Drie weken geleden hebben wij ons tweede dochtertje gekregen. We hebben een Bugaboo met meerijdplankje maar wat een ellende zeg. We kunnen onze benen niet kwijt en schoppen steeds tegen het plankje aan. Om dat te voorkomen zou ik er steeds schuin achter moeten lopen. Dat is niet te doen ivm mijn polsen, ik heb reuma. Dat loopt niet fijn dus. We willen om die reden graag een duowagen. Aangezien wij in een oud huis wonen met een smalle gang is een duowagen als bv de Urban Jungle geen optie ivm breedte. Hij moet namelijk in de gang staan ivm de katten die kinderwagens een heerlijk slaapplekje vinden. Dan kan ik hem elke dag uitgebreid schoonmaken. Dus dan komen we uit bij de Phil & Teds. Maar welk model moeten we hebben? We willen graag een slaapplaats voor de baby hebben en een zitje voor de oudste, voor als we ver gaan lopen. Uiteindelijk willen we 2 zitplaatsen hebben zodat beide meiden in de wagen kunnen. Er zijn een aantal verschillende modellen. Maar wat precies de verschillen zijn, behalve uiterlijk, is me niet helemaal duidelijk. Nu slaapt onze jongste 1 of 2 slaapjes overdag in de Bugaboo. Ik neem aan dat dat ook gewoon kan in het babynestje? Dat dat een alternatief is voor de wagenbak? Ook begreep ik dat er van de Explorer geen nieuwe onderdelen meer gemaakt worden. Is dat een probleem als we die bv tweedehands zouden kopen? Alvast bedankt voor de reacties. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik vond de phill en Teds echt een rot wagen. Babynestje was ontzettend klein, waardoor de baby er maar kort in kon. Ook schopte ik continu tegen de onderkant van de wagen aan. Zou zelf voor de iCandy duo gaan, hele mooie wagen en veel fijner in gebruik!
Wij hebben de phil en teds promenade Ik vind hem juist ideaal Je hebt 2 standen op de duwstang, mijn man is 1.85 en heeft geen probleem met lopen En hij is ook als enkele te gebruiken. Oudste Zoontje zit er prima in en jongste ligt onderin echt in een kinderwagen bak. Wij hebben vaak het bovenste zitje naar ons toe, iets lastiger om dan de jongste er uit te halen maar ons zoontje vind het leuk om naar zn broertje te kijken
Wat een mooie foto MamaChantal. Dank voor je reactie ook. Is hij robuust genoeg om ook af en toe in het bos te gebruiken? We zullen hem meestal in de stad gebruiken hoor, maar mochten we ermee het bos in willen dan is het handig om te weten of het kan. Boommm, ik ben 1.78 en mijn man is nog langer... Hmm twijfel.
Maar ik heb dochter ook van april 2013 en ze loopt gewoon of loopfiets of step. Ik ga dus gedn meerijplankje doen, niets. Baby in jools en oudste gewoon naast. 2.5 bijna is leeftijd dat je echt geen duowagen hoeft want is weggegooid geld naar mijn mening..
Als je kind luistert is dat mooi maar die van mij luistert ook vaak niet. Dus nee, geen weggegooid geld als dat betekent dat ik de komende maanden gewoon naar buiten kan. Mijn dochter kan hele stukken lopen maar luisteren is het probleem. Ik kan haar gewoon niet tillen als ze om wat voor reden dan ook de kont tegen de krib gooit. Dat red ik fysiek niet.
Bij ons zit er 19 maanden verschil tussen. Naast onze bugaboo hebben we een tweedehands Easywalker aangeschaft. Al loopt onze dochter goed en ook best verre afstanden... een duowagen is een uitkomst! Lekker even door kunnen lopen, als ze moe is kan ze erin, etc. Ik heb weleens met een Phil & Teda gelopen en vond het eerlijk gezegd een onding. Lastig met sturen. Zeker als je een soepele bugaboo gewend bent. Ga anders eens in een winkel kijken en meet van tevoren je gang op Succes ermee!
Wij hebben m ook en de beste koop qua kinderwagens hier... Wij hebben de vibe. Zijn allebei wel rond de 1.70 moet ik erbij zeggen... Wij gaan er vaak mee naar t bos en is een heerlijke wagen. Laatst eerst op t strand geweest en een daarna een rit door de duinen van 4.5 km gemaakt.. Okay, het was geen heel handig wandelpad, maar we zijn er toch gekomen... Ik zeg doen (als je erachter past tenminste)!