Heey allemaal, Ik zit op dit moment en ik merkte dat me shirt een beetje nat werd. Zit ik nu hier heel genant met een vlek (precies bij me tepel) te grote van 10 cent. Vanaf wanneer begon het bij jullie te lekken?! Zelf ben ik nu 22 + 4 weken. En hoe loste jullie dat op, borstcompressen of gewoon lekker laten gaan en genoeg je BH verwisselen?! Liefs, Masa0903
Bij mij begon het na de bevalling, ben bevallen bij 23 weken dus verder ben ik niet gekomen. Maar ik had dus wel zoog compressen nodig, op een gegeven moment bleef het lekken. Vond het ook niet fijn dat alles in mijn bh's kwam.
Oei, ik heb het gelukkig nog niet gehad, zit er ook niet bepaald op te wachten, hihi. Ik ga geen borstvoeding geven dus wat mij betreft komt het helemaal niet op gang
Hier ging ik met 19 weken lekken. Heel vervelend maar heb er niks aan gedaan, gewoon zo min mogelijk aan mijn borsten zitten
Bij mij komt er ook al wel een tijdje wat wat melk, maar alleen als ik aan mijn tepels zit te plukken voor ik onder de douche ga. 'Waarom zit jij aan je tepels te plukken voor je onder de douche gaat?' hoor ik u denken, nou dat is dus omdat er vaak een beetje opgedroogde melk op zit die ik er vervolgens heel neurotisch af haal Ik geloof dat het bij mij ook al vanaf 20 weken ofzo is, niets raars aan volgens mijn vlos. Juist goed, dat betekend dat je bombonella's het goed doen. Gewoon vast een zoogcompres in je beha en klaar is klara.
Hahahah ik pluk ook hoor! Soms is het even boenen idd! Maar het is juist ik weet nog niet of ik uberhaupt borstvoeding wil geven, was pas bij de verlos en omdat er nogal wat dingies voor komen lees: hooikoorts, bronchites is het beter om borstvoeding te geven. Maar wegens dat ik school gaand ben heb ik zoiets van kunstvoeding is voor mij makkelijker ivm. Opgang brengen en kolven ect ect. Maar als ik nu al begin te lekken begin ik te vrezen voor de aan komende weken die nog moeten volgen dat ik zometeen een spuitende koe vindt!
Ik ben 35 weken zwanger en nog geen lekkage te bekennen hier... Vraag me af in hoeverre dit wat zegt over m'n melkproductie straks? Weet iemand dat?
Zegt niets! Bij de 1e vanaf een week of 25 gelekt en bij de andere twee zwangerschappen niet, maar alledrie zonder problemen borstvoeding gegeven (zonder duidelijk verschil in productie, op gang komen etc).
Nee, zegt idd niets. Wees juist maar blij, die lekkage is niet altijd fijn zoals TS al omschrijft Gelukkig, ben ik in ieder geval niet de enige tepelplukker
Vanaf week 17 wat drupjes af en toe. Komt niet door bh heen bij mij. Heb wel zoogcompressen gekocht,mocht het meer worden doe ik die in mn bh
Hier begon het ook al met 19 weken te lekker! Heb na een weekje ofzo zoogcompressen gehaald, van die stoffen die je niet duizend keer moet verwisselen maar gewoon af en toe kan wassen. Ik had die echt nodig hoor, anders zat ik steeds op mn werk of waar dan ook met plekken in mn shirt als ik pech had. Ging me er helemaal ongemakkelijk van voelen. 's nachts is het erger dan overdag trouwens (werd soms echt wakker van een pyjama met enorme natte plekken). Maar sinds ik een handdoek in mijn bed heb liggen wordt ik er niet meer wakker van.. Het is wel irritant, maargoed, ik wil wel graag borstvoeding geven dus ik neem het maar voor lief
Ik begon met 20 weken te lekken.. Als ik ergens heen ga naar bijvoorbeeld een feestje of zo dan doe ik wel zoogcompressen in mijn BH maar anders doe ik dat eigenlijk niet. Wel heb ik ook een handdoek onder mijn laken liggen want heb dus al wel gehad dat ik in de nacht was gaan lekker en het doorliep tot in het matras.