Ik kan niet zeggen dat allergisch is of erge last had/heeft. Ze had wat pukketjes en droge huid toen ze 2-3mnd oud was. We gebruiken altijd neutral was, niets smeren, als cream cematrogol altijd, als zonnebrang mustela anti allergisch. Verder eco etc shampoo en dat ook niet elke dag. Ze eet alles en ik verander niets maar dus 3 weken geleden kreeg ze eczeem plekken in knieholtes is beetje rode plekjes verschillende grottes en verspreid. Daarna ook in armen in ellebog holtes. Eczeem zit in familie dus ze zou daar gevoellig kon zijn. Enige dus wat ze krijgt sinds die tijd is elke dag ochtend pap op bio koemelk. Ervoor deed ik dat wisselend met amandelmelk of alleen amandemelk. Ze drinkt ook gewoon opvolgmelk. Bij ha geweest en ze zei dat van koemelk kan heel goed komen. Maar ze wil eerst dat we insmeten hormoonzalf cortisoide 1%. 3 dagen als dat niet help dan moet melk uit menu en moeten we dat 2weken minimaal aankijken. Testen nu doen ze niet op kleine kinderen zei ze want is niet heftig en juikt niet en aangezien mijn verhal enige wat verandert is melk. Zou dat kunnen van melk? Wat denken jullie over cream? Zelf vind ik maar het eng hormoonzalf te smeren want ben niet zo van gelijk pcm, hormoon etc geven.
Het zou kunnen komen van de melk. Wie zal het zeggen? Wat betreft hormoonzalf: dl hier Veel eczeemplekken vanaf een maandje oud ongeveer. Veel gesmeerd met vaseline lanette, was ook huiverig voor de hormoonzalf. Uiteindelijk geen "keuze" gehad. Na 2weken waren de plekken een stuk minder. nu smeer Ik het alleen nog op de hevige plekken. Verder smeer Ik haar 2 keer per dag in met vaseline lanette. Zolang je voorzichtig omgaat met de zalf zal het met de bijwerkingen wel los lopen. Als het echt heel slecht zou zijn, zouden de artsen het ook niet meer voorschrijven toch?
Ik zeg er vast bij dat ik geen deskundige ben, maar... Ik vind dat altijd zo vreemd, je hebt een vermoeden wat de oorzaak is, maar ipv die wegnemen en kijken of dat echt de oorzaak is wil de hiisarts je eerst met medicijnen (een niet natuurlijks iets dus) wegsturen?!? Mijn advies dus: neem lekker eerst de vermoedelijke oorzaak (koemelk) weg en als dat geen verschil maakt kan je altijd nog medicijnen (zalf) toepassen.
Ja geen idee waroom eigenlijk misschien omdat gaat het van zelf pas over 2 weken weg en het werd steeds erger zeg maar? Ha stelde dus voor 3 dagen gebruiken, als het weg gaat dan verder niets veranderen en als niet dan blijft melk erafhalen voor 2 weken. Misschien kan dat ook van warmte komen eczeem? of doordat ze nu ook vaker kort gekleed is?
Eczeem door warmte is mogelijk. Koemelk klinkt ook aannemelijk. Zonder uit te proberen kun je het nooit weten. Ik zelf zou wellicht het omdraaien, eerst koemelk elimineren en dan pas verder kijken. Koemelk heeft wel even nodig om uit het lijf te verdwijnen en soms wel tot 6 weken voordat de eczeem echt weg is. Eerder zul je wel verbetering moeten zien. Dus die 2 weken is niet vreemd.
Hier is het eczeem nu ook erger door de warmte. Maar inderdaad door te elimineren kun je er misschien achter komen. .
Maar dat ze koemelk producten eet en opvolgmelk etc is dus geen eczeem en bij 200cc melk extra kan wel?
Geen idee of t kan. Hier kwam t ook opzetten toen t mooi weer was. Ze zat in eens ondr van top tot teen. Ik heb ook ooit eens gelezen dat de bmr prik atopisch???? Ofzo eczeem kan uitlokken. Ik heb na 2 maand gedoe bij huisarts een verwijzing naar dermatoloog gevraagd. Paar weken intensief hormoon zalf gesmeerd. Daarna elke keer na t baden/douchen. En nu echt alleen nog wanneer ze eczeem heeft. 1x hormoon zalf smeren is dan al voldoende, soms 2x. Ze heeft t alleen erg op dr hoofdhuid.
Eczeem van de warmte kan heel goed. Zelf zou ik ook geen hormoonzalf smeren, daar wordt de huid dunner van. Misschien een tijdje geitemelk gebruiken? En de huid vettig houden, een droge huid is net schuurpapier.
Dat is alleen als je veelvoudig en heel lang gebruikt. Je denkt toch niet dat een dermatoloog hormoon zalf aan een baby/klein kind geeft en de huid dan dunner laat worden Vooral bij een getint kind.
Mijn zus moest 3x dezelfde hormoonzalf gebruiken vanwege eczeem. Ik zeg niet dat iemand de huid dunner laat worden,bij langdurig gebruik wordt de huid dun.
Klopt staat ook dat het alleen als je lang gaat gebruiken binnen 3 dagen zal dat niet gebeuren. We smeren ook certomacrogol dus het is niet droog. Gisteren gesmeerd en het in nu beter. Besloten toch 3 dagen smeren om het proces in elk geval stoppen of verminderen omdat het ook nu erg warm is. Gaan toch wel even andere melk geven dan als het weer terugkomt en dan dat uitschakelen.
Nee je zegt van hormoonzalf smeren wordt de huid dunner. Je zegt niks over langdurig gebruik. Hier gebruiken we t nu bijna een jaar en nog niks gelukkig. Maar ben wel met je eens dat piccolina eerst de melk moet stoppen voor ze gaat smeren. Maar als t wel van de warmte komt zou ik wel smeren. Dan is t maar voor een korte periode
Hier ook geen fan van de hormoonzalf maar op sommige momenten moet ik wel. Vooral nu t warmer weer wordt. T werkt wel super trouwens. Maar t blijft troep wat je liever niet gebruikt.
Koemelk kan een oorzaak/trigger zijn voor eczeem. Ik zou dat eerst eens elimineren voor je gaat smeren met hormoonzalf. Zoonlief had vanaf 2 maand oud heel veel last van eczeem (hoofd/rug/buik). Nadat ik alle Zwitsal, Robijn etc heb verbannen uit huis, bij mezelf de koemelk heb laten staan (borstvoeding) en het nog niet over was, meerdere keren naar de huisarts geweest. Daar kreeg ik eerst vaseline lanette, daarna cetomacrogol en later een hormoonzalf (weet niet meer welke). Niets hielp en ons mannetje had zo ontzettend veel last van jeuk. Hij schuurde met z'n ruggetje over de grond, krabde z'n buikje steeds open en had steeds wondvocht in z'n romper. Meteen doorverwijzing gevraagd naar de dermatoloog, daar kreeg ik Emovate (ook hormoonzalf) mee. 1e week 3x p.dag, 2e week 1x p.dag en 3e week om de dag smeren. Na 3 dagen was het al weg. Wat een opluchting voor dat mannetje! En heel raar, hij slaapt zelfs beter nu het weg is...