Baby met sonde thuis wie nog meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samy84, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Bij Amber gaan zulk soort dingen het beste, dan heeft ze zelf de regie! Hetzelfde met drinken, ga met haar op de bank zitten met een tuitbeker met sap om der wat te kunnen helpen NOT! Leg haar op de grond met deze zelfde beker en ze drinkt hem (normaal gesproken) zo leeg! Als ze het zelf maar kan regelen is het goed.....

2. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohke ga mn man meteen ff smsen kan die dat ook meteen meenemen jeej kan wel een winkel met flessen, bekers, en pap beginnen hahaha

3. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    #783 opaal, 6 jun 2012
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
    Nestle is (extreem) zoet en daar houdt Amber niet van. Zij eet op brood bijvoorbeeld ook geen Jam en appelstroop ofzo. Het liefste smeerworst, kipfilet ect. terwijl haar broer echt een zoete kauw is en niks liever dan Jam, Nestle biscuit pap enz. eet. Zij vond met de eerste groentehapje de bloemkool ook het lekkerst. Welk kind vindt bloemkool lekker! Haar broer spuugde dit (als enige soort) uit! haha

Qua pap wat niet gaat bij Amber, eet Jelte dus wel op en flessen heb ik er maar twee geprobeerd.

4. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeej dat is apart dat heeft mijn dochtertje ook is mij opgevallen! Ze houdt idd niet van zoete dingen vind worteltjes ook heel vies maar broccoli gaat er wel in en bloemkool idd ook en alle andere groente

Netals yoghurt had ik niet verwacht dat ze dat lekker zou vinden maar daar smult ze echt van.

Nou bedankt ga meteen ff kijken maar eerst ff 's ochtends niets zodat ze het wat vergeet...

5. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yohurt kan ik bij haar niet testen maar Jelte vindt dit verschrikkelijk dus zij zal het wel lekker vinden schat ik zo in! hihi Verder lust ze ook geen lange vingers waar Jelte zijn handen weer bij op eet. Amber is meer van de rijstenwafels maar doordat daar bijna geen calorieën in zitten, die ze goed kan gebruiken natuurlijk, geef ik haar Liga wat ook aardig gaat maar is zeker niet haar voorkeur!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Opaal: mooi meisje is Amber :D

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    "gewone pap" gaat er hier ook niet in...

We zitten dus al maanden op de 6+ melkpap met Appel/ peer van Bambix. Misschien het proberen waard ook?!

Mooie meid Opaal!

8. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    @sammy 84,

Bedankt voor je reactie :) mijn dochtertje is al ruim 3 jr. Dus inbakeren en afleiden met tv werkt helaas niet meer! Pleister vervangen is zelfs 1 groot drama, nu moet k wel zeggen dat ze allergisch is voor pleisters ook op die huidstikker want dr huidje dr onder is vuurrood en bobbelig/pukkelig.

Ze s sinds het ontslag uit zkh maar 100 gr aangekomen dua dat was wel ff een teleurstelling, we hebben nu ook een weegschaal gehaald dat was wel belangrijk gaven ze aan in t zkh.

Volgende week vrijdag naar de maagdarmlever arts dus ben wel benieuwd wat ze verdere onderzoeken willen gaan doen. Op de foto om de sonde te kijken hoe die lag zagen ze wel dat ze heel erg obstipatie heeft terwijl ze poept dagenlijks maar ze zat toch helemaal vol. Gek he....

Ze krijgt trouwens 10 schepjes fantomalt, een half jaar al. Dat helpt dus niet genoeg.

Iedereen sucdes!!

9. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja dat is natuurlijk zo, hebben jullie nog geen KMA procovatie gedaan? Zou echt mooi zijn als die KMA er niet zou zijn je bent dan echt beperkt

Hmm die rijstewafels had ik ooit eens gegeven maar daar verslikte zij zich in dus dat ga ik weer eens geven..
    Mocht je nog meer dingen hebben die amber echt heerlijk vind misschien dat ik dat nog niet gedaan heb .

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    wat is dat fanomalt ?

hebben jullie ook DE tip voor mij?? hihi
    vienna trekt zo'n beetje om de dag dr sonde eruit..

11. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 3 jaar zijn ze natuurlijk veel wijzer ik moet haar nu ook met 2 doeken inbakeren en ze is nog maar 1 jaar maar berensterk.

Ik weet niet wat zij leuk vind qua afleiding maar soms dan kan je niet anders dan er even doorheen.
    Komen ze bij jullie thuis of gaan jullie naar het ziekenhuis?

Qua pleisters is het wel balen maar er zijn ook pleisters voor hele gevoelige huid.

Ik weet niet hoeveel ze met 3 jr moeten aankomen gemiddeld maar die kleintjes bewegen ook erg veel dus ze zal vast ook veel verbranden soms lijkt het alsof artsen dat vergeten.

Mijn dochtertje had dat ook dat ze wel elke dag poepte maar toen we in het ziekenhuis waren kwamen er 3 volle luiers uit! Ik wist niet wat ik meemaakte :$

Ik gebruik nu kindicol van VSM is fijn spul en werkt ook goed en ja liever homeopathie voor de kleintjes.

Ik neem aan dat jullie bij een dieetiste zitten? Die berekend die energie inname het zou zo maar kunnen dat ze alles verbruikt omdat ze heel bewegelijk is.

Sterkte!

12. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    fantomalt is energierijk poeder om wat extra koolhydraten toe te voegen

Persoonlijk raad ik elke mama aan die een kindje met sonde heeft om begeleiding in het ziekenhuis aan te vragen, ik moest daar zelf ook achteraan terwijl dit eigenlijk standaard zou moeten zijn maar neej alles komt pas achteraf als het kwaad is geschied... ;)

Ik maak vrijdag foto's van hoe ik de sonde plak hopelijk heb je er dan iets aan of misschien kun je een foto plaatsen hoe die nu zit?

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    hij zit nu met een brede bruine pleister vast, op dr neusje en op dr wang (1 geheel)
    we hebben al zoooooveel constructies gehad :(
    zelf vervangen we de pleister zodra die los gaat zitten.. maar t lukt dr toch om m eruit te halen.
    Zit nu te denken, om te vragen aan de prof. die dr gaat opereren aan dr hartje of aan de mdl arts, of ze een peg-sonde mag..
    zo is het niet te doen voor haar :( :(

Eten begint wel beter te gaan! Jeej !!
    ze eet nu sochtends +- 50 cc pap, en soms wat fruit smiddags.. of pap smiddags vind ze ook prima. savonds (als ze wakker is,en geen voeding heeft lopen) krijgt ze pap met groente erdoorheen.. gewoon groente moet ze nie :( :)

we hebben dietiste in t zh, we hadden pre-logopedie,maar was zo stom mens, hadden we niks aan :( :) die keek alleen en vien mocht dr nie :p ik ook nie..haha
    maar die keek dan hoe ze at, 'oh ze proeft het wel..' uh ja maar daar blijft t ook bij.. die dacht wel ff dat ze al uit een open cupje kon drinken.. ze was toen 7,5 mnd.. tja.. kind met 5 mnd achterstand lukt dat nie ;)

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    zo zit ie vaak..

en zoiets zit ie nu, alleen is het in 1 stuk, en dan brede bruine pleister.

15. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    babyweegschaal had ik bij medifijn.nl gekocht rond de 60 euro weegt tot de 5 gram nauwkeurig en t/m 20 kg!

16. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een PEG sonde heeft het voordeel dat het gezichtje vrij is maar moet je wel 3x per dag goed verschonen en kans op infectie's en het is wel een hele operatie ik weet niet of ze dat al bij die kleintjes doen...

Maar wat fijn zeg dat ze wat eet! Heb heel veel geduld belangrijkste is niet dwingen en hou alles leuk hoe moeilijk ook maar dat is wel iets waar ik echt rekening mee hou voorkom aversie dan ben je al een hele eind.

Heb je vaak contact met de dieetiste? Zie je OT nu en een maandje niets aangekomen is best veel met name als ze een sonde hebben....

Ik wil niet betweterig zijn hoor maar ik probeer gewoon datgene wat in mij opkomt op te schrijven in de hoop dat iemand er iets aan heeft.

Ik heb ook weinig aan de logo ik weet niet of het wel echt nut heeft want uiteindelijk zijn het de kleintjes die het moeten doen.

Ik heb wel een tip voor die pleister want soms probeerde ik hem ook zo te plakken mr dat bleef 1 a 2 dagen MAX maar ik knip een dun strookje wat ik dan over de pleister onder het neusje doorplak tot ietsje verder dan de neus dus horizontaal onder het neusje.

Ik ga foto's plaatsen want hoe de pleister nu zit kunnen ze makkelijk met hun vingertje eronder en erboven.

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    is goed :) thnx !

ja ze groeit erg traag, ze krijgt al verrijking, en alles wat ze eet is extra. Maar,ze heeft een hartafwijking en darminfectie gehad, ze mist nu wat stukken darm, dus kan zijn dat ze voedingsstoffen minder goed opneemt en dus minder groeit. Door haar hartje groeit ze ook slecht, alles kost haar heel veel energie. (bv met de warmte laatst, heeft ze 3 dagen geslapen, op een hele dag max 2 uur wakker..) dat is dan zo vermoeiend voor dr :(
    tot de operatie blijft het zo, en wanneer die is weten we hopelijk vrijdag. Of pas met 10 kg (dat wilt de professor) of met 8 kg (dat wil de cardioloog).. in dit tempo is ze 1,5 als ze 10 kg is.
    zolang kan ze niet wachten.. en zo lang kan ik nie door klooien met die sonde!

18. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL

Jeetje zeg arme pop! Het was idd erg warm de afgelopen dagen gelukkig is het dan nu wat kouder.

Het zit dan idd niet mee ik hoop op goed nieuws voor jullie!
    Ik begin die sonde ook aardig zat te raken maar alles behalve een PEG dat lijkt mij zo'n achteruitgang pfff

Je bent in iig altijd welkom in dit topic *knuffel*

19. opaal

opaal Actief lid

22 aug 2011
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, hoe krijg je dit weer fatsoenlijk los om te verschonen? Hier werkte het totaal niet op deze manier, echt iets van het ZK! Ze trekt hem bij haar neus los zeker?

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Die laatste foto is zo herkenbaar. Zo deden ze het in het zh ook.. En viel hij hier ook steeds eruit.

Deel Deze Pagina