Op stedentrip met twee kindjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Wij willen in september met onze beste vrienden op stedentrip naar Barcelona of Rome. Is dit te doen met kindjes? Onze zoon zal dan 22 maanden zijn en dochterlief zal dan 8 maanden zijn. Is het te doen om dan met kindjes een dag of 4-7 op vakantie te gaan met een vliegtuig? Zijn er ook vligtuigmaatschappijen aan te raden? Transavia, KLM en Ryanair schelen in totaal maar rond de 100€ dus dat vind ik wel te overbruggen mocht een maatschappij echt een aanrader zijn. Ik zag bijv bij KLM dat je de maxi cosi, buggy etc gratis kan worden ingecheckt als ruimbagage en je mag bijv 23 kilo handbagage meenemen (incl babyspullen dus). We pakken met deze vrienden op onze stedentrips normaal appartementen dus dat lijkt me nu ook aan te raden zodat vriend of ik tussen de middag de kindjes in bed kunnen leggen!

Ps. onze beste vrienden hebben geen kinderen maar zijn dol op onze kindjes.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.358
    36.216
    113
    Ik denk dat dat helemaal aan je kindjes ligt. Mijn kindjes zou je er absoluut geen plezier mee doen en ik denk dat het 4 dagen lang krijsen zou zijn geworden (met die leeftijd he?).

Maar als jouw kindjes wat makkelijker zijn, graag in de buggy zitten en je er wat speeltuintjes/zwembadbezoekjes bij doet, gaat het misschien heel goed.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Mijn kinderen zijn nu in krijsfase :D hahaha. Ja het is sowieso zien hoor rond die tijd maar vroeg het me af. Zoonlief was met 8 maanden echt een druktemaker die niet wilde slapen overdag maar ook niet lastig was ondanks dat hij niet sliep.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vinden jullie vrienden dat wel prettig? Een vakantie met kinderen of zonder, het is wel een heel verschil. En zelf kan je daar misschien wel mee om (al zou ik het niet doen), maar als het niet jouw kinderen zijn...

5. KimK

KimK Niet meer actief

Haha, nou, onze beste vrienden stelden het voor.... We gaan nl 1x per jaar op stedentrip. We zouden dan de kindjes thuis laten en oma hier oppassen. Maar ze willen ze graag mee. Zoals al gezegd ze zijn dol op onze kindjes....

6. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij zijn nu zelf een paar daagjes naar Parijs geweest en ik had mijn kinderen er echt geen plezier mee gedaan als we ze hadden meegenomen. Als jullie de kinderen perse mee willen nemen dan zou ik niet op stedentrip gaan, maar een paar dagen naar een leuke camping of bungalowpark.

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Als jullie dat beiden willen, waarom niet dan?
    Je moet dan wel van te voren weten dat het een andere reis zal worden dan zonder kinderen.
    Je zegt zelf al dat je de kinderen smiddags wilt laten slapen. Je zal de uitstapjes dus rond de slaapjes moeten plannen.
    Als je vrienden zich daar ook in kunnen vinden, dan kan dat toch prima.
    De vlucht zal maar ongeveer 2 uurtjes zijn, dat is ook zo voorbij.

8. KimK

KimK Niet meer actief

We gaan al 3x dit jaar naar Center Parcs gewoon in NL/Belgie haha. Ging nu gewoon om hoe het is met kinderen vliegen etc.

9. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    bij Barcelona heb je natuurlijk ook het strand. Dat is ook leuk voor de kleintjes. Het gaat vast wel goed als je maar niet continu museum in, museum uit wil.

Gewoon lekker tapas eten op een pleintje waar ze kunnen spelen enzo.

Ik zou dan wel in een periode met mooi weer gaan

10. Boefje2012

Boefje2012 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.006
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zaten wij ook aan te denken! Een paar daagjes naar Praag en daarna naar het strand. Maar uiteindelijk is het een vakantie naar Grienkenland geworden. Wel met 1 kind van dan bijna 2.
    Kan prima lijkt me alleen moet je het programma wel aanpassen. Met ander stel is alleen maar gezellig :) Maar ze moeten we goed beseffen wat er precies aangepast wordt... Dat ze niet balen als jullie daar zijn en dat jullie niet mee kunnen de hele dag. 's Avonds uiteten lijkt me ook niet heel handig...
    Succes!

11. KimK

KimK Niet meer actief

Ja we (alle 4 dus) willen ons aan de kindjes aanpassen. Als dat betekent dat we dus rond lunchtijd hun naar bed brengen kan er altijd evt 1 iemand bij ze blijven en de anderen gewoon gaan terrassen. We begrijpen allemaal dat het anders wordt haha en dat we geen uren door een musuem kunnen lopen :D maar in Rome is zoveel moois te zien buiten natuurlijk...

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    die vlucht lijkt me het probleem niet, die 2 uur overleef je wel.. ik zou eerder het eten en de slaapjes een probleem vinden..
    En dat overleef je natuurlijk ook wel, maar de vraag is of je dan een leuke stedentrip hebt gehad ;)
    Kun je misschien een appartement zoeken, zodat je zelf kunt koken en een beetje de ruimte hebt?

Wij houden ook wel van steden bezoeken, maar met ons kindje zijn we tot nu toe steeds alleen naar een camping/huisje in de buurt van interessante steden geweest en dan een dagtrip maken op een goede dag ;)

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mij lijkt het voor zulke jonge kindjes niet echt leuk. Het vliegen, reizen, constante drukte, veel in een kinderwagen etc. Je hebt dan een baby bij je en er is in een stad nou niet zoveel gelegenheid om ze ergens op de grond te leggen.

Ik zou of een andere locatie zoeken of je kinderen bij opa en oma brengen. Dan heb je zelf veel meer aan je reisje denk ik.

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Op verzoek van TS gesloten

Deel Deze Pagina