Hoe Zantac binnenhouden??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie78, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hoi meiden,

Onze dochter heeft Motillium en Zantac gekregen tegen verborgen reflux. Nu moet ze van beide 1 ml. De Motillium is geen probleem maar jeetje wat is dat Zanatc ranzig (heb het zelf ook effe geproefd).

Nu is de 2 keer 1 ml per dag dus een probleem..want ze vind het zo vies dat ze ervan gaan kokhalzen en spugen...lijkt me niet helemaal de bedoeling en zo houd ze ook niets binnen. De HA deed het wat af onder het mom van ze kunnen niet alles lekker vinden en het went wel...klopt dat went het??? En hebben jullie nog tips hoe ik kan zorgen dat ze het doorslikt en binnen houdt?? Ik heb een spuitje waarmee ik het haar kan geven en spuit het aan de zijkant in haar wang in 2 keer want in 1 keer is teveel.

Alvast bedankt!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    ik loste het op in wat melk en dan in de speen geven.
    nu doe ik het gewoon in de fles, want die drinkt ze toch wel leeg.

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    idd met een beetje melk in het speentje. daarna direct de fles er achteraan. Ik ben er vandaag ook mee begonnen en dit werkte bij ons heel goed. Ze trok wel een vies gezicht maar jah toen had ze het al doorgeslikt :)

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik draaide de flesdop van de fles, gooit een beetje melk in de speen, dan gaf ik haar de speen met het kleine beetje melk, en zodra ze ging zuigen spoot ik snel de zantac ook in de speen. Daarna draaide ik de dop weer op de fles en gaf de rest van de melk. Werkte hier perfect.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    De HA assistente zei dat ik dit niet moest doen want dan zou ze wel eens een weerstand tegen haar eten krijgen maar lijkt dus wel de enige optie

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nou, wij gaven het eerst ook apart. Maar ze moest er van kokhalzen. In de fles werd afgeraden om twee redenen.. ze kan dan afkeer van de fles krijgen en als de fles niet op gaat weet je niet hoeveel ze nou van de zantac binnen heeft.

Wat bij ons goed werkt.. we geven de fles en dan houden we de speen schuin in de mond en spuiten snel (in het begin in twee keer) de zantac in de mond (de spuit gewoon net erlangs brengen en in de mond spuiten). En dan meteen doen we de speen van de fles weer goed in haar mond en ze drinkt dan gewoon door zonder er echt last van te hebben.

Inmiddels is ze al een jaar en nog doen we het zo, gaat perfect.

Misschien dat je het een paar keer moet doen voor het echt goed gaat, maar het went snel :)

Succes!

7. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Ik ben het gewoon blijven geven met een spuitje (idd langs de wang), zonder te mengen. Heel zielig in het begin, maar na een tijd went de smaak en slikken ze het in als melk...

8. fafje

fafje Niet meer actief

het went wel..maar in het begin deed ik het tijdens drinekn (borstvoeding) teriwjl ie dornk in zn mond hoek spuiten..maar af en toe een spuitje...dus niet constant, hij heeft nooit afkeer gekregen hoor ;)

ik deed ook in het begin zantact klein btj...en dna snel motilium...lekker ozet..en dat om en om...

hij heeft het tot 4,5/5 mnd gekregen en was het ehct helemala gewend op den duur...

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier altijd de Zantac in de fles gegeven en dan de rest van de fles erachteraan!

Deel Deze Pagina