Hoi, onze zoon is nu 6 maanden en 2 weken. Sinds een dag of 5 word hij snachts ieder uur wakker! Ik trek dit niet meer... En ik weet ook niet wat ik moet doen? Hij krijgt 4 flessen van 180. in de middag een fruithap en rond 18u een warme hap. het is niet te koud of te warm. geen vieze broek, geen koorts geen pijn. Tis ook niet echt huilen zeg maar. meer whee whee en dat achter elkaar. ik denk niet dat hij honger heeft. We hebben regelmatig een klein flesje gegeven maar dan word hij gewoon na 1,5 uur ofzo weer wakker en begint het van voor af aan. Ik heb nu erg het idee dat het aandacht / gewenning is. Het is nu bijna kwart voor vier snachts en heb hem voor het eerst vanaf 3 uur laten huilen. tis nu eindelijk stil. gaat volledig tegen mijn gevoel in en heb het nooit eerder gedaan maar ik weet geen andere optie meer. ( laat hem niet gaan als hij écht huilt ) overdag krijgt hij zat eten naar mijn idee. Hij sliep ook altijd lekker door. hij ligt er tussen half 8 en 8 uur in en komt vaak rond 7uur. bijna klokje rond dus. vaak 2 a 3x per nacht speentje. Maar dit is drama! overdag sliep hij in de ochtend een uurtje en in de middag 2 a 2,5 uur. ook dat is ineens over. Mag blij zijn als hij 1 a 1,5 uur maakt overdag. Ik hoop door hem nu te laten huilen ik het patroon doorbreek... Heeft iemand nog tips??
Hoihoi, zwaar he. Die gebroken nachten. Je bent overdag dan ook minder mens. Toch zou ik hem niet zo laten huilen. Dit is bewezen slecht voor de breinontwikkeling van je baby, door stijging van spiegels van stresshormonen enzo; dit heeft een lange nawerking op het brein van je baby, en zorgt ervoor dat hij ook in de toekomst stressgevoeliger wordt. Wat ik je WEL kan aanraden: - zoek hulp vanuit je omgeving; mensen die overdag kunnen oppassen zodat jij kan bijslapen - heb je een draagdoek? Dit kan overdag lichaamscontact geven zodat je kindje zich veilig voelt en lekker doorslaapt - zet een co-sleeper naast je bed. Hier een grote hit! Je aait je kindje over z'n bolletje en hij weet dat je er bent. Een co-sleeper maak je al van een bedje van Ikea waar je 1 zijkant vanaf laat en aan je bed vastbindt. -zet een flessenwarmer naast je bed en een koelbox met een flesje erin, dan hoef je er niet uit. Scheelt koude voeten. - kunnen het geen tandjes o.i.d. zijn? Een groeispurtje? Iets tijdelijks? This too will pass. En voordat je denkt, waar heeft die het over? Mijn zl. van 16 mnd komt nog elke nacht voor 2 nachtvoedingen. Heet vanaf 4 mnd. geen nacht meer doorgeslapen. Met bovenstaande tips heb ik het volgehouden Nog een paar boekensuggesties (als je nog wakker genoeg bent om uit je ogen te kijken): het boek van Elisabeth Pantley (slapen zonder huilen), en het boek van Aletha Solter (de taal van huilen) zijn de moeite waard, ook hier veel tips. Maar, ik weet dat het zwaar is. Zet 'em op en succes!
Zit je niet in het grijze gebied waarin hij afstanden leert? En dus opeens begrijpt dat mama weg is? Wat gebeurt er als je bij zijn bedje gaat troosten?
Hey, hier een van dezelfde leeftijd die ook de nachten niet meer doorslaapt. Laten huilen doe ik niet, ik geef hem zijn tutpopje en laat hem doen, maar als hij gaat huilen ga ik er toch even naar toe. Meestal is dat voldoende en valt hij uiteindelijk wel weer in slaap. Ik denk ook dat het met de 26 weken sprong te maken heeft, heel veel dingen zijn zo herkenbaar. Maar wel heftig en zwaar weer. Maar het gaat over! Dat is het belangrijkste
Ik weet niet of hij de afstanden ziet. Het is speen eruit en huilen. Speen er weer in en slapen. Soms maar 5 minuten! Terwijl hij wel wil slapen! Ik heb er al am zitten denken het bedje op onze slaapkamer te zetten maar ik ben bang dat als hij daar eenmaal aan went hij niet meer naar zijn kamer wil
Misschien een sprongetje? Mijn dochter sliep vanaf drie maand het klokje rond maar had rond de 6, 13 en 19 maanden ook periodes van een paar weken waarin ze 's nachts ineens een paar keer wakker is, door verlatingsangst. Wij slapen dan tijdelijk op een matras naast haar, dat is een stuk minder vermoeiend dan steeds je warme bed uit te moeten. Zijn medische redenen uitgesloten? Van oorontsteking kunnen ze ook steeds wakker worden. En pijn van doorkomende tandjes kan ook heel goed in deze leeftijd. Misschien een paracetamol proberen om te kijken of hij dan wel doorslaapt? Dan zou de oorzaak pijn kunnen zijn.
Mijn dochter werd rond die periode bang in het donker. Een nachtlampje dat voortdurend bleef branden, hielp hier. En lichtgevende tutjes, zodat ze die makkelijker terugvond.
Het wel een vrij gewone fase maar als hij niet huilt dan zou ik hem gewoon laten. Kinderen moeten leren om zelf weer in slaap te vallen en bij voorkeur zonder speen (alles waar je afhankelijk van bent is lastig). Huilt hij dan zou ik proberen hem te helpen met inslapen maar de speen uit zijn mond halen op het moment dat hij inslaap valt.
Krijgt hij geen tandjes. Dat probleem heb ik momenteel. De nachten gaan gelukkig nog goed maar overdag is het alleen maar jammeren , slapen overdag hooguit 3 kwartier en inslapen duurt wel een uur. Wat hier wel helpt is de draagdoek. Lekker een eindje wandelen met dat mooie weer, dan komt mijn dochtertje echt even tot rust.
Sprong tijd, bij je laten slapen zou ik niet zo 123 doen... Ze wennen op deze leeftijd snel eraan... Kinderen mogen best eventjes huilen....
Tja, mijne sliep met 6 maanden nog steeds soms, vooral overdag, bij mij of papa. Nu met 11 maanden slaapt ze zelf in en ook veel vroeger savonds dan eerst Ik ben er op tegen dat baby's huilen..Kinderen vooruit misschien, maar baby's niet. Ik zal kijken of het tandjes zijn/kunnen zijn! Hier ook heel vervelend last van gehad, en nog steeds helaas.
Bij ons begon het ook rond de 6 maanden dat ons zoontje in eens weer veel kwam en heeft geduurd tot rond de 8 maanden. Voelde mij op een gegeven moment ook echt een wrak ging dan smiddags ook even liggen of savonds er vroeg in. Ze zeggen dat het met meerderen dingen te maken kan hebben. Sprongetje, tandjes en ze maken een grote mentale ontwikkeling door. Was bij ons ook wel te zien omdraaien, zitten en proberen te kruipen. Heb het op een gegeven moment maar geaccepteerd en gedacht het gaat van zelf wel weer over en dat was ook zo. Sterkte en succes.
En als je hem bij je in bed legd? Hier rond die tijd ook gehad hij sliep door als hij naast mij in bed lag. Nou prima na 2 weekjes sliep hij heerlijk in zijn. Eigen bedje zonder problemen
Valt "op deze leeftijd" reuze mee hoor. Pas na een leeftijd van 1 jaar wordt het een ander verhaal. Aiden heeft 6 maanden bij ons geslapen en Finley ruim 8 maanden. Guess what? Ze sliepen meteen zonder problemen op hun eigen kamertje. Ontopic: Ik weet dat Finley rond een maand of 6/7 opeens ook een periode had van vaak wakker zijn 's nachts. Ik was net een zombie overdag! Wist het soms ook niet meer. Hier bleek het een lastige fase te zijn. Ging vanzelf ook weer over. Ik geef borstvoeding en ik heb hem toen aangelegd, in bed getroost of op schoot genomen even. Blij dat die periode inmiddels achter ons ligt.
en wat is er dan precies erg aan als ze er aan wennen als ze bij je slapen? Stomme westerse wereld waar baby's vanaf de geboorte volwassen moeten zijn en doen en vooral moeten slapen 's nachts... druist zo tegen ale oerinstincten in... Artikeltje: Slaap kindje slaap | Kiind Magazine
Ik denk dat ik het zelfde zou doen als dat je nu hebt gedaan. Eerste paar keer troosten enz. Maar als je het idee hebt dat het aandacht vragen is, zou ik hem laten mopperen in z'n eigen bedje en er heen gaan als je merkt dat het huilen word. Dit werkt hier thuis iig erg goed. Meestal is ze dan binnen 10 minuutjes mopperen weer in slaap. (Is dan ook echt geen huilen! Even voor de duidelijkheid, voordat ik het hele forum over mij heen krijg ) En idd al het medische uitsluiten. Maar het allerbelangrijkste: luister naar je gevoel en kijk naar de reactie van je zoontje! Iedereen hier heeft een bepaalde mening en kan je zeker advies geven gebaseerd pp ervaringen. Maar elk kind is anders en elke ouder is anders. Doe wat voor jullie hoed voelt, werkt het niet, probeer je wat anders. Succes, hopelijk is het een fase en duurt hij niet lang
Hier hebben we in 7 maanden nog amper een hele nacht slaap meer gehad. Altijd met meerdere onderbrekingen en speen steeds terug stoppen. Hij heeft wat losse nachten doorgeslapen en een keer zes nachten achter elkaar doorgeslapen toen hij ongeveer 5 maanden was, maar totaal nog geen twintig nachten. Afgelopen nacht hebben we van 4u tot 6u naar getetter moeten luisteren, we kregen hem echt niet in slaap en zelf slapen lukt ook niet als hij zo verliefd op zijn eigen stem ligt te zijn Ik ben vanmorgen de eerste slaap met hem mee gaan slapen, dat kon omdat vandaag mijn vrije dag is, maar de 3 dagen werken per week met nachten van minder dan zes uur slaap begint wel zijn tol te eisen inmiddels. Maar wat doe je er aan behalve uitzitten en eindeloos tegen jezelf zeggen dat het OOIT over gaat Vannacht heb ik chagrijnig geroepen dat er nooit meer een 2e kwam, maar vandaag overdag was ik dat al weer 'vergeten' toen hij lief naar me lachte.. Maar on topic, we laten hem niet overstuur huilen, maar we laten hem steeds vaker wel even wachten omdat het soms wel lukt dat hij zelf weer stil wordt. Zo niet dan gaan we naar hem toe, of als we al horen aan het soort geluid dat het meteen 'moet' dan gaan we meteen naar hem toe.
Kindjes die overdag slecht slapen, slapen vaak 's nachts ook slecht doordat ze overprikkeld en oververmoeid zijn. Dus denk dat dat de reden is waarom hij zo vaak wakker wordt 's nachts. Als het een sprongetje is, gaat hij vanzelf weer beter slapen overdag. Zou de wakkere tijd wel goed in de gaten houden en hem niet te laat op bed leggen 's ochtends en de rest van de dag. Mijn zoontje deed op die leeftijd nog 3 slaapjes overdag. Miste hij een slaapje of had hij veel tekort geslapen overdag, dan werd hij huilend wakker 's nachts.
Dat hebben we hier ook gehad, was zeer vermoeiend maar gelukkig een fase. Of misschien last van tanden?
Hij heeft met 5,5 maanden zijn 1e tand. Een week later de 2e. Toen wad hij ook wel onrMaar nuustiger maar niet zo erg! Het kan zijn dat zijn boven tanden nu komen. Zijn die pijnlijker? Ben vanmiddag voor de zekerheid ff naar de dokter geweest. Maar zijn oren zien er prefect uit! Ook niet verkouden of wat dan ook. Dus medisch is het niet. Ik gebruik dentinox en met die ondertanden ging dat goed. Alleen voor het slapen gaan. Maar nu schijnt dat ook niet te werken...