'Baby moet eerder aan de pap en wortel'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daarover ben ik bloedserieus. Ik vind dat soort speculaties levensgevaarlijk!

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee al die speculaties over BV die zijn niet levensgevaarlijk ;)

Stel je toch eens niet zo aan zeg ... Get a Life !

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zo en nu weer ontopic.

@Zogelukkig en Dirksmama....graag via Pb jullie onenigheid bespreken.

@Kippiekip....misschien verstandig om alleen ontopic te reageren.

Kwebbel

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helemaal on topic.
    Ik vind dit soort onderzoeken interessant. Er is zo ontzettend veel dat we nog niet weten.
    Wat ik wel heel jammer vind is dat er u 1 aspect uitgehaald wordt, namelijk allergie, en dat daar meteen het hele bijvoedingsgebeuren aan opgehangen wordt.
    Er zijn veel meer, misschien wel belangrijkere, redenen om met zes maanden te beginnen. Bijvoorbeeld overgewicht, stabiliseren van e melkproductie, motorische ontwikkeling van je kind.

En ja, ik twijfel een beetje aan de neutraliteit van deze mevrouw, vanwege haar achtergrond. En vanwege degenen die haar promotie sponsoren. En ik moet zeggen, mijn eigen ervaringen met Generatie-R zijn niet zo positief, daarom zijn we er mee gestopt.

5. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Hier moesten we net met vaste voeding beginnen op 4 maand , omwille van reflux , ze krijg dan zowel groente als fruit

Het maakte eigenlijk niet uit is mij verteld, alleen is groenten aangeraden omwille van de smaak
    Ze worden zoet heel snel gewoon en kunnen dan andere smaken gaan weigeren

Sinds ze de vaste voeding kreeg ging het ook stukke beter met overgeven, ze had er dus echt nood aan

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar als je nou aan je eigen kind merkt dat het er aan toe is om wat vast voedsel binnen te krijgen, dan ga je toch niet wachten tot het 6 maanden is omdat dat volgens het boekje moet ??

Neem toch aan dat je niet alles uit het boekje doet

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan maakt het nogal verschil hou oud dat kind is, en hoe en wat kind drinkt. Bij een kind van 5 maanden kan ik me eerder voorstellen dat je eerder gaat bijvoeden dan bij een kind van 3 maanden. Belangrijkste vind ik dat ouders beslissen, en nadenken over beslissingen die ze nemen (en niet iets doen omdat 'mijn moeder' of 'iedereen' dat doet.

Ik vind ook dat CB's niet zozeer horen te adviseren (want dat verstaan mensen als "je moet"), maar meer horen te informeren ("dit kun je doen, dat kunnen de gevolgen zijn"), en dat ouders ZELF beslissen, op grond van informatie, wat ze doen. En daarbij hoort CB veel meer en veel genuanceerde info te geven. Te vaak hoor je dat ouders (volwassenen!) eigenlijk behandeld worden als kinderen, terwijl de kennis op CB's op veel punten (borstvoeding, inbakeren, natuurlijk ouderschap) flink tekort schiet.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helemaal OT...dat onderschrift heb ik ook jaren gebruikt!

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant

Even een vraagje. Hoe zit dat dan met kindjes die kv krijgen, zouden die dan eerder mogen/kunnen beginnen met bijvoeding?

En over bv. Is het zo dat als je volledige bv geeft je er iets aan af doet als je eerder bijvoeding geeft?

Ik quote zg even bewust, want ben heel benieuwd naar haar mening hierover.

Als gepensioneerde aldi-cassiere kan ik die engele teksten niet helemaal doorgronden, dus ik ben even lekker lui en vraag het dus zo even:D

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik ben al meerdere malen belachelijk gemaakt op het CB en werden er woorden in mn mond gelegd. Ook is hier een x iemand geweest ivm slaap problemen van mn zoontje en na 30 min zei ze: Ik weet t ook niet meer doei!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan voel je je ook echt serieus genomen zeg!:(

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wij zijn met 4 maanden beginnen met bijvoeding. Peer en banaan waren de eerste potjes. Ging gelijk goed, ze at het graag, stopte zelf de lepel terug in haar mond als ik die aan haar gaf.

Nu eet ze alles, ze lust echt alles en heeft geen voedselallergie voor zover we weten.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zal het nog mooier maken.

Ze hadden mijn zoontje niet gemeten wel gewogen hadden ze zijn gewicht bij zijn oude lengte gedaan ( hij was voor het laatst gemeten was hij 71 cm ) dit was met 7 mnd.

Hij woog met 11 mnd 11 kilo en toen we hem zelf hadden gemeten was hij 82 cm.

Zegt ze hij is te dik ze kijkt mij aan ( ik ben niet de slankste:D ) Zegt ze daarna je voert hem zeker chips snoep en koek:$:$

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    Neeeeeee :$
    Ik denk dat ik aan was gelopen!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ongewassen? Hell no! Ik douche 2x per dag.

Dirksmama; je moet de boel niet zo opblazen! Alweer! Ik heb gezien hoe je je aanstelde in de Illuminati-topics. Je reageert als de gebeten hond, je gedraagt je jaloers en paranoia. Keer op keer. Het is niet erg dat je een midlifecrisis hebt, maar doe gewoon niet zo raar!
    Ik vermijd al tijden topics waarin je actief bent, maar als je zo denigrerend doet over anderen, dan kan je een keer de bal terug krijgen.

Je hebt het over een dietiste wiens onderzoek gesubsidieerd is. Daar staar je je blind op. De jongedame in kwestie is drs. in de voedingsleer, ze heeft al meerdere onderzoeken op haar naam staan. Maar oh jee: Nutricia heeft meegefinancierd en dus komt er maar 1 ding bij jou op: hun eigenbelang om alle kindjes aan de kv te krijgen. Het witte vergif volgens jou.

Houd toch eens op met uit de hoogte doen en op irritante wijze mensen te overtuigen van jouw gelijk! Je wordt er keer op keer op aangesproken, maar presteert het steeds weer. Hoe zegt een forumvriendinnetje van me dat ook weer? "Met stroop is het beter vliegen vangen".

Ik betrap je bovendien steeds vaker op onwaarheden en tegenstrijdigheden. Je draait een beetje door, het wordt echt irritant. Haal die betonplaat van je hoofd, hij verblindt je.

16. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

:D
    Touche!

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nu doe je het weer...midlife crisis? Jaloers? Paranoia? Volges mij staaltje projectie...

En ik 'staar me niet blind'...ik geef alleen aan dat ik zo m'n vraagtekens heb. De Nederlandse opleiding dietistiek is namelijk niet bepaald vrij van banden met de industrie.

18. zogelukkig

Dít bedoel ik dus!
    Je lees niet eens; je bent vooringenomen, verblind!

Mevrouw Kiefte-de Jong heeft Voedingswetenschappen gestudeerd aan het Erasmus MC.

En wat weet jij in hemelsnaam van de Nederlandse HBO-opleiding Voeding en Diëtetiek (zó spel je dat!).

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant
    ladies ladies... ;)

zogelukkig, ik geloof niet dat ik ooit eerder een vraag aan je heb durven stellen *proest* en met angst en beven heb ik dat nu gedaan, haha.
    Nee geintje, maar zou je eens naar die vraag kunnen kijken? ik snap de achterliggende gedachtes van alle voedingsadviezen niet helemaal. En was daarom benieuwd hoe jij daar over dacht.

20. zogelukkig

Oh ja, sorry lieverd, jouw vraag idd!;)

Kijk; er lopen twee verschillende zienswijzen door elkaar nu.

Enerzijds is er de laatste jaren heel veel onderzoek gedaan naar het tijdstip van het beginnen met bijvoeding. Voorheen dacht men met het oog op allergieën dat het beter was tot 6 maanden te wachten, dit blijkt niet zo te zijn.

Anderzijds blijft het advies om 6 maanden borstvoeding te geven gehandhaafd. Want ook dat biedt gezondheidsvoordelen.

Ik snap de verwarring, want wat nu als je borstvoeding geeft, maar je kind heeft wel last van een allergie of een verhoogde kans op allergie (familiair)?

Ik lees dus her en der dat de cb's gaan adviseren om vanaf 4 maanden te gaan bijvoeden. Ik weet niet of dat alleen voor bepaalde groepen geldt of in zijn algemeenheid.

Deel Deze Pagina