Hoi. Ik zit met het volgende. Mijn dochtertje van drie en halve maand heeft van af haar geboorten last van haar maag klepje. Genaamt ruflex. We zijn er mee naar de ha geweest, En na de tweede keer in overleg met de ka. Zantac gekregen. Daar werd ze echt niet lekker van dus mee gestopt. Nu van de week ben ik begonnen met rijstenbloem door haar voeding te doen. En ja wel dat is iets dikker dan met jhpm, En het blijft in haar maag! Maar om elke fles dit al te doen lijkt me ook niet helemaal verstandig. Dus vanmorgen een gewone fles van .180+6 plus drie schepjes jhpm. Boerjte gelaten. Lekker in het wippertje gelegt. En ja wel hoor het kwam weer door haar neus. Dus van daar me twijvel om het toch elke fles met rijstenbloem te doen. Maar aan de andere kant als ze zo veel rijstenbloem krijgt ( Ze poept goed en doe het er goed op) Word ze dan niet te snel dik? Wat zouden jullie doen toch elke fles met rijstenbloem? Of nog een kleine maand aan modderen tot ze ook groente en wat fruit mag? Bedankt alvast voor de adviezen.
ik zou ook rijstebloem erdoor doen. Vooral als ze het er goed op doet. Heb je al AR voeding geprobeerd? Speciaal tegen de reflux? En je kan ook Losec krijgen ipv Zantac. Is tenminste niet smerig. Maar goed, hier ook Losec en AR voeding maar doe er soms ook rijstebloem bij ( op aanraden van de kinderarts ) als Owen zijn huildaagjes heeft. Hoeveel rijstebloem doe je? Zou dan gewoon zo minimaal mogelijk doen maar dat ze het er wel goed op doet.
Wij deden echt veel meer nutriton in de fles...Finn kreeg op een fles van 180+6 7 schepjes. En met rijstebloem ziet het er op het oog wel dikker uit...maar jbpm dikt pas in in de maag zodat het daar blijft zitten. Zou gewoon wat meer proberen eerst. Elke fles rijstebloem zou ik zelf ook niet zo snel doen..het zijn toch extra caloriën.
ik zou ook idd meer jbpm erdoor heen doen omdat dit in de maag blijft verdikken en rijstebloem niet. Liam zit in het begin met 2 maand op 180/6 met 8 of 9 schep jbpm erdoor op advies van het ziekenhuis. met 10 maand was hij er compleet vanaf omdat hij ging lopen en het dan beter naar beneden zakt. succes! liefsz
Bedankt voor het advies. Net om 12 uur weer de fles gegeven met rijstenbloem en ja het blijft weer beter zitten. Doe drie flinke scheppen jhpm en twee schepjes rijstenbloem. Jullie advies ga ik opvolgen nog meer jhpm in de fles doen. Ze heeft nu toch al een groter gat met drinken in de speen. Anders krijg ze het er niet uit. En ja dan wat meer zuigbehoefde er na nog dan maar de pink er nog bij en gelukkig sabbelt ze ook graag op haar vingers. De speen wil ze apsolut niet.
reflux bedoel je. ik heb geen medicijnen gegeven. geen jbpm, (nutriton). hij drinkt omneo, dat is ook tegen spugen. bij ons ging het goed als ik hem 20mn rechtop hield na het eten. het is nu veel beter.
rottige alleen vind ik van Nutriton is dat sommige kindjes er krampjes van krijgen. Zoals Owen. Hoe meer Nutriton door de voeding hoe meer krampen en hoe erger de diarree. Dus daar moet je ook naar kijken of de kleine niet nadelig op de nutriton reageerd als je er meer van bij doet.
Hier was ook nutriton zeker geen succes! Ging ze enorm van aan de diarree.. Was zo'n situatie dat ik kon kiezen (zeiden ze op het cb) óf ze spuugt veel en komt weinig aan óf ze is altijd aan de diarree en komt weinig aan... Ben zelf maar Nutrilon AR voeding gaan halen en daar ging het erg goed mee! AR voeding is nog beter dan Omneo.
Zolang ze geen hele voedingen uitspuugt, genoeg aankomt en geen last heeft van het spugen, zou ik helemaal niets geven. En anders jbpm, is op deze leeftijd beter dan rijstebloem en elke fles rijstebloem zou ik in ieder geval niet doen.
Dit klopt niet hoor. Reflux kan ook blijven hangen in de slokdarm. Dan komt er continu maagzuur omhoog. Mijn dochter had dit ook en als er niks aan gedaan wordt eindigd dit in een zwaar ontstoken slokdarm. En geloof me, dat wil je echt niet! Dan kan je kind alleen nog maar krijsen 24 uur per dag omdat slikken en maagzuur en alles gewoon verschikkelijk veel pijn doet! Bij reflux zou ik dus altijd maatregelen nemen. Als een kindje mondjes uitspuugt of heel af en toe iets meer heeft het ook niks met reflux te maken he, want dat doen alle baby's wel eens.
Demi heeft ook vanwege reflux hele lange tijd een aantal scheppen rijstebloem in haar fles gekregen. Ze is er nooit dik van geworden.
ik zou toch eerst proberen om de JBPM op te hogen. Met 150 CC zat ik hier op 5 á 6 schepjes (onafgestreken, wat erop pasten ging in de fles). Sinds een 2 weken zit ik in overleg met de KA op een andere voeding (Enfamil AR dikt in de maag in dmv maagzuur) en geef nu nog maar 2 schepjes, soms 3 schepjes in een fles (ze krijgt nu 180 CC).
Lisa heeft ook vrij ernstige reflux dus ik weet heel goed waar ik het over heb. Wij zitten aan medicijnen die helaas (nog) niet helemaal goed werken. Dus veel huilen en moeilijk drinken. Ik schreef dat als de kleine er geen last van heeft en goed groeit, je niets hoeft te doen. Alleen spugen maakt dus niet uit, al is het heel vervelend. Ik kan uit de post van TS niet opmaken hoeveel de kleine spuugt en of ze er last van heeft.
Na elke fles komt er genoeg uit. Herkouwen,Verslikken,Hikken tranen staan soms in haar ogen na het spugen. Plus het komt regel matig uit haar neus. En vaak ook na twee drie uur na haar voeding. Dit zegt genoeg lijkt me. Helaas. En ja ik doe er al jhpm in. En nu dus in combinatie met rijstenbloem. Het is een echt pap je geworden nu en het blijft echt veel beter zitten. Ze herkout minder en het komt dus ook minder om hoog. En gelukkig heeft ze geen last van de rijstenbloem. Ze poept net zo als voor heen. Ze groeit verder goed. Maar dat ze er last van heeft lijkt me duidelijk. Ze is verder een zonnig kind. Vind alleen zo zielig voor haar.
Losec vragen ipv. Zantac. Zantac hielp hier ook voor een meter, met Losec waren meteen de klachten verdwenen. Zantac is namelijk een zuurbindendmiddel, Losec een zuurremmendmiddel. Bedje omhoog zetten en je kindje minimaal 15 min. rechtop houden na de fles. Eventueel overstappen op andere voeding, zoals Nutrilon AR of Friso Comfort. Liefs Huismus
Ja idd. Doen dat ook van af gisteren meer jmpm. Leek me toch beter dan elke keer zo veel rijsterbloem er bij. een of twee flesjes per dag kan denk geen kwaad maar geen vier of vijf. Niet nodig. Ze hoeft van mij ook geen tonnetje rond te worden Bedankt voor de advieze en deze topic kan wat mij betreft gesloten worden. ty.