hoi dames,mijn dochtertje van 5,5 maand is vanaf zondag de fles gaan weigeren. Wilde niet meer eten,en donderdag had ze van 2 flessen maar 45 cc op. Ook bij controle bij de ka in het zh bleek dat ze erg was afgevallen. Haar zware gewicht is niet meer ze woog donderdag nog maar 7300 gram,dus kei afgevallen. In het zh hebben ze geprobeert of ze wat wilde eten,maar ook weigerde ze pertinent haar fles. Dus hebben ze haar een neussonde ingedaan en ze ligt nu al voor de 3de dag in het zh. Ik ben vanaf donderdag niet meer thuis geweest want blijft bij haar in het zh. Wat vind ik het vreselijk mijn meisje zo te zien,maar ze is nu wel vrolijker en levendiger. Donderdag heeft ze van de 4 voedingen 2 er helemaal uitgegooid. Gisterennacht de laatste fles eruitgegooid. Ze heeft ook nog reflux. Morgen gaan ze haar lepelen en kijken of ze dat wel doet met een lepel goed eten. Ze moet in het zh blijven tot ze weer helemaal goed eet. En de sonde moet erin blijven tot ze weer helemaal op haar gewicht is. Zal best lang duren denk is.
Bianca, zo sneu voor je meisje hè! Maar ik zou haar niet in het ziekenhuis laten tot ze weer helemaal eet. Als het snel gaat, ja dan wel, maar niet langer dan 2 weken. Lisa mocht toen ook naar huis (maar dronk helemaal niet, en zag er ook niet naar uit dat ze dat snel ging doen). Ik vond 2 weken lang zat, zeker als je ook nog andere kinderen hebt. Ze kunnen je moeilijk maanden daar houden en dat is ook helemaal niet nodig, sondevoeding kan je thuis ook prima geven.
@Sam; Hier gaat het goed, of tenminste ze blijft net in haar groeicurve. Ze eet zo'n 300 melk/pap op een dag. 200 fruit en zo'n 120 groente, verder vullen we alles nog aan met Fantomalt en drinkt ze tussendoor weinig waardoor de plasluiers hier ook nog steeds wel eens stress opleveren. Ze ontwikkeld zich wel prima, volgens het boekje en is levendig en vrolijk maar bepaald echt zelf of/wanneer ze iets eet of drinkt. Ze komt bijvoorbeeld tegenwoordig ook gerust s'nachts weer voor een fles omdat ze de laatste fles dan heeft geweigerd en daar word je niet altijd vrolijk van. Maar goed, liever dit dan een sonde natuurlijk! Af en toe bekruipt mij ook nog steeds het gevoel dat er iets niet goed zit bij haar in haar mond of keel. Ze krijgt bijvoorbeeld af en toe de tranen in haar ogen bij het slikken van voedsel. Ook houdt ze haar mond tegenwoordig heel overdreven open met het lepelen waarbij we echt met de lepel op haar tong moeten wachten tot ze hem dicht doet. Wij hadden het er hier gisterenavond nog over om toch maar weer een afspraak te maken met de KA voor wat onderzoek. @Biancam; Welkom! Vervelend he die reflux puffff daarmee hier ook een hoop ellende gehad! Heb je goede medicatie hiervoor? Wij hadden hier Nexium wat als enige leek te helpen en uiteindelijk ook de rust in Amber haar keel gaf. Amber haar slokdarm was dusdanig verbrand door het maagzuur door de Reflux dat het drinken van de fles gewoon te pijnlijk werd en zij ook staakte met drinken van de een op andere dag en een aversie ontwikkeld heeft hier tegen.
Bianca: ah nee wat sneu... Ik zou idd ook niet te lang in het zh blijven. Kan lang duren voordat ze op gewicht zijn. Vorig jaar met Mitch 5 wk in het zh gelegen met sonde en toen ik oktober weer een week en zijn we met sonde naar huis gegaan. Das toch fijner voor een kind in zijn eigen omgeving. Hij is nu pas weer op gewicht! En eet nog steeds niet goed. Maar je moet ook denken aan je andere kids. Je kunt een medisch thuisteam krijgen voor als de sonde eruit valt enzo. Maar eerst je meissie maar wat aan laten sterken. Dikke knuffel!
dank jullie wel,ja opaal dat klopt hier ook aversie tegen de fles,zodra ze dat ding ziet word ze al woest en begint te huilen wat erg voor je meisje. Hier geven ze santac,maar de fles van 7.00 is er helaas weer uitgekomen ze is ook gewend dat haar voeding verdikt werd met nutriton,via de sonde gaat dat niet. Ze gaan dat nu via de lepel geven aangelengd met water. Ik vraag of ze na een week lekker thuis mag slapen,vind het niks hier.
Nutriton kan wel door de sonde hoor, ik geloof dat wij 2 scheppen deden op 180ml, maar weet het niet zeker. Is even proberen, als de pomp vastloopt even wat dunner maken.
Hier gebruikte we ook zantac, maar nu met nexium gaat het veel beter. Sneu is dat he reflux.. Zeker als ze veel last ervan hebben en gaan weigeren.. Hoe gaat het nu met je meissie? Is ze al wat vrolijker enzo ondanks het slechte eten?
Santac hielp hier niks, daarom vroeg ik het je al. Vraag om Nexium! Santac bind het maagzuur iets wat in en Nexium zorgt ervoor dat het ''zuur'' helemaal verdwijnt. Als ze zo extreem spugen is een klein beetje zuur al genoeg om de slokdarm te verbranden op den duur. Verder ging Amber veel meer spugen van de Nutriton, dit valt heel zwaar op de maag! Amber werd daar gewoon misselijk van, trok dan lijk wit weg om vervolgens haar complete voeding eruit te gooien. Veel kindjes met Reflux kunnen de Nutriton niet verdragen. Dit spul is leuk als je een kind hebt wat wat meer dan normaal een mondje terug geeft maar absoluut niet bij Reflux! Je kunt dit ook eerder in dit forum terug lezen. En je denk misschien, we zijn onder behandeling in het ZK dus daar zullen ze het wel weten maar geloof me, met mijn dochter is het tegendeel daarin dubbel en dwars bewezen! Als ik mijn mond niet open had getrokken, was het met haar heel anders verlopen! Verder wil ik je ook als tip meegeven om je kind zo snel mogelijk mee naar huis te nemen, voor haar maar ook voor jezelf! Zoals de rest al aangaf, hier ben je zomaar niet mee klaar en wat is er dan fijner voor jezelf en je kind, om thuis tot rust te komen en van lief en lee het vertrouwen weer te winnen qua drinken.
He wat vervelend zeg Bianca, hopelijk sterkt je kleine snel aan. Wanneer de pomp te snel gaat, kunnen ze ook snel spugen of wanneer de melk te koud is dan ook. Hoeveel voedingen krijgt je kleine? Met reflux zijn kindjes gebaat bij kleine porties verdeeld over de dag ik zou daar persoonlijk eerder voor kiezen dan de nutriton. Zantac werkte hier voor geen meter dus na veel aandringen nexium gehad en dat heeft goed gewerkt. Maar merkte je niets op aan haar gedrag voordat ze de fles weigerde? Bijv als je haar in bed legt dat ze dan huilt etc..en niet plat willen liggen? Heeft ze het bedje ook schuin in het ziekenhuis dat helpt ook. Sterkte en succes
Daniëlle is wel vrolijk en allert,maar ondanks de zonde blijft ze ook afvallen,nu was ze 75 gram eraf vraag me af of ze niets onder de leden heeft.
ze wilt totaal niet liggen en huilde veel als je haar liet liggen. Ik ga straks om nexium vragen omdat ze dat eerder had,toen spuugde ze niet.
Ze heeft de sonde maar spuugt daarbij ook behoorlijk dus dat afvallen is niet zo raar denk ik, hier was dat precies hetzelfde! Amber gooide er soms 2 a 3 voedingen per dag uit en liep dan gelijk terug in gewicht. In jullie geval zou ik me daar nu nog niet direct zorgen om maken want ze heeft reserves genoeg zo te lezen. Amber is 1 jaar en woog 6 weken terug nog 7800 gram! Verder nog even over het lepelen, ik zou hier echt nog niet aan beginnen! Zorg eerst dat die kleine meid lekker tot rust komt met de sonde en geen last meer heeft van haar keel. Bij aandringen wordt de aversie alleen maar erger en straks ook met lepelen als je hier in deze onrust al mee begint. Dit zou ik straks zelf thuis gewoon in alle rust op mijn gemak proberen....
Wegen ze elke dag? Hier werd mitch 2 keer per week gewogen anders zouden we gek worden van het schommelende gewicht. Lepelen zou ik idd ook niet gaan doen, eerst haar aan laten sterken en tot rust laten komen en dan evt straks langzaamaan beginnen. Mitch spuugde ook veel voedingen uit, totdat we kleine porties gingen geven en wat langzamer in lieten lopen. Toen ging het goed. In het zh wilde ze 200cc in een half uur geven, nou dat spuugde hij meteen weer uit.. Ze zeiden dat het met uit de fles drinken ook zo snel gaat. Das waar, maar via de sonde kon hij er niet tegen. Viel ook zwaar op de maag die voeding zeiden ze..
Dat liggen doet haar zeer omdat het maagzuur dan in haar slokdarm loopt. Deze is hier niet tegen bestand en raakt daardoor geïrriteerd. Je mond open trekken voor de Nexium en met iets anders geen genoegen nemen! Het duurt overigens nog wel een week of 3, nadat je de Nexium gebruikt, voor de slokdarm weer geheeld is. Het inlopen van de voeding ging hier beter in een half uur dan in een uur, als we haar tussendoor maar (goed) lieten boeren! Verder was hier wel de top zo tussen de 150 a 160 cc per keer en lieten we haar zitten/liggen in een Doomoo seat of wipper tijdens het inlopen. Succes meid!
Ja maar waar ze dan geen rekening mee houden is dat wanneer je oraal iets eet de spijsvertering al direct op gang komt zodra de mond in beweging komt worden de verteringssappen al aangemaakt itt een sonde duurt dit iets langer en is de vertering dus veel langzamer. Wanneer dan de voeding en te snel gaat en het volume groot is stopt op een gegeven moment de vertering en daardoor komt dan een groot deel terug. En met reflux is dit natuurlijk nog erger. @Bianca nu je juist in het ziekenhuis bent en de verpleging ook haar voeding geeft zou ik om kleine portie's meerdere keren per dag verzoeken of zelfs eisen. Het lepelen zou ik niet in het ziekenhuis gaan doen dit zal ze echt niet in 2 weken helemaal op haar eigen houtje kunnen belangrijkste is nu de rust en genezing de rest komt zeker goed.
morgen gaan ze weer met nexium beginnen,mijn meisje heeft nu ook nog eens diaree erbij,pff volgens mij heeft ze er ook nog eenseen virusje bij
Aaaaach, wat een lekker ding! Meestal begint de aversie tegen de fles met een buikvirus, hier was dat ook het geval.
Hee Bianca,das wel apart om jou nu hier op dit topcic tegen te komen! Hier begon de echte ellende ook toen ze met 3 maanden een buikvirus en luchtweginfectie kreeg,toen kreeg ze voor het eerst sonde,ik zal straks even verder reageren,maar nu geen tijd. Lois is al dagen erg onrustig huilt en spuugt veel,erg zielig. Ik zou ook vragen of je naar huis kan met sonde,is veel rustiger voor je kleine,ik ben ook blij dat we nu gewoon thuis zijn,is veel beter dan steeds in het zkh slapen!
wat knap dat jullie trouwens maar aan 1 kant een plakker hoeven,hier duwt ze hem er dan met haar maag gewoon uit,ze is zo mega sterk,moet dus altijd met touwtje aan 2 wangen.... Pffffff weet even je naam neit meer,maar al 14 maanden aan sonde,ik snap dat je er dan helemaal doorheen zit,vind het nu al erg!!! maar hebben ze nooit eerder onderzoeken gedaan dan?? Wij zijn nu ook bezig ze denken bij lois aan iets wat heet eosinofiele oestrofagitus......ze krijgt dus binnenkort een slokdarmscopie.