'Baby moet eerder aan de pap en wortel'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 11 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Gister was het trouwens op het nieuws.

Daar was de dame in kwestie zelf aan het woord en zei:

Het geld alleen voor kindjes met een verhoogde kans op allergiën.

Neemt niet weg dat je geen bijvoeding mag geven als t kind geen verhoogd risico heeft.

Maar de 4 mnd regel geld dus alleen voor kindjes met verhoogd risico.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je illustreert het zelf nu. En hou nou gewoon op, met je beledigingen en je bedreigingen, het is echt niet leuk meer, en nogmaals, ik snap niet waar ik je toorn aan verdiend heb. Jij speelt continue op de man. Wat zit je dwars?

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant

ja hey, dus jij weet het antwoord niet?;)
    Maar goed, als ik het nu goed begrijp gaat het er nu om dat kindjes met een verhoogde kans op allergieën met 4 maand beginnen met bijvoeding? en als je geen verhoogde kans hebt, dan pas met 6 maand?
    Maar waarom dan met 6 maand? Omdat ze anders alsnog verhoogde kans hebben op een allergie?

Hier heeft de eerst met 5 maand bijvoeding gekregen, omdat ik toen stopte met bv en dacht dat ze eraan toe was:$ ik hoorde dat vaak in mijn omgeving, dat smakken, naar mijn eten kijken etc. maar goed, wist ik toen veel..:D

De tweede is met 4 maand begonnen, ivm enorme reflux. ook op aanraden van de ka, maar dat was dezelfde ka die tijdens mijn relactatie zei dat als ze zo bleef spugen op de borstvoeding, de kv toch beter was:$:$
    Ik zat toen nog in een niet opgemerkte pnd dus ik slikte alles als zoete koek.

maar goed, ik kan me toch nog ergens voorstellen dat er verschil zit in kv of bv kindjes. omdat 6 maand bv toch het beste is, en bv ook goed is voor je allergieënsysteem, dus dat kv kindjes misschien beter met 4 maand kunnen beginnen met bijvoeding.
    Ben benieuwd of dit ook onderzocht is;)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik neem aan dat je bedoelt "Neemt niet weg dat je ook bijvoeding mag geven als t kind geen verhoogd risico heeft"

Als ouder staat het je namelijk vrij om je eigen keuzes te maken. Het zijn adviezen en richtlijnen. Waar alle wetenschappers het over eens zijn: voor 18 weken (4 maanden) zijn de darmen onvoldoende gerijpt en is het niet verstandig om met bijvoeding te starten (hier kunnen ook andere keuzes gemaakt worden maar dit is dan een afweging van twee 'kwaden')

Verder zie ik hier vooral veel stokpaardjes voorbij komen en hoop ik dat men hier 'doorheen' kan lezen :D

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee die kindjes hebben dan ook niet meer kans op een allergie.

In feite is bij voeding niet echt nodig onder de 6 mnd. Maar zoals al eerder gezegd werd het is kijken naar je kind. S.andro kreeg het ook al eerder met 4,5 mnd geloof ik.

Maar zolang je geen verhoogd risico hebt op allergieën gaan ze het ( nog ) niet promoten om met 4 mnd al bij voeding te geven.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bedreigingen? Doe normaal vrouw! Dat je niet lekker in je vel zit moge duidelijk zijn, maar houd op met je vooringenomenheid en paranoïde waanbeelden! Dat is waar ik tegen ageer en ik spreek niet alleen namens mezelf!

Nu graag on-topic!

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Indd dat bedoel ik:D:D
    Was nog niet wakker whahaha

8. zogelukkig

Ah, bedankt voor de aanvulling! Ik dacht dus al dat het zo zat.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je doet het weer...

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze zei ook dat kinderen voor vier maanden echt nog te jong zijn voor bijvoeding.
    Het was niet echt duidelijk of het nou bij borstvoeding ook zou gelden, maar door de uitleg van de borstvoedingsmevrouw over de aanleg van het immuunsysteem leek het eerder om kunstvoeding te gaan.

Als het als informatie aan ouders gegeven wordt, niet als advies, dan denk ik dat ouders zelf wel kunnen bepalen wat ze voor hun kind willen.

11. zogelukkig

Dirkmama, reageer eens inhoudelijk! Je houdt jezelf in de negatieve spiraal!

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

mensen lief hebben allebei in je hoek voor het aantal minuten dat je oud bent dames LOL!!

Word hier een beetje ruzie gemaakt zonder mij dat kan echt niet :p

Even on topic; qua darmpjes e.d. omdat BV zoveel lichter verteerbaar is zal je zien dat kindjes die KV krijgen hun darmpjes er vaak veel beter tegen kunnen (ze zijn al wat gewend) dus zie je niet zoveel effect als je begint (als je met een beetje begint)

@talia ik las iets over reflux en geen BV dat was hier ook aan de orde, ik gaf al KV (omdat ik puur bloed als BV geef en dat is niet zo smakelijk voor een mens, vampier is misschien een ander verhaal :p ) in elk geval die kinderarts vond dat ook verstandiger met zware reflux babies, het was wel een heel gepuzzel met alle toevoegingen voordat het een beetje binnen bleef maar toen met bijvoeding begon was het dus vrijwel meteen over!

13. zogelukkig

Het 'probleem' is dat er dus enerzijds het wereldwijde advies bestaat om 6 maanden exclusief borstvoeding te geven en anderzijds het advies bestaat om met 4 maanden al te beginnen met bijvoeden in geval van allergieën.

In het allergie-onderzoek om het even zo te noemen, wordt met geen woord gerept over borstvoeding en in het borstvoedingsonderzoek komen allergieën niet aan bod. Dat vind ik wel vreemd en bovendien verwarrend.

Over reflux: mijn zoontje had verborgen reflux en onze kinderarts was er wel voorstander van om 6 maanden exclusief borstvoeding te geven. Maar op dat punt verschillen de kinderartsen ook behoorlijk van mening.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant
    ok zogelukkig.dank.

nou hier werd de bv meteen retour gegeven, niks hielp. ook niet echt motiverend om dan te relacteren;)
    de heelergingedikte kv bleef iets meer zitten. Onze jongste is 700gr afgevallen na de geboorte door het spugen, dus dat ze moest groeien was wel duidelijk.
    maar goed, dank jullie wel. bij een wieweetooitje zien we wel weer;)

15. Triskele

Triskele Niet meer actief

Hier ook zoveel afvallen en pas na indikken e.d. kwam ze eindelijk aan, dus als je plafonds e.d. onderzitten van het spuug en niets blijft erin (verborgen reflux blijft het wel in het lichaam) dan is KV aan te raden volgens onze arts omdat dan de behoefte aan voedingstoffen belangrijker is.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zou helemaal gelijk hebben als ik inderdaad in topics en PB's mensen uit zou maken voor gefrustreerde werkloze met midlife crisis. Als ik mensen PB's zou sturen met persoonlijke gegevens die ik niet WIL delen, met het dreigement dat die gegevens openbaar gemaakt zullen worden, en dan meteen in een posting alvast één van die dingen openbaar maken.

Dat soort dingen doe ik niet en zal ik nooit doen, maar dat soort dingen overkomen me momenteel wel.

Dat voelt alsof je aangerand wordt.

Ik weet best wel dat ik een uitgesproken mening heb over dingen, en dat dat niet altijd prettig overkomt op mensen. Maar ik bedoel dat NOOIT persoonlijk. Terwijl ik nu wel persoonlijk aangevallen wordt en in een soort 'when did you stop beating your wife'-positie gedwongen wordt.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik wil me verder niet mengen hoor in wat jij en zogelukkig met elkaar hebben. Dat was ook echt mn bedoeling niet.

Maar zoals zogelukkig in haar posts overkomt naar jou zo kom jij ook echt over naar heel wat meiden ( En dan heb ik het niet over de persoonlijke dingen en pb's maar echt de posts die iedereen kan lezen )

Bedoelde het ook niet kwaad maar hoop wel dat je daardoor inziet dat ook jij direct en indirect soms best mensen kan kwetsen met je opmerkingen en meningen;)

Dat je een uitgesproken mening hebt maakt niet uit die heb ik ook.
    Maar die kun je ook hebben zonder mensen te kwetsen.

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant
    #118 taliaa, 15 sep 2012
    Laatst bewerkt: 15 sep 2012
    Verwijderd.moet in pb

19. zogelukkig

#119 zogelukkig, 15 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2012
    Vrouw, je hebt hulp nodig!:$

Dat was me al duidelijk na je Illuminati-topic maar nu helemaal!

Ik heb je een paar keer gevraagd on-topic te gaan, maar dit vind je kennelijk leuker. De gulden snede, ken je die? Act like it en houd op met je zielige praktijken. Je liegt en bedriegt en dat vind ik een kwalijke zaak.

20. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hmm ik was zelf 11 weken met mn eerste fruithapje lees ik net in mn 'groeiboekje' hihi :D

Deel Deze Pagina