Tussen 9 en 20 weken nog een standaard echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bo20, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi!

Krijg je tussen de 9 en de 20 weken nog een standaard echo bij de verloskundige of moet je daar zelf een initiatief voor nemen (echobureau)?

Ik zou namelijk best tussentijds nog willen weten hoe het met de kleine frummel gaat..

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    De meeste echo's vinden plaats bij de 12 weken... Maar ik zie dat jij je echo al gehad hebt?
    Als je verloskundige er niks over gezegd heeft dan krijg je waarschijnlijk geen echo meer tot aan de 20 weken...
    Mijn laatste echo was bij de 10 weken en ik heb toen zelf bij de 12 weken ook een echo laten maken om te kijken of ik echt de 12 weken goed door ben gekomen....

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mijn eerste heb ik een echo gehad bij 10+2 weken en de 20 weken echo, dat was standaard. zelf heb ik er toen een pretecho bij gepland met 17 weken (konden we meteen het geslacht zien hihi)

deze keer, heb ik al 4 echo's gehad, en dan volgende week wrs de laatste (ben dan 12+5) tot de 20 weken echo, maar ook deze keer plannen we weer een pretecho rond de 17 weken...

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Nee volgens mij krijg je nu geen echo meer.

Ik had een echo waarop ik 9 weken zwanger bleek te zijn, die telt dan voor de '12-weken' echo. Mijn 2e echo was dus pas de 20 weken echo. Het was t zo dat ik niet zeker was over 'hoever' ik was. Hier in t ziekenhuis wordt dan de 9 weken als grens aangehouden. Ben je minder ver, dan krijg je met 12 weken wel nog een echo, ben je 9 weken of verder dan krijg je geen echo meer voor de 20 weken echo.

Tussendoor hebben we zelf met 17 weken een 'geslachtsbepalende echo' laten maken.

5. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hier wel, rond 13/14 weken. Was bij mijn andere zwangerschappen nog niet zo, maar sinds begin dit jaar dus wel. Ik heb geen idee waarom eigenlijk. :)

Deel Deze Pagina