Ons dochtertje is vrijdagnacht koorts beginnen doen. Zaterdag middag was die 40.5 en zijn we naar ziekenhuis gegaan. Neus keel infectie en moeten om de 3uur afwisselend nurofen en perdolan geven. Zou nog paar dagen koorts hebben. Vandaag is de koorts redelijk, 38.5... maar ze is echt ellendig en slaapt constant en als ze niet slaapt huilt ze veel. De dokter zei dat de koorts dinsdag over moet zijn anders moeten we terug gaan. Natuurlijk moet ik morgen werken van 7 tot 19 uur en gaat ze naar de kinderopvang de hele dag. Ik tijfel nu of ik al zou bellen naar het werk dat ik niet kom en haar thuis hou...
Als het een optie is, zou ik haar morgen nog een daagje thuis houden! Kan je even rustig kijken hoe het gaat. Beterschap!
Poeh, ik zou het wel doen, zeker als zij nog wat ellendig is. Mocht ze morgen nog koorts hebben, dan kan je nog met haar naar de huisarts/ziekenhuis
Bij zo ziek, thuis houden. Maar ik zou liever vanavond of zelfs morgen ochtend de beslissing nemen. Soms is het ineens over.
Zowiezo wacht ik nog tot vanavond. Maar moet natuurlijk op tijd de opvang en zeker mijn werk verwittigen (zodat ze iemand anders kunnen laten komen) Maarja wat als ik bel dat ik ze thuis houd en ze is morgen genezen.... Maar als ik niet bel en ze is morgen toch nog ziek....
Volgens mij mogen kindjes helemaal niet naar KDV als ze ziek zijn?! Ik zou haar thuis houden en als de arts heeft gezegd dat je morgen terug moet komen als het niet over is, dan zou ik dat wel doen... vervelend ivm je werk!
Als ze er echt zo ellendig door is, zou ik haar toch echt wel thuishouden. In de opvang kan ze alleen maar andere kinderen aansteken en zich nog ellendiger voelen. Misschien es rondhoren in je omgeving of niemand van familie of vrienden (uit de buurt) toevallig morgen thuis is en een dagje wil babysitten?
Als ik dit zo lees, en ze is nu nog zo ellendig zou ik ze morgen zeker nog thuis houden. Ook al gaat het vanavond "ineens" stukken beter.. even bijkomen hoor! Lastig he, dat geregel met de werkgever die er vaak ook geen begrip voor heeft?
Koorts was weer 39.9... Net gebeld naar het werk dat ik niet kan komen. Morgen direct bellen naar kinderarts om langs te gaan.
Onze dochter had dit vorige week ook, hoge koorts snachts, naar de huisarts van wacht, die scheepte ons ook af met nurofen en perdolan. 3 dagen later nog steeds niet beter, koorts kwam weer terug etc. Terug geweest naar dokter en amoxiclav (ab) gekregen. Ze was na 2 dagen weer de oude. Was alleen maar erger geworden. Zowel perdolan als nurofen zijn koort/pijnstillend en gaat bij een serieuze infectie niet echt helpen zei mijn eigen huisarts.