Ja precies. Je kunt wel uit alle macht proberen een voorkeurshouding te corrigeren, maar als een osteopaat in 1 of 2 behandelingen de voorkeurshouding weg krijgt, is dat toch veel relaxter? Het is alleen maar mooi dat hij er verder geen last van heeft.
Hey, Niet te lang wachten tot actie hoor voordat de afplatting te erg word, een cb zal je nooit naar een osteopaat sturen maar die zijn juist voor voorkeurshouding zo goed.... Bel een osteopaat maak zo snel mogelijk een afspraak meestal na 2 behandelingen in het nekje rugje enz dan weer los en sturen ze je verder naar een fysio een fysio geeft je namelijk alleen maar oefeningen en doet verder weinig een osteopaat behandeld juist. Wij hebben Timo ook gewoon in een zijligkussen gelegd op advies van de fysiotherapeut.
hoi ik heb fisio voor mijn zoontje voor zijn voorkeurshouding en andere problemen.hij had eerst een afplatting van 111 en nu 104. de kinderarts wil hem een helmpje geven,maar wilt t eerst nog 2 maanden aankijken ivm omdat mijn zoontje niet zijn hoofd goed kan optillen,en zijn ze bang dat door t helmpje t nog zwaarder voor hem wordt.
Je geeft aan dat jouw kindje al niet helemaal lekker in jouw buik heeft gezeten en je hebt een keizersnede gehad. Ook daar wordt je kindje aan het hoofdje gepakt en getrokken. Dat moet wel maar dat kan wel "schade" veroorzaken. Bij een voorkeurshouding zou ik als ik jou was snel in actie komen om te voorkomen dat het erger wordt. Een vriendin van mij heeft een dochtertje die een enorm plat hoofd heeft het lijkt wel of ze met haar koppie tussen een bankschroef heeft gezeten. En dan zeg ik het heel lullig maar het ziet er echt niet uit. Ze vinden het zelf ook heel erg. Ze krijgen wel fysio maar echt verschil met de platheid maakt het niet. Wel is de voorkeurshouding weg. Kijk eens op deze site: NVO Osteopathie: Nederlandse Vereniging voor Osteopathie Hier vindt je erkende osteopaten en kan je er eentje vinden bij jou in de buurt.
NVO Osteopathie: Veel voorkomende klachten bij baby Juist bij een keizersnee komen er ook grote krachten vrij idd wat Franny zegt. Ons meisje had verder ook helemaal nergens last van, was relax, huilde bijna nooit en vrolijk alleen die hardnekkige voorkeurshouding, en wat bleek er zat toch iets niet helemaal goed en dit heeft de osteopaat opgelost
Oh ja hier dus het nekje en ben toen ze 3 weken voor het eerst geweest. Ik had het gevoel dat er iets niet klopte en ben voor een check gegaan. Idd nekwerveltje verschoven. Na 5 behandelingen weer ok. Met 8 maanden nog een keer terug want ze wilde niet op haar buik liggen. En rolde niet om. Toen bleek er een blokkade weer in het nekje en van de borstwervel. En geloof het of niet; 2 dagen daarna rolde ze om en om en om en om de hele kamer door! Dus heeft er echt even wat niet lekker gezeten. Ze hoefde niet te huilen en het deed ook geen pijn maar het belemmerde haar in haar bewegingen.
Weet je wat ik me af vraag.... Als ik google en ik lees info over de voorkeurshouding dan lees ik allerlei tips, ook de tip op de zij leggen. Maar nergens wordt gesproken over dat t te mken kan hebben met vastzittende wervels etc. En de fisio die geeft je oefeningen mee maar die kan je op het internet ook wel vinden dus lijkt me overbodig.... Maar wat doet die osteopaat dan precies? En dan nog een vraagje: het is toch de bedoeling dat hij evenveel limks als rechts ligt? Dus als ik hem de hele dag op zn zij leg (kan hem altijd in de gaten houden dmv camera) en de hele nacht in de voorkeurshouding neer leg dan ben ik er toch? Ongeveer gelijke aantal uren zowel links als rechts....
Het lijkt erop alsof hij niets doet maar je baby word op een behandeltafel eerste keer helemaal naakt... gelegd dan gaat hij alles voelen en buigen en strekken en een beetje rekken zelf hoofdje laten draaien enz enz.... ik vond het heel eng om te gaan maar het valt echt zo mee je hebt echt het gevoel dat ze eigenlijk helemaal niets doen...Gewoon gaan joh baat het niet....enz Ojah als je al zo in staat dat je de tips op internet enzo kan lezen vind ik een beetje raar ieder kind is ander elk advies is ook weer net ff anders....
Ja als dat kan goed afwisselen beetje gelijk. 's Nachts is dat geen doen dan idd zo laten. Je kan het beste echt even op de site lezen daar wordt het goed uitgelegd. Het is een hele vriendelijke manier. Baby Zev behandelt door osteopaat deel1 - YouTube Hier staan filmpjes op. Hij of zij voelt zachtjes aan het hoofdje of de schedelbeentjes goed zijn, dan het nekje, het maagje, de darmen de heupjes. Het wordt ook vaak groot en deels vergoed door de zorgverzekeraar. Wij moesten 20 van de 60 zelf betalen.
Ik wil echt niet de bitch uithangen.. Maar het lijkt wel alsof je niet echt wil... Je zoekt allerlei excuses om dingen niet te doen.. En nee met om en om leggen ben je er niet want die voorkeurshouding blijft gewoon... Dan moet je dus om en om blijven leggen tot 10 maanden want dan pas word de schedel hard... Het kost toch niet zove moeite om even contact te zoeken met een osteopaat voor een check up... Of voel je je apart omdat je kindje misschien 'iets' heeft? Zo ja, je ben geen uitzondering hoor
En oefeningen via internet? Je weet niet eens welke je bij jou kindje oe zou moeten passen en of je het allemaal dan goed doet..
Oja Timo had een voorkeur naar links en heeft daardoon afplatting gehad hij sliep dus alleen op de tegengestelde kant niet op de afplatting kant en dat 6 maanden lang bij elk slaapje...om en om is juist alleen voor als je afplatting wilt voorkomen
Ja maar ze vraagt ons wel advies dus ergens voel je dan toch dat het niet goed is denk ik.... Hopelijk heb je zo genoeg argumenten om er wel wat mee te doen... Het is aan jou..
Justy??? wat wil je nou van ons of ben je gewoon een beetje eigenwijs?? kijk je vraagt wat aan ons wat te doen enz enz...en je beweert dat je wel met internet afkan sorry hoor ik vind je dan wel een beetje nalatig....of je wilt graag dat je kindje een helmpie nodig heb?? sorry hoor probeerde netjes te blijven maar begin me toch een beetje te irriteren
Mensen zetten hier iets op het forum om informatie in te winnen en ervaringen te delen, het is aan diegene zelf om er iets mee te doen of juist niet. En ik snap dat je best onzeker kan worden door allerlei soorten adviezen overal op internet en van iedereen omdat je toch het beste wilt voor je kindje.. Dusss hoeven we Justy niet te DWINGEN om naar een osteopaat te gaan lijkt mij, ik denk dat ze dat goed zelf kan beslissen. En als je geen advies meer wil geven, moet je niet reageren lijkt mij
je hebt gelijk sorry was ff in the heat of the moment.... Justy, Wil je ons uitleggen wat je precies wil actie of geen actie ondernemen? eerlijk gezegd vind ik het al knap dat je zo snel al iets probeert te doen hoor maar ik denk niet dat je de voorkeur weghaalt met internet tips...
hoi mijn zoontje is nu 6 maanden en heeft sinds hij 9 weken was fisio,zijn afplatting is sterk verbeterd,maar de voorkeurshouding is er nog steeds. ik sta wel onder begleiding van kinderarts,fisio. hoe kan dat dan nog zo lang een voorkeurshouding hebben? zijn kant aan de voorkeurshouding is actiever dan zijn andere kant. misschien iemand een idee? groetjes
Ik snap het probleem ook niet zo goed... Hoeveel moeite is het nu om 1 keertje naar een osteopaat of manueel therapeut te gaan? Een osteopaat kijkt gewoon of je baby alles soepel kan bewegen, beentjes, armpjes, nekje etc. En het kan gebeuren dat er ergens een blokkade zit, bijv. waardoor zijn beentjes scheef hangen in het geval van jouw mannetje. De osteopaat haalt deze blokkade dan weg door licht te masseren/bewegen met zijn vingers. Vervolgens kan je baby het meestal zelf af, maar dan is de grootste bewegingsbeperking verdwenen. Kindjes ontwikkelen veel natuurlijker wanneer niet 1 gedeelte van het lichaam vast zit. Als je het hierbij laat zitten, is de kans heel groot dat de voorkeurshouding nog erger wordt en dat je baby niet alleen een afgeplat hoofd krijgt (is bijna niet te voorkomen met een hardnekkige voorkeurshouding), maar ook dat hij scheef gaat groeien! Het is een beetje vergelijkbaar met wanneer jezelf een stijve nek zou hebben. Als je zo'n stijve en gespannen nek hebt dat je hoofd naar links wijst ipv recht vooruit. Dan kun je wel alle moeite gaan doen om ook naar rechts te kijken, of je laat iemand je nek masseren Een stijve nek gaat meestal vanzelf wel over, maar bij dit soort dingen bij baby's is het prettig om even een handje te helpen omdat het bij baby's niet zo snel vanzelf over gaat. Ik denk altijd maar: beter voorkomen dan genezen!