ik moet er echt van huilen.... en natuurlijk heel mooi om jullie zo te zien ik kan het gewoon niet omschrijven....
Hoi Samy, Dankje wel voor je reactie beetje laat maar ik was zo druk met het uitvoeren van je tips Mijn zoontje heeft geen koemelk allergie ze dachten dat eerst wel daarom veel voedingen geprobeerd en dat me zoontje nu zo is...eerlijk gezegt zou ik ouders die met kinderen in onze situatie zitten niet aan het ziekenhuis overlaten en daar proberen om het te laten drinken....het maakt het alleen maar erger.... we hebben nu ongeveer de fles 2 dagen weggelaten en een lege fles bij hem neergelegd om er mee te spelen.... en aan een lege fles laten zuigen...maar dat ging even goed op een gegeven moment werkte dat ook niet...toen heb ik maar de fles aangeboden en dronk hij er 50 uit....maar hij werd wel erg blij toen die even aan een lege fles mocht zuigen werd hij helemaal blij van ik heb nu een pompje gevraagd maar daar waren ze geen voorstander van maar ik ga er nog achter aan... vannacht hebben we de voeding van me zoontje beetje opgehoogd omdat hij het laatste uurtje niet meer voel hield en heel erg huilde en wild ging drinken....hij sliep gelijk door van 23;00 tot 08:00 uur maar kijken of dat komende dagen ook zo zal worden....we hebben de voeding met ongeveer 20 verhoogd. 14 december hebben we afspraak bij kinderarts ff alles goed doornemen ik laat echt niet meer rommelen aan mijn kind......PEG enz dat laat ik echt niet toe.... en alle tips trucs zijn altijd welkom groetjes....
Dankje wel Opaal ik ga dit met de kinderarts doornemen want de thuishulp die kwam met een infuus paal dus ben benieuwd wat de arts gaat zeggen.. en de logopediste a.s woensdag...
Opaal, 2de foto daar is het echt beter afgeplakt wij doen het met de bruine pleisters eerst met de dunne een kruisje op zijn neus om sonde vast te zetten en dan met bredere pleister op zijn wang tot zijn oren ongeveer en dan een een pleister aan de nek zodat hij niet met vinger achter kan haken... maar hoe heb jij het daar zo netjes afgeplakt je hebt de buisje niet op de neus vasgezet maar op de wang...hoe heb je dat gedaan liet ze dat wel zitten...want me zoontje die zit wel te wrijven met z'n neus en handen.....
Melos geen probleem hoor, toendertijd was ik ook druk dus weet wel wat je meemaakt nu. Ik weet hoe graag je het wilt, dat gevoel ervaar ik weer helemaal, maar een lege fles aanbieden doe je dat op rustige momenten of net als het voedingstijd is? Geef het gewoon de tijd, dus dezelfde fles naast hem leggen laten spelen en op laten sabbelen (welke melk krijgt hij trouwens?) en daarnaast gewoon de fles af en toe aanbieden maar als je ervoor al ziet dat hij onrustig is of wat dan ook sluit dan liever direct de sonde aan. Het kost tijd om hem te laten zien dat de fles niet eng is, heb je weleens gewoon een beetje water in de fles gedaan en hiermee laten spelen en op laten zuigen? Klopt dat als je met dit probleem zit je niet naar een ziekenhuis moet gaan want bij thuiskomst en je vaak verder van huis heb dit zoveel gehoord van moeders. Er was er zellfs een bij die een kindje had wat niet dronk maar wel at nou nadat ze in het ziekenhuis geweest waren en weer terug naar huis dronk en at het kind NIET dus waren ze nog verder van huis... Hoeveel maanden is je zoontje nu?
Melos wij hebben ook een infuuspaal, weliswaar niet zo'n grote hoor gewoon mini variant ik vind het erg handig maar goed ieder denk ik voor zich... De tas gebruiken we voor als we weggaan. Die verpleegkundige waarom wil ze geen pomp?
Opaal zie nu pas die foto's van die pleister haha het ziekenhuis wou dat eerst ook doen bij Lina maar dacht no way ik plak het zelf wel... 2de ziet er netjes uit! Hier plakken we met de bruine pleisters, hoelang blijft het zitten op die manier?
Wij deden de sonde ook eerst aan Amber haar neus maar daarbij had ze hem dagelijks in haar handen en moest er weer een nieuwe in. Nu wij gewoon alleen op haar wang plakken, heeft ze hem 3 tot 6 weken in zonder probleem! Ik plak dan eerst een stukje duoderm op haar wang, ongeveer een cm vanaf haar neus richting onderkant oor. Daar overheen de Sonde en een iets langer en breder stukje Fixomull. Dan plak ik bij haar neus (klem ertegenaan) verticaal nog een klein stukje Fixomull en weer een groter stuk verticaal bij haar oor. Het stukje bij haar neus vervang ik dagelijks en soms meerdere keren per dag. Dat is ook het belangrijkste stukje hier heb ik ondekt want gaat die los dan trekt ze hem bij haar neus eruit terwijl de rest van haar pleister nog goed vast zitten. Doordat ik dit stukje goed bij hou, hoef ik de rest van de pleisters maar om de 4 a 7 dagen te wisselen en dan soms ook alleen omdat ik ze vies vindt.
Amber en Jelte zijn vandaag getest op het Kiss-syndroom maar hier was bij beiden absoluut geen spraken van! Alles zag er super goed uit!
Fijn dat alles er goed uit zag! Ik heb tefa gebeld en duoderm enzo besteld. De dame had alleen niet de witte pleister die je eroverheen plakt... En ik weet niet hoe ze heten, heb een stukje uit t zh meegekregen maar staat geen naam op. Morgen komt er iemand de pomp uitleggen. Snap nog weinig van dat ding (blond?) Elke keer sinds we hem nu gebruiken gaat er wel een alarm af en steeds een ander.. Maar denk als ik het eens goed uitgelegt krijg dat ik het dan wel snap. Ze hebben gelijk een klacht neergelegt voor t vrouwtje wat ons in t zh uitleg had moeten geven. Krijg nu wel door dat t via de pomp fijner is, kan ik ondertussen opruimen enzo ipv 3kwartier met mijn arm omhoog te zitten.
Opaal fijn hoor, hier moet ik nog een afspraak maken schiet er elke keer weer bij in. Is het nog gelukt met de 4 voedingen? @Caruli heeft niets met blond te maken, als je gewoon 1x een goede uitleg krijgt dan denk je is dit het...ziekenhuizen kampen met personeeltekorten/bezuinigingen etc...waardoor dit soort zaken gewoon niet nauwkeurig gebeuren, al vind ik het geen excuus bij ons was het ook erg rommelig gegaan en had dat ook aangekaart daar. Pomp is zeker handig met name als de hoeveelheden meer worden, vind het knap dat je dat al zo lang gedaan hebt. @Vraag je aan allen: de logopediste belde mij op met de vraag waarom wij niet op de afspraak voor een kinderpsychologe zijn geweest, ik vertelde dat ik het onzin vind en er niet achter stond. De kinderarts had mij namelijk naartoe verwezen nadat ik aangaf naar een ziekenhuis doorgestuurd te worden met een eetteam, waarbij hij dat onzin vond omdat dit zkh netzo goed is. Mara ik had zoiets van ja doei dit kun je niet vergelijken en heb niets met die afspraak gedaan, nu willen ze dat ik het wel doe althans alleen als ik erachter sta. Ik vind het een beetje mosterd na de maaltijd, heb nu 8 maanden alles alleen gedaan op af en toe een tip van "de logo en nu de hapjes pas goed gaan komen ze in een soort van "actie" ik zei dat ik het nut er niet van inzag en ik vind dat het goed ga maar dat Lina gewoon tijd nodig heeft en die gun ik haar ook. Waarop de logo zei dat het niet alleen daarvoor is, erg vaag allemaal en snap niet zo goed waarom ze er nu opeens mee aankomen. Iemand hier ervaring mee en wat zou jij gedaan hebben? Ik ben veels te bang dat ze per ongeluk wel forceren of iets fout doen waardoor ik weer terug bij af ben.
Ik zou het nu even de tijd geven. Net wat je zelf zegt, het gaat nu beter met de hapjes en je weet nu zelf ook wat kan en niet. Soms word je er niet beter op in t zh..
We zijn haar eerst aan het ophogen. Zit nu van 5x 150 op 2x 150 en 3x 160. Zodra we op 5x 160 zitten en dit een paar dagen goed ga, ga ik haar voorzichtig afbouwen naar 4 voedingen. Op het CB zeiden ze dat de meeste kindjes tussen de 7 a 8 kilo hier aan toe zijn of met 6 mnd dus heb de tijd. Ze is nu gecorrigeerd 4 mnd en weegt 6090 gram. Het is voor ons al een verlichting nu we Jelte op 4 voedingen hebben en Amber haar laatste voeding slapend geven. In 20 min. zit die erin en kunnen we gelijk naar bed.
Opaal: thanks, de volgende keer als ik bestel zal ik die ook doorgeven. We moeten vanmiddag weer naar de kinderarts, ben benieuwd of hij nog wat anders wil doen. Denk het niet. Zoals hij altijd zegt met veel geduld en liefde moeten we dit afwachten... Mitch heeft nu oorontsteking en is flink verkouden, constant huilen van het hoesten enzo en nu eet hij de laatste week weer bijna niks meer zelf. Hoop echt dat hij het voor de bevalling gaat redden maar... Hij moet 2wkn stabiel zijn met het eten willen ze de sonde er weer uithalen.