Nee hij krijgt alleen de smoothies met vezels.. Jee meid balen dat je in het zh ligt, hopelijk blijft je kleintje nog even zitten! Hij is nu 2 jaar en 9 mnd. 91cm en 13.7 kilo. Op zich niet slecht maar als hij gewoon zijn lijntje was blijven groeien had hij meer moeten wegen. Hij heeft een flinke dip gehad in zijn lijn. Vorig jaar woog hij 12.5 kg toen is hij terug gezakt naar de 10.4 en nu dan weer aangekomen dmv sonde enzo
Vanaf 3 jr mogen ze ook de juice en appel en aardbei moesjes en yoghurtjes! En soep. Dat gaat er hier echt veel beter in. Misschien even informeren? Wij mochten er ook al iets eerder mee starten.
Heb ik al gevraagd, kreeg namelijk die tip ook al van tefa Maar de dietiste wil dat niet, ze wil dat hij extra vezels enzo binnen krijgt. Hij heeft een hele lage basis intake en die andere dingen geven dan niet genoeg aanvulling. Volgens onze dietiste dan he Hoe groot en zwaar is Aasiya nu? Gaat alles goed met de beeb?
Aasiya is 3,5 jaar en 96cm en 12.4 kilo Vandaag bij de kla is ze wel tevreden zolang ze niet onder de 12 kilo gaat zitten. Winter is afwachten hoe t gaat met haar gezondheid. Nu goed ventolin gebruiken voor de nare hoest die ze momenteel heeft. Wat jammer dat hij geen andere producten mag gebruiken! Baby doet t goed, ik minder, heel veel pijnlijke harde buiken en drukkende pijn naar beneden. Ctg gemaakt ervoor maar niemand meer op terug gekomen. Begint nu weer. Voel me ook echt beroerd.
Aan de bel trekken hoor! Zeker als je je niet goed voelt. Ps gebruikt ze geen pulmicort erbij? Alleen ventolin werkte bij Mitch niet. Dan is je meissie idd lichter. Maar idd wat de ka zegt, hopelijk komt ze wat bij. Wat zijn onze kids dan toch licht zeg, bij jan mama's is een baby van 7 mnd al bijna 10 kilo. Dat woog Mitch vorig jaar hihi. Maar ach ik ben ook wel tevreden zolang hij maar niet weer zo'n flinke dip maakt
Ze krijgt naast de ventolin 2x daags 3 puf qvar100 Dat is de max wat ze erbij mag voor haar gewicht. Alleen ventolin is drama dan zit ze gelijk aan een longontsteking. Ze mag max. 8x daags 2 puf ventolin
Met de kleine meid gaat het wel goed. Ze heeft een hele nare hoest maar geen koorts erbij, en met ventolin is het goed op te vangen. Ik lig helaas nog steeds in het zkh, aan de weeenremmers en heb longrijpingsspuiten gehad. Hoe s het bij jou? Sam hoe gaat t bij jou? Ben je nog sondevrij?
Jee heftig meid. Hoop dat je kleintje het nog even volhoud. Fijn dat de ventolin wat helpt. Hier is het eten nog steeds slecht.. Slapen nog steeds een ramp ondanks medicatie. De ka wil hem een keer op laten nemen in een slaapkliniek.. Vorige week heeft hij een paar dagen goed geslapen, maar toen had hij een hersenschudding.. Arm ventje
Dat weet ik nog niet, heb ook al een topic gestart hier op zp om ervaringen te lezen. Maar helaas nog geen reactie.. Ik ga anders eens een kliniek bellen en vragen. Weet alleen nog niet naar welke kliniek we dan gaan.
Hoi meiden, Hoe gaat het met de kids? Hier gaat het slapen ineens beter.. Hij heeft nu 3 nachten doorgeslapen, weet niet wat me over komt! Nu voel ik me wel schuldig over de aanvraag bij de slaapkliniek.. Het eten daarintegen gaat slecht.. Sinds een paar dagen gaat er bijna niks meer in?? Maf eigenlijk, hij slaapt nu goed en normaal als hij moe is eet hij minder..
Hoe is het nu? Slaapt hij nog steeds goed. Niet schuldig voelen hoor over die aanvraag. Hier gaat t ff minder met de kleine meid. Dubbele oorontsteking, bronchitis dus weer aan de ab. Morgen horen we wanneer ze weer buisjes krijgt. Slijm en hoest is nog niet eens helemaal weggegaan met de ab en dan moeten we van de longarts weer contact opnemen om kweekjes af te nemen en gaan we weer starten met de onderhoud ab voor de hele winter. Dus dat is even jammer want t leek beter te gaan. Eten is ook een drama momenteel! Smorgens dr pap gaat prima maar dingen als brood, zelfs een koekje, ze heeft gewoon geen trek t smaakt dr niet. Avondeten gaat dan gelukkig wel weer goed. K hoop dat het met jullie kindjes goed gaat!!
Hey meiden, Oh wat balen dat het nu minder gaat. Maar zal ook wel komen dat ze nu ziek is denk ik. Hoe gaat het met jou? Beeb nog in buik zie ik. Hier gaat het eten nu ook slechter, maar we kwamen er vorige week bij de kno achter dat hij een fikse oorontsteking heeft dus nu hopen dat het met de ab snel overgaat en hij weer wat meer gaat eten. Hoe gaat het met de rest van de kindjes?
Hoi, Ik weet niet hoe actief hier nog wordt geschreven. Maar ik heb wel wat vragen en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. Mijn dochter van 6 maanden (a.s. vrijdag is zij exact 6 maanden) is dysmatuur geboren. Zij woog 2.030 g bij 38 weken zwangerschap. Zij is de helft van een tweeling. Zij heeft altijd minimaal gedronken maar begon dat steeds slechter te doen en op een gegeven moment werd zij echt mager. Ik heb toen aan de bel getrokken en zij is toen 2 weken opgenomen om uit te zoeken wat er aan de hand was. Medische oorzaken zijn uitgesloten dus het is een gedragsprobleem als je dat zo kunt noemen. Zij heeft na 1 wk ziekenhuis een neus/maagsonde gekregen en begon toen gelukkig weer aan te komen. Met een minimale intake en de sonde hebben wij haar toen mee naar huis gekregen. In de loop van de tijd drinkt zij steeds minder en ook van bijvoeding moet zij helemaal niets hebben. Wij worden met name begeleid door de logopediste van het ziekenhuis. Nogal een pittige, wat dominante, vrouw maar op zich wel zakenkundig lijkt het. Alhoewel zij mij soms het gevoel geeft dat ik een soort van sneue moeder ben die moeilijk zelf dingen kan beslissen. Allereerst begrijp ik iets niet: het is nagenoeg onmogelijk om op een makkelijke manier aan de sondes & aanverwante artikelen te komen. Ik probeer al 3 weken de sondes te bestellen bij de apotheek maar de eigen apotheek kan het niet èn stelt zich zeer niet-behulpzaam op. De ziekenhuisapotheek heeft het nu voor mij besteld maar dat duurt een week. Daarnaast moet ik 20 min rijden naar deze apotheek. Ik las hier over Sorgente als leverancier. Hoe zijn jullie daarbij gekomen en hoe regel ik dat? En wij hevelen de flesvoeding via de sonde maar ik lees hier dat eigenlijk iedereen een sondepomp heeft. Klopt dat? Wat zijn daar de voordelen van en hoe werkt zoiets? Is het echt fijn? Ik ga het nu vragen aan de diëtist van het ziekenhuis maar word daar nog over teruggebeld. Hoe is het verloop geweest als het gaat om sondevoeding en overgang naar vast voedsel? Ik hoop dat ik hier wat ervaringen vandaan kan halen. Dat zou heel welkom zijn.
Belle: wij kregen vanuit het zh een verwijzing voor sondevoeding en de daarbij behorende spullen. En als je die hebt kun je via sorgente of medique tefa bestellen. Hier heel lang geheveld en toen uiteindelijk toch de pomp gaan gebruiken en dat was een stuk fijner. Hier boden we eerst gewoon eten aan en alles wat overbleef werd gecompenseerd met sondevoeding. Je moet echt proberen ook vaste voeding te gaan geven anders pikken ze het helemaal niet op. De aanhouder wint meid
Dank je Caruli, die verwijzing dan ook maar vragen. Doe ik volgende week wel als ik tegenover de arts zit, is een stuk makkelijker. Vast voedsel bieden wij al een maand aan inmiddels, zonder resultaat voorlopig. Maar krijg ook het advies van de logopediste om elke dag te blijven aanbieden. Desnoods, vla, yoghurt of een danoontje. Als ze het maar lekker vindt. Dus dat doen we dan maar. Ben alleen benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan. En de aanhouder wint?? Hi hi... ben benieuwd of ik als "winnaar" uit de bus ga komen, mevrouw heeft namelijk nogal een eigen mening met haar 6-maandjes...
Ja op den duur moeten ze het eten als gewoon gaan zien en niet te veel wennen aan de sonde. Zo werd het tegen ons gezegt. En hier mochten we idd ook alles geven als het er maar inging om op de positieve manier eten te leren kennen. Bij ons begon hij te spelen met het eten, wat van ons normaal niet mag. Maar toen wel, ze moeten vertrouwt raken ermee. En zo ging hij steeds een stapje vooruit. Nu eet hij nog steeds niet wat hij hoord te eten, maar goed ik heb het los gelaten en dat maakt de sfeer in huis ook fijner. Hij groeit gestaag dus.
Hooyoaasya: hoe gaat het met je? Ik zie dat je bevallen bent. Is het allemaal goed gegaan? Hoe gaat het met de oudste?