hoi hoi, ik weet dat ik mijn dochter van 3 weken nergens toe kan dwingen, dat doe ik ook niet, maar ben wel benieuwd hoeveel jullie baby's van 3 weken zo ongeveer slapen..... want de mijne is er nog niet zo'n ster in: vandaag: 03:00 u voeding, sliep pas weer (met mijn hulp) om 04:30 u. sliep van 4.30 - 08:15 8:15 voeding sliep van 09:00 - 11:30 11:30 voeding sliep (met inslapen hulp) van 13:00 tot 15:30' en na 15:30 u niet meer geslapen.......hooguit 30min met speentje weggesukkeld..ook in de kinderwagen of op de arm niet zoet.....t zweet staat me op mijn rug en voorhoofd, ik wil douchen maar het kan niet (mijn man een late dienst)....ik ga haar zo voeden en duimen dat ze wel gaat slapen... ik ben op....nu al...ze is pas 3 weken. Mijn man is 3 weken thuis geweest en dat was super...zo konden we om en om bijslapen...maar toch ben ik op...helemaal moe en de tranen staan vandaag alleen maar in mijn ogen...Wordt dit beter? is dit herkenbaar? Maar vooral...hoeveel slapen jullie baby's van 3 weken?? ps...dit komt niet door t warme weer hoor...ze slaapt al sinds 1,5 week niet zo best...
Hoi, Ik ga ook even meelezen! Mijn zoontje slaapt als volgt: half 3 fles, 3 uur sliep hij. 6.30 wakker voor de volgende fles 7.00 fles gegeven en toen van 7.30- 8.15 geslapen. Wakker van krampen en niet meer geslapen tot 9.30 Toen even bij mij geslapen van 9.30-10.00 10.00 nieuwe fles. Half 11 sliep hij tot kwart voor 1. 13 uur fles en hij sliep om 13.30. Geslapen tot 15.45. 16.00 uur nieuwe fles. Na de fles gaan slapen tot 18.30. Nog even bezig gehouden en hij heeft gehuild tot 18.45 voor de fles. Na die fles weer krampen en hij viel pas rond 19.45 in slaap. En nu slaapt hij nog Hoop dat het een beetje duidelijk is. Mijn zoontje heeft ook veel moeite met slapen. Tenminste met het zelf in slaap komen. Als ik hem wakker wegleg, slaapt hij niet en gaat hij meteen huilen. Nu hou ik hem na de fles bij me (ook ivm reflux) en na een half uurtje slaapt hij en kan ik hem (meestal, gaat steeds beter) wegleggen. Het gevoel van 'op' zijn ken ik maar al te goed. Mijn man is gelukkig nog thuis maar anders had ik het zoveel zwaarder gehad. M. kunnen we eigenlijk niet wegleggen en zijn dus veel met hem op de arm bezig. Ook heeft hij erge last van darmkrampen en moet daardoor veel spugen. We beginnen nu steeds meer onze draai te vinden en hebben nu M ingebakerd 's nachts in een puckababy. Hij heeft hier veel baat bij. Hij wil de geborgenheid voelen en het geeft hem rust (maait veel met zn armen/handen en slaat zichzelf wakker). Heb je hier misschien al nagedacht of inbakeren iets kan zijn? Hoe is ze na de voeding? Een beetje aan het wegdommelen? wel verzadigd? Succes!
Hier ook een kindje wat moeilijk in slaap kwam met name s avonds voor de nacht... Wat hier een goede oplossing was : een puck a baby! En hij slaapt heerlijk en valt uit zichzelf in slaap.. overdag is hij nu wel meer wakker.. ,aar dat geeft niet! Hij gaat s middags wel naar bed (deed ie eerst ook niet goed) zonder puck a baby en dan slaapt hij toch gauw vier uur soms zelfs 4,5 S avonds krijgt hij zn een na laatste fles rond 20 / 20.30 en gaat tegen 21.00 naar boven.. dan laat ik hem slapen totdat hij komt.. meestal romd 0.00 en 1.00 maar gisternacht heb ik hem zelf o, 2.30 wakker gemaakt! Vaak komt hij nog wel voor een klein flesje tegen een uur of vijf half zes.. Maar dat is volgens mij nog heel normaal op deze leeftijd?
Ik ben dan wel geen beebje maar ook ik doe hem alleen in de puck s nachts en niet overdag.. Overdag doet hij het hier eigenlijk prima! (wel vaak op zn buik en dat durf ik s nachts dus niet ) maar s avonds werd hij onrustig als hij op bed lag...
Is ze tussendoor wel tevreden? Dan zou ik overdag vooral NIET extra moeite doen om 'r te laten slapen, want dan heb je meer kans dat ze 's nachts wel gewoon wil slapen... Er zijn eigenlijk geen stelregels voor hoeveel ze moeten slapen, zolang ze wakker maar wel tevreden zijn.
Het kan altijd slechter Hier van 23-11 met voedingen om 3.45, 7.00, 11.00, 13.30, 16.00, 18.30 en 20.00u. Tussendoor nog geprobeerd aan de leegste borst in slaap te laten vallen, zonder succes. Uiteindelijk in de auto een rondje gaan rijden, heeft ze een hazeslaapje gedaan en net op schoot na krijsen eventjes. Ze valt hier alleen in slaap in de draagzak en dat is met deze warmte geen doen. 's Morgens tot 11u is ook een uitzondering, normaal 9-10uur maar de rest van de dag ben ik er continu mee bezig. Hier ook gesloopt, niet echt moe maar t put gewoon uit. Heb hier een afspraak bij een osteopaat. Hier slaapt ze ook niet op schoot of op de arm.
onze man is aanstaande woensdag 1maandje.. elke dag wel verschillende tijden..ga hem niet wakker maken om een voeding.. wat bij de kraamhulp wel gebuert..want dan drinkt tie zn flesjes niet leeg en slaapt tie nog half. Nu zit er al ruim 5 uur tussen snachts..en gaat 9vd 10x weer slapen..ligt in zich zelf wat te kraaien...overdag kan tie al zeker wel 1uur, of 1,5 wakker zijn en in zich zelf bezig zijn of eeven bij mama willen zijn. Er zit dan ruim 4uur tussen zijn voedingen. en is de ene keer wakker en de andere keer slaapt tie gelijk weer naar zn flesje. Ik vind dat tie het goed doet... er zijn ook nachten bij dat er maar 3,5 uur of 4uur tussen zit tuurlijk.. ..maar net als vorige week..hij had om 20.uur een flesje gehad en toen was het 23uur en ik wilde naar bed,maar meneer sliep nog..me vriend zei,je kan toch naar bed gaan.. ja dan moet ik over een half uur weer uit ofzo.. afijn toch naar bed gegaan..en toen was het al 03.25 toen tie wakker werd ..das wel lekker als er van die nachten tussen zitten. Kotm best goed, je kindje geeft wle aan wanneer tie honger heeft, en om de zoveel uur..op uur en tijd, dat heb ik nooit gedaan ,zowel als bij me oudste niet, en dat ging ook heel goed.