Ik ben nu 25 weken zwanger en loop bij de gyn ivm hoge bmi. vorige week voelde ik mijn baby heel veel bewegen maar afgelopen week veel minder. moet wel erbij zeggen dat ik die hele week thuis was toen ik de baby veel voelde maar nu gewoon weer werk. is dit normaal of moet ik mij zorgen maken?
Goedenavond, rond 25 weken kan het inderdaad periodes heel druk zijn en dat je het goed voelt en periodes dat je het minder voelt bewegen. Dit heeft vaak te maken met de ligging van de baby. Soms kan de baby zo liggen dat je het weinig voelt. Daarnaast scheelt het ook of je rustig bent of druk. Als je druk bent, wordt het kindje meer gewiegd en zal meer slapen. Dus geen reden tot ongerustheid. Alleen als je de baby helemaal niet voelt zou ik je adviseren de gynaecoloog te bellen. Als je verder bent in de zwangerschap (vanaf 28 weken) is het wel de bedoeling dat je gelijk belt indien je het kindje minder voelt, want dan kan het een andere oorzaak hebben. Succes! Groetjes Monique
Dank je. Net of ik het afroep, vandaag was hij/zij weer erg actief. nog 1 vraag, heb steeds steken/pijn in mijn lies. Vooral tijdens staan en lopen. Als ik ga zitten dan is het na een tijdje over maar het beste is dan om te gaan liggen. Is dit de bandenpijn of toch wat anders?
Hoi Bertha 1, dat klinkt echt als bandenpijn inderdaad. Je hebt dan meestal net even teveel gedaan en dat weet je vaak pas achteraf. Luister naar je lijf, meer kun je niet doen. Groetjes Brigitte