Baby met sonde thuis wie nog meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samy84, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie82

Sophie82 Lid

18 nov 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer eens de natuurwinkel daar haalde ik heel veel o.a. Appel en van die kleine olvaritkuipjes. Potjes voor 6mnd mocht ik ook gewoon geven tenzij er sinaasappel in zat. Die zijn vaak ook nog redelijk dun. Vooral die van biobim die heb je ook in perzik enzo.

Zoë wil ook alleen maar warm fruit. Ik maak nu alles in de babycook voor haar. Dat ding kost wat maar is wel ideaal als je apart moet koken voor je kleintje. Bijna geen werk en zo klaar. Bij haar kan ik geen maaltijden vinden die ze mag hebben. In elk potje zit wel iets van ui, tomaat, paprika en tot een jaar mag dat niet.

Zij wil trouwens haar groentehap ook het liefst met een halve appel erdoor. Die gaat dan gewoon samen met het aardappeltje en de groente in dat apparaat.

2. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    De babycook is idd ideaal, echt een topapparaat

Hoe gaat het met Zoë?

3. Sophie82

Sophie82 Lid

18 nov 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt super, volgens mij is ze dat rotding al helemaal vergeten.
    Ti's nog even zoeken naar een goede beker, die makkelijk mee kan.
    Heb van de logopediste de difraxbeker meegekregen om te proberen. Ik heb al een kapitaal aan flessen boven liggen, wil dat niet ook met de bekers doen. Als hij werkt, koop ik hem, anders niet. Kwam op de terugweg naar mijn afdeling de kinderarts nog even tegen en die was ook helemaal trots.

Zij vond het eigenlijk niet nodig om haar supplementen te gaan geven omdat ze geen opvolgmelk wil hebbe. Als ze goed fruit en groente eet vond ze het prima.

4. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    geweldig hoor! het 10 jarig etentje was zeker dubbel feest!
    Mocht je DE beker gevonden hebben ik hou mij aanbevolen.

Ik zou voor een beker met oortjes gaan, mijn logo adviseerde die beker ook maar dat ga ik niet eens proberen dan wil ze daarna helemaal geen beker meer die ervaring heb ik al eens gehad en dat doe ik dus echt niet meer.

Je vertelde trouwens over dat je 's ochtends iets meer water deed en minder schepjes maar dan zit haar buikje toch ook vol?Weliswaar met water maar dan nog of omdat de vertering dan niet aan de orde komt? Ik volg dat niet echt...

Hier gaan de hapjes weer slecht dus ben vandaag even ermee gestopt misschien omdat eergister het groentehapje niet helemaal glad was ik merk vaak dat ze dan de dagen erna de voeding weigert maar had de link nog niet echt gelegd althans niet met zekerheid.

5. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens Sophie jullie hebben het ook helemaal zelf gedaan he? Had je nog wat aan je logo gehad?

6. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij had gisteren normale ontlasting zonder een paar dagen groentenhap en lactulosesiroop. We hebben dus besloten voor dit jaar niet meer aan de groentenpap te gaan beginnen en het begin januari gewoon weer op te pakken. We krijgen nu ook weer zulke rare weken waarbij er dan vaak bij familie thuis aan deze pap begonnen moet worden wat niet opschiet als ze nog in de leerfase zijn. In januari is er weer rust en regelmaat en daarbij zijn ze dan gecorrigeerd 6 maanden dus vroeg genoeg naar mijn idee.

7. Sophie82

Sophie82 Lid

18 nov 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Samy We hebben heel erg van het etentje genoten inderdaad. De meisjes zijn meteen bij opa en oma blijven slapen.

Als je meer water in de voeding doet stroomt het sneller van de maag naar de darm. De voeding valt dan ook minder zwaar. Ik merkte het bij haar meteen. 30ml van de voorgeschreven voeding en ze moest meteen spugen, bij de lichtere variant meestal helemaal niet. Volgens de dieëtiste moest het niet uitmaken met NeoCate dit was een tip van het WKZ en het werkte meteen.

Wij hebben een beetje een zemel van een logopediste. Voor januari nog wel even een afspraak gemaakt, maar ze heeft eigenlijk nog nooit een tip gegeven waar ik wat aan had. Wel dat ik het leuk moest maken en nooit de lepel onverwachts bij lachen of huilen snel in haar mondje mocht drukken. Ze is tijdens de opname ook heel vaak in consult gevraagd maar wist elke keer weer een half uur te doen over het verhaal dat ze er de vinger niet achter kon krijgen wat er aan de hand was. Maar verder is ze wel aardig, maar denk dat het zonder hetzelfde was gelopen.

@Opaal. Groot gelijk. Je moet het allemaal leuk houden. Voor jezelf en voor je kleintjes. Een vriendin van mij heeft een dochtertje wat bij 6mnd gewoon niet wilde eten. Ze mocht stoppen van het CB en bij 8mnd gewoon opnieuw. Toen wilde het wel. Op melk alleen kunnen ze heel lang door hoor. En je moet zelf ook de benen eronder houden. Het is al zwaar zat met twee kleintjes.
    geeft zeker wel rustbin je hoofd om het even los te laten?

8. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geeft idd veel rust! Ben blij dat we deze keuze gemaakt hebben en mijn gevoel zegt dat we er ook goed aan doen.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Opaal: volgend jaar weer een kans ;)

10. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sophie oke op die manier, na hoeveel dagen merkte je bij haar dat verschil op?

Hier is het allemaal geduldig afwachten tot het juiste moment, wil sowiezo pas dit doen als ze in ieder geval 6kg weegt en rond de 10mnd is (gecorrigeerd dan 8)

Nu zijn ze weer gestopt met de hapjes ;) pak ze zondag weer op...

Opaal fijn dat het rust geeft, een maan of 2 langer zal niet veel uitmaken.

Caruli wou het vorige keer schrijven maar was het helemaal vergeten namelijk dat er volgens mij ook iets homeopatisch is wat de honger opwekt althans in belgie hebben ze dat wel.

Melos: hoe gaat het met jullie?

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Samy: heb je ook een idee hoe dat middeltje heet?

Gisteren en vandaag heeft mitch alweer wat dingetjes gegeten, hopelijk zit er nu een stijgende lijn in en blijft het goed gaan.
    Wat een blij gevoel kun je krijgen he als je je kind iets ziet eten ;)

12. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kindjes alweer 7 maanden (gecorrigeerd 4 maanden) oud! Gisteren zijn ze gewogen voor de RS-inenting en Jelte weegt 7090 gram en Amber 6140 gram, wat doen ze het toch goed!

13. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Opaal: jee zijn ze met 28wkn geboren? Lijkt me wel heftig hoor.
    Zit wel een kilo verschil in, zie je niet vaak bij 2lingen toch?
    Wel fijn dat ze verder goed groeien.

14. Sophie82

Sophie82 Lid

18 nov 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk vrijwel meteen, heb eerst ook minder ml gegeven. Eerst 120 toen steeds iets verder opgebouwd tot 180. Ik deed er wel een extra schepje pap(Zoë's Spaanse papje waar de directeur van Nestlé voor heeft gezorgd) in. Heel gek maar daar kon ze wel tegen. Op deze manier had ze rond lunchtijd wel honger en ging het fruit er heel goed in. Deed daarna de sonde eraan met een normale hoeveelheid en zette de pomp wat langzamer en soms in die voeding wel weer een schepje extra, omdat ze tijdens die voeding eigenlijk altijd sliep.

Maar ik snap wel dat je extra voorzichtig bent als ze wat laag in gewicht zit. Wat bij ons qua gewicht wel altijd een graadmeter is geweest is hoe wij vonden dat ze eruit ziet. Ze volgt precies mijn curve toen ik baby was. Mijn moeder had mijn groeiboekje bewaard. Ze was wel veel lichter dan haar grote zus, maar tegelijk veel molliger. Ze heeft van die elastiekjes om de polsen, iets wat onze oudste nooit heeft gehad. Die is gewoon lang en slank. Mijn gedachte was, zolang ze niet graatmager is kunnen we wel wat proberen. Heb wel toen ze uit het ziekenhuis kwam een babyweegschaal gekocht. Prettig idee om hetneen beetje in de gaten te houden.
    Toen we er net mee begonnen verminderde de groei wel even, maar volgens de KA was dat logisch, omdat ze volgepropt was geweest. De kleintjes moeten dan op zoek naar hun eigen curve, en dippen eerst.

15. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opaal wat goed zeg!

Sophie aha oke ik zal het in mijn achterhoofd houden.
    Ze groeit erg langzaam het minimale zeg maar dus ben nu nog terughoudend hierin.

Die babyweegschaal hebben wij ook vind ik zelf ook erg fijn op zn tijd weeg ik haar en kijk hoe en wat....

We hebben vandaag van nestle de pyjamapapjes gekocht dat zijn de enige met een rietje, zodra de hapjes weer goed opgepakt worden ga ik het proberenm smaak is perzik daar was ze de vorige keer gek op :D

16. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    trouwens caruli nee ben de naam kwijt ik zal voor je zoeken

17. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    #437 opaal, 3 dec 2011
    Laatst bewerkt: 3 dec 2011
    Met 27 wk en 6 dgn om precies te zijn! hihi Ze zijn beiden met 1100 gram ter wereld gekomen. Ja is heel heftig geweest, 3 mnd ZK. Amber was 600 gram zwaarder als Jelte toen ze eenmaal thuis kwamen maar die heeft gewoon wat achterstand opgelopen door de voeding en Jelte was toen eigenlijk een beetje het zorgen kindje door zijn open duktus. Sinds die dicht gezet is, heeft hij echt sprongen gemaakt. Nu is Jelte ook echt een beer, lijkt op zijn vader en die is 1.98 en Amber is echt een poppetje dus een heel ander typje en heeft ook nog een open duktus.

18. Melos

Melos Lid

24 nov 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Samy,

Hallo Dames,

Met ons gaat het wel weer teleurgesteld ..:( onze zoontje dronk bijna 100 zelfstandig van de 200 x 4 a 5 voedingen soms meld hij zich niet..

En deze weekend zat/zit de sonde al 6 weken er in dus wij dachten als hij zo blijft drinken bieden we de fles aan wanneer hij er om vraagt en zo de weekend zonder sonde te proberen...

En vrijdag zijn we dus begonnen toen zat de sonde er nog in om dus eerste 100 te geven en dan te stoppen een of ander manier wou meneertje die honderd zelfs niet drinken en begon te krijsen en noem maar op ....echt hij was zoo boos en opgejaagd dat hij zelfs ineenkeer begon over te geven we kregen hem ook tot 24:00 uur niet meer in slaap... hebben we maar weer de volledige fles door de sonde gedaan en meneer viel in slaap....

Echt was zo'n teleurstelling dat ik met moeite ging slapen en zat te dromen dat ik een tweede kreeg die precies op hem leek de uiterlijk ...en dat ik zat te huilen van oooo deze kindje gaat ook net als hem worden:) erg vind ik het gewoon dat ik zulke dromen heb nu...

En vandaag hebben we het weer geprobeerd was weer geen optie dus hebben we hem om 11;00 netje per sonde gevoed en heb ik de sonde er uit getrokken en gooide de sonde na de andere kant van de kamer maar hielp ook niet:( we hebben van 11:00 tot 15:00 uur zoveel foto's van hem gemaakt als het maar kon....

ik ging gewoon huilen dat ik na 6 weken weer de gezicht van mijn kind helemaal kon bewonderen zonder pleister en toeters en bellen....en we zagen gelijk het verschil hoeveel hij gegroeid was :) ik heb hem welliswaar gesmeekt maar hij begrijpt mijn niet:( en voordat de sonde er weer in ging heb ik met volle hoop weer de fles geprobeerd hij dronk 10 a 20 en viel op de bank in slaap....daarna kwam de verpleegkundige om een nieuwe te plaatsen vond het zooo erg om hem wakker te maken en te laten huilen maar het moest:(

En met veel verdriet en teleurstelling en gevallen gezicht hebben we het weer afgeplakt samen met mijn man ....en gevoed....

Ik heb laatst ook even fruithapje geprobeerd koud maar dat vond hij niet zo lekker dus volgende keer ga ik het een beetje opwarmen....

ik wou eerst de weekend overbruggen met de lepel maar dat gaat niet wanneer hij erg honger heeft dan lukt niets...

Eerlijk gezegt verwacht ik niet veel van een logopediste maar goed eerst even zien ze zou afgelopen week komen maar ik had de datum van fysio en logopediste opgedraaid en de bel deed het niet is de vrouw weggegaan zonder even te telefoneren van ik sta voor de deur....

Ik vind het zoooo erg dit allemaal ooit zal het overgaan hoop ik.....

dames ik doe nu rijstepap doe de sonde heel klein beetje maar kennen jullie ook iets anders dat goed vult maar ook door sonde gaat....want als ik alleen voeding geef zonder rijstepap is hij niet verzadigt en slikt hij heel veel....

Dus weer een weekend met veel hoop en veel teleurstelling ....

Enige mooie was dat ik wel heel veel foto's van hem heb gemaakt.....

Ik hou zo veel van hem en kan er bijna niets aan doen hij wilt het gewoon niet......:':)'(

19. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Melos, je moet het echt los gaan laten! Wij bieden Amber ook elke voeding eerst de fles aan en de rest via de sonde en heeft dan soms dagen achter elkaar dat ze elke voeding 70 a 100 cc zelf drinkt. Daarintegen heeft ze ook dagen (zoals gisteren) dat ze elke voeding 0 cc drinkt! Wij maken ons er niet druk om, Amber heeft er op deze manier plezier in maar weet zeker als wij ons er wel druk om gaan maken we hetzelfde krijgen als jullie. Het heeft gewoon echt geen zin, hoe rot dit ook is.....LAAT HET LOS want je kindje voelt dit!!!!

20. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk uit met rijstenbloem! Jelte van mij kreeg dit door zijn laatste fles en raakte hier van verstopt. Het slikken waar je het over hebt, komt door de oprisping, niet door het niet verzadigd zijn. Misschien kun je dan toch beter wat Nutriton gebruiken. 1,5 schepje op 200 cc ofzo. Ik heb hier nog 2 nieuwe pakje staan dus als je die wilt, kan ik ze toesturen.

Deel Deze Pagina