Ik voel me niet zwanger:(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mau, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Hallo dames

Ik mag gelukkig zeggen dat ik weer zwanger ben na mijn MA van afgelopen Oktober.

Maar ik heb totaal niet het zwangere gevoel:(, dat had ik wel bij mijn eerste, een mooie dochter van 2 jaar.

Ik kan ook niet van het idee, of de angst afkomen dat het weer fout is!

Wie herkent dit en hoe ben jij hier mee omgegaan?

Gr mau

2. Dana

Dana Niet meer actief

Misschien durf je onbewust nog niet? Ik heb me de eerste paar maanden ook echt niet zwanger gevoeld, soms vergat ik het zelfs na een dag hard werken en dan zat ik 's avonds op de bank en dacht ik "oh ja! er groeit een wonder in me!"

Geloof me het komt vanzelf, ik kan nu niet meer om mijn zwangerschap heen al zou ik willen :D

3. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Heel herkenbaar.

In de zomer een vroege miskraam. Ik was maar een week zwanger maar in die week voelde ik me ontzéttend zwanger. We waren al maanden bezig met hormonen en zo blij dat het gelukt was. Ik straalde. Liep blij buiten in het zonnetje. Kocht een zwangerschapsdagboek, las over van alles. Ik voelde me geweldig met dat wondertje in mijn buik.
    Dat ging mis.

Nu ben ik weer zwanger. En ook al voel ik me lichamelijk hartstikke zwanger, geestelijk moet ik mezelf bijna dwingen te genieten. Te beseffen dat ik zwanger ben. Ik voel me niet trots ofzo, niet enorm blij. Ik bén het wel, echt, maar ik voel het niet. Angst zit er heel erg, dat het toch niet goed blijft gaan. En ik weet niet wat het is.

Ik hoop wel dat het meer gaat komen. Met mijn partner ben ik wel al druk bezig. Bewust wel wat vroeger (ben bijna veertien weken) omdat hij ook hoopt dat het er mee bezig zijn me zal helpen. Zo halen we morgen een kamertje, kregen we gisteren te horen van mijn schoonouders dat we een kinderwagen mogen uitzoeken. En zo rommelen we wat aan. Ik wil genieten, echt, maar blij voel ik me niet.

Sorry, lang verhaal. Ik herken het dus goed. Helpt het misschien om van je af te schrijven? Ik heb een dagboek gekocht om zelf een zwangerschapsdagboek van te maken. En dan niet enkel de 'mijlpalen' zoals vaak in die standaard boeken maar juist al m'n gevoelens omtrent de zwangerschap opschrijven. Dat helpt ook bij het besef dat er echt een wondertje in mij groeit.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat het goed mag blijven gaan maar vooral dat je angst niet overheersend zal zijn.

4. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Hoi dames

Wat fijn voor jullie snelle reactie, het zit ook echt in mijn koppie, ben gewoon zo bang om weer die klap te krijgen! Bij mijn eerste nooit erbij stil gestaan dat het fout kon gaan, nu des te meer.

Mijn moeder heeft tussen mij en mijn broertje ook een MA gehad, misschien zit het in de genen?!

Lichamelijk alleen zere (.)(.) en na het eten moet ik echt mijn broek los doen!

Over 2 weken een vervroegde echo bij de gyn, maar zou voor me gevoel liever bij mijn vk gaan, een " veiliger, vertrouwder gevoel".
    Denk dat ik morden maar even bel om te vragen of zij dat willen doen.

Nog 2 weken spanning.............

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    O wat herkenbaar.. Ik heb ook een gezonde dochter van bijna 3. Nu weer zwanger na 2 miskramen en ik kan nog niet genieten. Maak me nog steeds zorgen dat t misgaat, alhoewel we nu wel een hartje hebben gezien! Ik hoef nu ineens ook 's nachts niet meer te plassen terwijl ik dat afgelopen 2 weken wel moest. Ach haal me vast van alles in mijn hoofd, maar toch, het is een soort van zelfbescherming denk ik ;)

6. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hier ook herkenbaar:) durf ook nog niet te genieten,alhoewel wij ook het hartje hebben zien kloppen ben ik nog steeds bang dat het weer fout gaat:)
    pff ben blijk als de 12 weken om zijn,misschien durf ik dan te genieten;)

idd een soort van zelfbescherming;)

7. MissT

MissT Niet meer actief

Hier net zo hoor meis.
    Alleen heb ik wel ontzettend veel kwaaltjes (misselijk, rug/buikpijn) waardoor ik me wel 'iets' zwanger voel maar ik heb elk moment het idee dat het mis kan gaan. Vooral door die buikpijn.
    Kan mij niet herinneren dat ik van de eerste ook zo onzeker was.. Kan niet wachten tot mijn echo straks ;)

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Herkenbaar!! Na 5 ma s durf je niet meer te geloven dat het ook goed kan gaan!

Ben nu bijna 20 weken en nog altijd erg onzeker hoor..das niet minder geworden na de 12 weken helaas..

Gaat wel iets beter nu ik de kleine dagelijks voel, maar toch..

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik voel me ook nog niet zwanger... Hoewel ik al een beste buik heb en ook al positiekleding aanmoet. Ook hier zijn de lichamelijke kwalen wel aanwezig. Misschien komt het wanneer ik de kleine ga voelen! We hebben ook al 3 goede echo's gehad :).

10. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Ik heb er vannacht nog eens over na liggen denken, ik denk dat het een stukje zelfbescherming is! We horen tegenwoordig zo vaak dat het mis gaat dat we de positieve dingen uit het oog verliezen, het kan ook goed gaan!!!

Heb me voor genomen alleen nog maar positief te denken!
    Jullie hebben al geholpen met jullie verhalen, ik ben dus niet gek aan het worden!

Laten we elkaar steunen door positief te blijven en de positieve ervaringen die we ervaren in onze zwangerschap met elkaar te delen!
    Als er iets negatiefs gebeurd doen we dat ook, want ik denk dat we elkaar dan begrijpen hoe het voelt en elkaar kunnen steunen, wij vrouwen kunnen denk dat toch beter dan onze mannen aangezien zij niet voelen hoe het is om zwanger te zijn!!!

11. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Mau! Ik heb in september een MA gehad met 10 weken en zie mijn banner nu ook weer zwanger.. Na mijn vroege miskraam in 2009 werd ik begin 2010 weer zwanger van mijn dochter. Toen had ik dat vooral heeel erg.. Man wat een onzekerheid! Ik leefde van misselijkheid naar misselijkheid om daar mijn zekerheid uit te halen. Mag je niet eerder een echo? Wij mogen met 7 weken..
    Hoop dat de weken een beetje sneller voorbij gaan voor je!
    Liefs Annelin

12. cindybaby71

weet je wat mij ook zo bang maakt? dat je veel hoort na een echo met kloppend hartje gaat het mis:) denk je het is alles in orde en dan is het alsnog mis:)

annelin bv ik zie aan je onderschrift een mk met 10 weken?? pff dat lijkt me zeer heftig. mag ik vragen hoe dat kwam?

13. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Hallo dames

Heb net de vk gebeld of ik niet de vroege echo bij hun mocht doen, toch wat persoonlijker!

En dat mocht!

Dus afspraak in het ziekenhuis afgezegd en ik ga lekker naar mijn vertrouwde vk toe, heerlijk alleen het eerste gesprek voelde alweer vertrouwd en niet zo koud en afstandelijk als in het ziekenhuis!

Dezelfde datum als in het ziekenhuis 12 maart, we mochten ook al 8 maart komen maar wilde toch die extra paar dagen zodat we er zeker van zijn dat er eventueel hartactie te zien is!

Zo spannend, echt aan het aftellen, maar we blijven positief! Hoe moeilijk het ook af en toe is.

Laat zeker even weten hoe de echo is geweest, maar voor nu samen aftellen en door de dagen heen komen, ik tel met jullie mee af, jullie met mij?

14. MamaVlindertje

MamaVlindertje Actief lid

4 jun 2011
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben ik niet de enige die zich niet zwanger voelt. Ik heb al 4 echo's gehad, en hij/zij doet het prima. Maar verder denk ik er weinig aan.

15. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Cindy, geen idee hoe het is gekomen, we hadden een echo en toen was het nog maar net gestopt met leven.. Achteraf kan ik wel zeggen dat ik het heb geweten ofzo.. Ik voelde me niet goed, ik kon maar niet blij zijn. Heel erg raar was dat.. De verloskundige zei dat dat wel vaker voorkomt en het dan uiteindelijk mis was gegaan..
    Nu ben ik heeel erg blij, ik voel me super!! Vind het heerlijk als ik af en toe een beetje misselijk ben. :D Ik zie dat jij ook net zwanger bent, wat leuk!

16. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    \\

Goed dat je hebt gebeld!! Van je afpraten helpt met zoiets ook wel is mijn ervaring. Ook al vertel je 10 x of nog vaker dat je je zorgen maakt. Verloskundigen hebben wat dat betreft ook heeel veel geduld. Ik tel ook met jou mee af!

17. cindybaby71

ja dat hoor je wel vaker dat sommige vrouwen gewoon voelen dat het niet goed zit;) als ik eerlijk ben had ik dit ok bij mijn vorige zwschap waar het dus met 7 weken mis ging. ik had 100x getest geen symptomen enz,ik voelde gewoon dit zit niet goed,wat helaas waar was.
    nu voel ik mij wel goed eigelijk over deze zwschap,ben misselijk pijnlijke borsten enz,alleen de anst blijf je toch houden denk ik;)

18. cindybaby71

idd goed dat je gebeld hebt meid,en laat zeker even weten hoe de echo was;)

19. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat naar joh dat je het ook hebt meegemaakt!! We gaan nu voor 9 maanden zwanger met z'n allen! En laten we proberen de angst niet te laten overheersen..

20. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    En zo is dat annelin!

Vandaag lekker keuvelen met me dochtertje, denk ff lekker shoppen!

Gister een goede dag geweest, voelde me me lekker in mijn vel zitten, niet zo " depri" ! Op het werk ging het ook goed, heb er niet bij stil gestaan!!

Let the day begin!

Deel Deze Pagina