baby drinkt te veel?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door hopelessinlove, 15 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Hallo,

Levi is nu 2, 5 weken oud en woog afgelopen vrijdag 2630g. Toen gaf ik levi nog 7 flesjes van 90 ml, inmiddels komt hij ook 's nachts om de 3 uur voor een flesje en krijgt hij dus 8x 90cc per dag. Volgens de regels krijgt levi dus veel ste veel voeding binnen, maar het cb zegt dat ik daar niet naar moet kijken omdat hij misschien een inhaalslag maakt.

Het maakt mij stiekem onzeker dat hij dus de veel zou drinken en vraag me af of dit vaker voorkomt bij dysmatuur baby's?

Ook weet ik dus nu niet of ik het flesje nog moet ophogen of niet aangezien hij blijft happen als de 90cc op is? Speentje gebruiken we al en daar is hij op zich wel tevreden mee na de fles.

Verder vraag ik me af of ik zou kunnen proberen om alleen bij de laatste fles wat meer te geven zodat hij misschien weer na 7 voedingen kan en 's nachts dus 1 x overslaat?

Alvast bedankt voor de hulp!!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste moeder van Levi,

Ik zou het voedingsschema van 8x 90ml even aanhouden en niet proberen om nu weer naar 7 flessen te gaan. Ik ben het met het CB eens en denk ook dat je kindje iets in te halen heeft. Met een paar weken zou je kunnen kijken of je de laatste fles iets kan ophogen om te kijken of Levi dan iets langer doorslaapt 's nachts.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina