Geboorte slinger of sticker???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 1983mama, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1983mama

1983mama Lid

11 nov 2013
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Ik ben druk op zoek naar een leuke geboorte slinger of sticker voor op onze vooruit. Kan tot op heden niet een goeie site vinden :( Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor me?

2. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik ben zelf een geboorteslinger aan het maken. Als je een naaimachine hebt heel gemakkelijk. 3 leuke stofjes gekocht, lint en strijkletter via internet besteld. Je hoeft niet goed te kunnen naaien om zoiets te maken... maar je moet er wel zin in hebben...

Een oud klasgenootje van mij maakt ze helemaal geweldig en heeft ook een eigen website. Je kunt dan zelf stofjes uitkiezen enzo.... haar bedrijfje heet popjes enzo... zal eens kijken of ik een link kan sturen

3. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
  4. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hier bij het Activiteitencentrum voor mensen met een geestelijke beperking prikken ze op bestelling een slinger met naam. Kostte 2 euro ofzo. Misschien hebben ze zoiets ook bij jou in de buurt?

5. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
  6. 1983mama

1983mama Lid

11 nov 2013
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!

Heb ff gespiekt op de sites en denk dat ik zo'n slinger het leukste vind. We hebben donkere gordijnen voor het raam, dan valt zo'n kleurige slinger mss wel goed op haha

Miepske1980, ben je zelf eentje aan het maken? Mag ik vragen hoe je dat doet....wil ik zelf ook heel graag proberen ;)

7. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Hihi... ben toevallig nu pauze aan het houden, heb vanmorgen weer wat vlaggetjes genaaid.
    Ik heb drie soorten stofjes gekocht, alle 3 roze want we krijgen een meisje... zo kan ik 3 soorten vlaggetjes maken.... meer of minder stofjes kan ook. Ik heb hiervoor 100% katoen gekozen, dat is het goedkoopste, makkelijk om te strijken, en je hebt veel keuze in stoffenzaken.
    Ook heb ik een lint gekocht, hieraan bevestig ik de vlaggen.

Via deze site heb ik strijkletters besteld.... ik heb letter van 8 cm hoog. Je had hier erg veel keuze in kleuren en soort... ik heb zilveren glitterletters... ook voor mijn oudste dochter (maak voor haar een verjaardagsslinger in dezelfde stijl... ze is 3 weken na de uitgerekende datum jarig en wordt dan 7):

Strijkletters.nl - De enige echte!

maar er zijn ook veel winkels die strijkletters verkopen en je zou ze ook van vilt kunnen maken.

Je maakt in principe van het stof een soort frietzakken: je naait 2 delen tegen elkaar, alleen de zijkanten dicht naaien, de bovenkant is open en die knip je netjes recht af. Daarna draai je ze goed en dan strijk je ze goed plat. Als je voldoende vlaggen hebt, bevestig je ze aan het lint (lint dubbel en vlag er tussen)... en in het midden de strijkletters.

Ik ben van plan om circa 20 vlaggen per slinger te maken, maar je kunt deze natuurlijk zo lang/kort maken als je zelf wilt.

Ik heb 2 foto's toegevoegd, hopelijk is mijn verhaal zo duidelijk genoeg...

Bijgevoegde bestanden:

• 001.jpg
      001.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,9 KB
      Weergaven:
      9
    • 002.jpg
      002.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,5 KB
      Weergaven:
      18
  8. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb de eerste slinger klaar, die is voor mijn oudste dochter. Er zitten alleen wat minder vlaggetjes op de lijn dan ik eigenlijk gedacht had.

Bijgevoegde bestanden:

• 003.jpg
      003.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,1 KB
      Weergaven:
      28
  9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb een naamslinger besteld bij kiddycolors en had een vlag aan de vlaggestok hangen met een grote beschuit erop. De naamslinger is ook goed te gebruiken bij verjaardagen of als versiering op de slaapkamer.

10. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier heb ik ook zelf de naamsticker en de vlaggenlijn gemaakt.
    Ik heb een plotter dus dan is dat heel makkelijk gedaan.

Zo heb ik ook de naam voor op de deur en de bloemen op het raam van de slaapkamer gemaakt.

Je kunt ook zelf transfer folie kopen bij de action, daar de letters in spiegelbeeld op afdrukken en die dan uitknippen en erop strijken.
    Moet je wel bij de action de transfer folie halen voor op zwarte shirts. Wit zie je namelijk niet.

11. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Wat een gave ideeen komen hier voorbij! Ik was zelf al van plan om een vlaggenlijn te maken... Heb nu nog meer zin om eraan te beginnen!

Maar eerst nog mijn drie dekentjes en knuffels afhaken :D

Ik ga bij geboortekrans.nl een pakket bestellen voor een krans voor aan de deur! Kan ook niet wachten... Maar eerst nog even bestellen!

Veel maakplezier dames!!

12. 1983mama

1983mama Lid

11 nov 2013
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miepske1980, dat ziet er echt goed uit zeg! Als ik dat zo bekijk heb ik echt zin om zelf ook te gaan beginnen. Ik ga vrijdag meteen naar de markt om te shoppen. Dankjewel ;)

Dames, bedankt voor de tips!

13. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Dankjewel voor het compliment!!! Veel plezier met het maken... zelf iets maken vind ik iig helemaal geweldig, dat maakt het extra bijzonder

Deel Deze Pagina