Hoi verloskundige, Ben ik weer (stel al een derde vraag deze zwangerschap, zal wel opvallen of niet?). Ik vind het heel prettig om zo vragen te kunnen stellen. Ik ben komend weekend 38 weken zwanger en ik heb het gevoel dat ik het babytje iets minder frequent voel dan voorheen. Ik ben er ook erg op gefixeerd, maar ja dat zal iedereen wel hebben. Past het bij het aantal weken zwangerschap dat je het kindje wat minder frequent voelt? Ik hoor het wel, Groetjes Bente
Hoi Bente, Ben je daar alweer? haha grapje hoor. Ik vind het juist wel gezellig en dan kan ik je een beetje volgen. Hoe ouder en groter je kindje word hoe minder ruimtje hij of zij heeft. De bewegingen worden daardoor anders. In plaats van echt die stompen worden het schuivingen met hier en daar een voet die uitsteekt. Als je je zorgen maakt moet je even op de bank of op bed liggen met de handen op je buik. En tel de bewegingen, soms moet je hem of haar heel even plagen/ wakker maken. Elk beweginkje telt, dus een kriebel en een echuiven telt ook. Je moet je kindje minstens 10keer op een dag voelen. Tel je er minder dan moet je de verloskundige bellen. Probeer het morgen maar eens uit, leg een briefje met pen op tafel en elke keer als je haar of hem voelt bewegen dan turf je. succes! Imke