Hallo lactatiedeskundige, Onze Kyan is ruim 4 weken jong en we denken dat hij reflux heeft. Hij drinkt erg onrustig, slaat met zijn hoofdje naar achteren, slikt veel lucht in. Heeft ook last van krampjes (infacol begint nu eindelijk een beetje te werken) Overstrekt zijn hele lichaam na een voeding en is ontroostbaar. In plaats van een mondje terug spuugt Kyan sinds gister ook in een behoorlijke straal. En hij wilt maar niet slapen savonds en snachts. Ik geef borstvoeding en heb waarschijnlijk ook veel melk. Als Kyan huilt loopt het er al uit. S nachts kan ik twee keer een nieuwe pyama aandoen omdat ze kletsnat zijn. Dus hij hoeft ook niet veel moeite te doen om melk te drinken. Vannacht voor het eerst een BH snachts aangehad met zoogcompressen, en die waren goed volgelopen, maar mijn t-shirt is droog gebleven Ik voed meestal liggend op bed (ivm keizersnede) of met een voedingskussen op de bank. (volgens mij madonna houding) Na de voeding houden we Kyan zeker 30 min rechtop om goed te boeren en dan spugt hij ook meestal al wat uit. Kunnen deze klachten komen door overproductie? En wat kan ik eraan doen om te pijn te verzachten? Welke bostboedingshoudingen, voor kolven etc. Alvast bedankt voor je reactie. Groetjes Flash
Hoi. Overproductie kan zeker bijdragen aan zijn onrust. Mogelijk kan hij ook last hebben van reflux of een combinatie van beide. Je doet al vele dingen om je kleintje te helpen. - blijf hem na de voeding rechtop houden - laat hem regelmatig boeren - voed hem rechtop, niet liggend. Als je ligt stroomt de melk nog makkelijker. - Klof 2 minuutjes de eerste melkstroom af, misschien is het daarna minder heftig voor hem - Er zijn nachtcompressen die kunnen meer melk opvangen dan dagcompressen. Mocht het spugen veel blijven, ga dan even bij je huisarts langs om te overleggen of je kleintje inderdaad evt. reflux heeft. Groetjes Saskia