Mijn jongste, vierde kind, is nog maar vier maandjes en ik heb een zwangerschapstest gedaan omdat ik nog altijd geen menstruatie heb gehad. Dit zou natuurlijk ook kunnen komen doordat ik borstvoeding geef, ware het niet, dat ik weer niet tegen bepaalde geuren kan en daar ronduit misselijk van word. Ik heb daarom een test gedaan die positief uitsloeg. Een vriendin van mij, die in de verpleging zit, zei dat een lichaam ook kan reageren op een vleesboom en daardoor hcg produceren. Klopt dat? Zijn er nog andere zaken die een lichaam doen reageren met hcg-productie?
Ik heb overigens ook een echo gehad. De echo heeft geen zwangerschap aangetoond, ook geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Reactie van de echoscopist: kom over drie à vier weken nog eens terug, want het is waarschijnlijk nog te pril
Ik heb begrepen dat bij cysten je HCG gehalte ook verhoogd zou kunnen zijn. Was het een lichte positieve streep of een hele duidelijke? Misschien even bloed laten prikken om te kijken hoe hoog het gehalte is...