Baby met sonde thuis wie nog meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samy84, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik hoop voor je dat je er straks nog iets in krijgt!
    Wat een ellende zo steeds he..
    Dikke knuffel

2. Sjees

Sjees Niet meer actief

ja wordt er echt verdrietig van en ben zooo moe,ik ga nu ook even uurtje slapen,mocht ik straks naar zkh moeten dan heb ik tenminste uurtje kunnen liggen,mijn man gaat zo even proberen

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Pak idd je rust maar meid.
    Weet hoe zwaar het kan zijn..
    Ik hoop dat je niet naar het zh hoeft.
    Arm meisje ook he, konden ze het maar vertellen :(

4. Sjees

Sjees Niet meer actief

We gaan zometeen naar ziekenhuis toe,we hebben er tot nu toe nog 100cc bijgekregen maar ze ligt alleen nog maar te slapen,niet goed dus...

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel succes/ sterkte!
    Die aversie tegen de fles is echt erg he..
    En jou meissie heeft het nog zo nodig.
    Dikke knuffel.

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Succes sjees.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoe gaat het met jou meissie?

8. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL

Jeetje balen zeg je arme meis zal wel uitgeput zijn.

Sterkte!

9. Sjees

Sjees Niet meer actief

het was idd niet goed,ze heeft weer een sonde gekregen en morgen dus naar AMC voor gesprek,ga die arts even duidelijk vertellen wat ik ervan vind.
    Ik krijg trouwens morgen een pomp en uitleg erover,dus ben benieuwd hoe dat gaat

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh fijn dat ze het wel serieus nemen?
    De pomp valt mee hoor, kun je wel lekker naar huis met je meissie.
    Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen.
    Sterkte en een knuffel ook voor L.ois.

11. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ja ze begin nu wel de ernst ervan in te zien,ze hebben weer kunnen zien hoe ze erbij lag,dat ze niet kan slikken, en dat het gewoon steeds sneller misgaat na uithalen sonde.
    Ik was gelukkig al thuis met haar want gaf de voeding altijd zelf maar dan met de hand via spuit,wordt me nu alleen te gortig op die manier heb er nog 1 van 2 jaar rondhobbelen hier en als daar wat mee is kan ik niet naar haar toe tijdens de voeding..
    Dank je voor de knuffel en het antwoorden gister!

12. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja sneu als ze er zo bij liggen he..
    Oh jij dus ook met de spuit, hier ook een tijd totdat het te veel en te lang voor Mitchell zitten was. Toen ben ik toch maar de pomp gaan gebruiken.
    Ik zag het ook niet zitten om na de bevalling een baby en Mitch samen te hebben. Is best pittig.
    Hopelijk knapt ze snel wat op en mag ze naar huis.
    En succes met het gesprek morgen, vertel de arts maar eens goed hoe je erover denkt.

13. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus toch? Pfff balen zeg!! Hoelang heb je geheveld?

De pomp is makkelijk in gebruik hier hebben we de Infinity Flocaire.

Succes!

14. Sjees

Sjees Niet meer actief

Samy vanaf datr ze drie maanden is hebben we het al met de hevel gedan,ze is nu 6,5.
    Maar vorige week viel Aylani bv een keer bij de achterdeur op dr koppie en ik kon neit opstaan om haar te helpen want zat met die spuit in de lucht,plus je krijgt echt lamme armen,en het gaat een beetje lang duren zo..
    Morgenochtend komt er een verpleegkundige langs voor een uitleg over de pomp,ik ben benieuwd.

Caruli,Mitchel hoefde er toch neit voor te zitten?,Lois ligt gewoon tijdens het voeden,die kan natuurlijk ook pas net zitten dus was ook neit echt andere mogelijkheid ofzo maar goed...Hoe lang is jou kindje nu sonde vrij?? en wat was bij hem de oorzaak?

Samy,wanneer krijgen jullie weer onderzoeken,en gaan ze nu al iets concreets doen hebben ze een vermoeden van de oorzaak?

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Mitch moest zitten omdat hij pas met 1.5 voor het eerst aan de sonde ging. Hij kon nog niet kopen dus zette ik hem voor de tv in zijn stoel en ik zat erachter met de spuit en later met de pomp en kon ik ondertussen van alles doen, dat was wat makkelijker ;)

Bij Mitch komt het door zijn hersenafwijking en gaat de aansturing van het hongergevoel niet goed. Dus zijn lichaam heeft honger maar hij denkt dat hij vol zit en eet niet..
    Zo heeft hij vorige jaar ruim 3 wk niet gegeten totdat hij niks meer kon behalve slapen. Huisarts zei dat dat normaal was en kids zo zijn.. Maar de ka had hem opgenomen hij heeft toen ruim 5 dagen eerst liggen slapen in het zh. Hij had al zijn reserves gebruikt. Normaal knappen kids met sonde snel op.. Toen is het hele circus met de sonde begonnen. Terwijl hij de eerste anderhalf jaar echt heel goed gegeten had als een bouwvakker! Dus voor ons was het wel heel raar dat hij van de een op andere dag niks meer at. Moeder gevoel zei dat het niet goed was, maar de artsen namen het eerst niet zo serieus.. Hij was toen 2 kilo afgevallen en kon zijn ribben tellen :(

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

Caruli,jemig zeg wat zullen jullie zijn geschrokken toen en wat erg he dat die artsen zolang wachten,vind dat vreselijk helemaal bij die kleintjes...

ik heb de pomp,ik vind het nu nog wel even klooien hoor maar goed wie weet krijgen we er rap meer snelheid en gemak in....

17. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wij hebben ook de pomp, vond het in t begin ook zoveel info van hoe die werkt maar we hebben in 3 dagen geleerd zelfstandig te doen.

De arts hier was vandaag wel tevreden over dr gewicht, ze wilt ook niet dat ze extreem snel aankomt aangezien ze al 3 jr is. Dat hoort niet bij de leeftijd.

Wel gaan we voorlopig nog even door met de sonde, hopenlijk over 4 weken beginnen met afbouwen.

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja ze zit nu op een leeftijd dat ze minder hard groeien he ;)
    Maar fijn dat de arts tevreden is.

19. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Idd, dus de 700 gr wat ze s aangekomen eerste week was gewoon echt de inhaalslag van dr lichaam. Ze moet nog wel meer aankomen om op dr lijntje uit te komen, daar zit ze nog iets onder. En het belangrijkste dus dat ze niet gaat afvallen als we stoppen met de sonde, daarom gaan we t rustig afbouwen.
    Was dat bij jou ook? Dat ze gingen afbouwen?

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

nou na heel veel gebakelei, krijgen we eindelijk verdere onderzoeken,maar het had veel voeten in de aarde en de gemoederen liepen hoog op....
    volgende week gaan ze opnieuw slikfoto proberen maar dan via sonde,dus alleen om maag/darmen te bekijken en als daar niets uitkomt gaan ze toch een scopie maken,waar hij alleen nog steeds niet achterstaat ivm narcose,op zich wel begrijpelijk maar dit is toch ook geen doen zo??? alsof zo een sonde heel de tijd niet belastend is.

Deel Deze Pagina