baby moeite met poepen, krijgt fles met al extra water

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door geluk2009, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geluk2009

geluk2009 Actief lid

24 jan 2009
    157
    0
    0
    Onze kleine meid heeft erge moeite met poepen moet veel kracht zetten voor haar onlasting en moet soms een beetje gestimuleerd worden met de thermometer.
    Nu geef ik haar al kindicol van vsm maar heb niet het idee dat het werkt.
    Nu zei het CB dat je ook rocivee laxo mag geven een thee lepeltje maar is dit aangelengt of puur?
    En mag je een baby van een maand olijf olie een paar druppeltjes geven??

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren want ze heeft er echt last van gaat zelfs op een gegeven moment huilen en eet daardoor wat slechter.

Liefs geluk

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Van VSM heb je ook Cinababy voor een beter en soepeler ontlastingspatroon. Olijfolie kan de darmpjes flink prikkelen waardoor ze erge krampjes kunnen krijgen, dit werd mij door de HA afgeraden.
    Hier pas met 4 maanden gedoe mee gehad en niks hielp alleen lactulose. Vanaf 6 maanden niks meer nodig, fruit en groenten doen prima hun werk.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn zn kinderarts gaf ons juist de tip van een heel klein drupje olijfolie...wat kan er weer een verschil in zitten zeg...
    Daar wordt het ook niet makkelijker van!

Bij Finn hielp de olijfolie dus perfect!

Achteraf heeft hij KMA en had hij daardoor last van obstipatie, maar op het moment dat het er was hielp die olijfolie goed!

Zonnebloemolie kon ook trouwens!

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou dat schiet dus ook niet op. Wat een verschillen tussen artsen je zou haast denken dat ze een compleet andere opleiding hebben gedaan...

5. marion1982

marion1982 Actief lid

20 dec 2008
    107
    0
    0
    hoi

geef je flesvoeding? mijn mannetje had er ook zo'n vreselijk last van, lag 3 dagen te persen voor een klein keuteltje, heel zielig.
    ook alles geprobeerd wat er te krijgen was maar niks hielp.
    ben toen overgestapt naar friso comfort en hij poepte gelijk 2 pampers vol! sindsdien gebruik ik dat en heeft geen last meer gehad van krampen en poepen kan hij als de beste! misschien een tip?

succes

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    M'n nichtje poept ook moeilijk, dus ik zei ook tegen m'n schoonzusje, roosvice laxo.. Maar volgens haar mogen ze dat nog lang niet hebben.. haar dochter is van augustus 2008 en hier heeft mijn dochter al meerdere keren het van mij gekregen (is nu natuurlijk ook al wat ouder als jou kindje) maar wij hebben het zelfde probleem!

Ze kreeg Nutrilon Omneo en daar kon ze fijn van poepen, was voor moeilijke ontlasting, kramp en nog iets.. Heeft heel goed geholpen ook tegen de krampjes :)

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113

Met comfort moet je alleen een beetje uitkijken. Bij de 1 werkt het als een tierelier, bij de ander juist verstoppend! Hier thuis zo ook. Mijn zoon kreeg comfort voor het spugen en poepte hier rustig 3x per dag een luier vol van. Mijn dochter had last van obstipatie en met de ervaring van Milan ben ik haar comfort gaan geven. Maar bij haar werkte het dus tegenovergesteld en raakte ze nog erger verstopt. Ik ben toen over gegaan op Omneo en dat werkte voor haar dus weer hartstikke goed. Binnen 2 weken zat ze van 1x per week poepen op 1 à 2x per dag poepen..

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Hoe lang gebruik je die Kindicol? Wij hadden eerst ook zoiets van 'weggegooid geld, het doet niets', maar na een week begonnen we pas resultaat te zien en sindsdien deed het echt heel goed zijn werk. We hebben het wel een maand of 2 gebruikt en toen zijn we dat gaan minderen en vervolgens helemaal mee gestopt.
    Extra water in de fles, een beetje olijfolie, fruithapje (ze was toen 4 maanden), het deed allemaal niets, alleen die Kindicol werkte dus.

Deel Deze Pagina