huilbaby en straks weer aan het werk

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Tines mam van 2, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    de titel zegt het al, ons meisje is een huilbaby, ze heeft verborgen reflux en sinds gister zit ze aan de pepti omdat ik het gevoel heb dat daar haar verborgen reflux wel eens vandaag kan komen (kma)

ik heb nu nog 3 volle weken verlof en ik hoop echt dat we het probleem nu gevonden hebben en het zometeen klaar is.

maar stel dat dit het niet is....... hoe moet dat dan als mijn verlof is afgelopen.

ik lees heel veel over de huilbabay's op het moment maar nergens hoe moeders dat combineren met een baan.

ik werk normaal 24 uur in de week en heb een ontzettend lieve gastouder maar die kan niet de godganze dag met mijn meisje rondlopen....
    hoe doen jullie dat?

2. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn meisje heeft ook verborgen reflux. Ik had gelukkig na mijn verlof nog 5 weken vakantie/overuren opgenomen. Ben super blij dat ik dit heb gedaan want aan het einde van mijn verlof ging het ook nog niet lekker met mijn kindje en doordat ikzelf super slecht sliep zag ik het ook nog niet zitten om te werken. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en hoeven we niet meer de hele dag met haar rond te lopen. Is het misschien een idee om eventueel nog wat extra vrije dagen op te nemen? En anders bespreek het probleem met je gastouder. Misschien ziet ze het wel zitten om je kindje in een draagdoek te dragen? STerkte! Hopelijk gaat de pepti helpen!

3. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    Ik werk zelf op een dagverblijf bij een babygroep. Heb meerdere kinderen met reflux gehad. Wat ik vaak zie is dat het idd samen gaat met koemelkallergie. Zodra ze pepti krijgen gaat t een stuk beter!
    Misschien is idd vakantie opnemen na je verlof fijn? Al is t maar een week elke week is er weer een.
    Maak het optijd bespreekbaar met je gastouder, hoe denkt ze erover, heeft ze meerdere kinderen? Maak je zorgen bespreekbaar! Het zal opluchten...

Ik kan mij helemaal voorstellen dat jij je er zorgen over maakt! Ik ben nog zwanger maar maak me opeens vandaag druk voor als ik straks mijn kleine meid weg moet brengen als ik ga werken! Opeens een hele andere kant... Zo moeilijk!! Maar echt je zorgen bespreekbaar maken en eerlijk zijn. Het zal opluchten

4. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties!!

inmiddels is onze huilbaby veranderd in een wolk van een meid die slaapt van voeding tot voeding!

en dat allemaal door de pepti die ze nu krijgt.
    ik ben zo blij, het komt allemaal goed straks :D:D

5. Me988

Me988 Actief lid

28 apr 2013
    303
    149
    43
    Vrouw
    NULL
    O wat heerlijk! Ik heb dit zo vaak gehoord! Ik vraag mij altijd af waarom ouders dit zelf moeten ontdekken? Waarom word die tip niet gegeven in ziekenhuis consultatiebureau enz? Dat je ervan bewust bent. Fijn voor kind en ouder...
    Geniet lekker van je kleine meid!

6. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0
    het is ongelooflijk maar heb zelf bij de huisarts en de kinderarts aangegeven dat ik vermoede dat ze kma had.

beide hebben dit van tafel geveegd!!

dat komt bijna niet voor dus dat zal wel niet werd er gezegd.

heb uiteindelijk erop gestaan bij de kinderarts dat ze kma vrije voeding kreeg, omdat al het andere maar tijdelijk hielp.
    vroeg hij ook nog of ik dacht dat het misschien nog iets anders kon zijn

tja wie is dan de dokter.....
    zou ik mijn eigen gedokter misschien ook ergens op kunnen geven?? :D:D:D
    dokters worden betaald maar ik heb nu zelf hun werk gedaan :D:D

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat fijn dat het werkt! Mocht ze na een week of wat toch weer klachten krijgen, dan is Pepti misschien niet voldoende.

Mijn oudste had KMA. Ik ging na 8 weken op dieet (ivm bv) en dat werkte vrijwel gelijk.
    Dus toen ik na 12 weken ging werken, had ik een tevreden baby.

De jongste huilde ook veel of beter gezegd, krijsen. Osteopaat en in slaap wandelen/dragen en zo wel rust erin krijgen, zorgde voor een tevreden baby. Gelukkig kon ik 5 maanden thuis krijgen en rond 3,5 maand haar langzaam in bedje leren slapen zodat ik met een gerust hart weer aan het werk kon.

8. Tines mam van 2

11 feb 2013
    973
    0
    0
    helaas het is helemaal mis gegaan.

het ging geweldig en van de ene op de andere dag stopte ze met drinken.
    morgen ligt ze een week in het ziekenhuis....
    sinds gister krijgt ze neocate

nutramigen deed het hem niet en we hebben nog een andere geprobeerd en dat was het ook niet.

ze wil niet meer drinken. denk door de pijn in haar buikje wat ze gehad heeft.
    ze drinkt nu 50 cc per flesje en de rest gaat via de sonde.
    ze is wel weer wat rustiger vandaag oftewel minder pijn.

morgen is mn laatste verlof dag. ik heb me ziek gemeld, zit er doorheen ben lichamelijk kapot van het rondsjouwen met haar en geestelijk trek ik het ok even niet meer.......

we hopen dat de neocate nog wat meer gaat doen

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat vevelend dat het zo mis is gegaan!
    Krijgt ze medicatie voor de reflux?

Reflux kan veroorzaakt worden door kea, maar ook 'naast' kea aanwezig zijn. Als het naast de kea aanwezig is kan dit zelfs wat verergeren omdat dieetvoedingen voor kea dunner zijn dan standaard voedingen en dus makkelijke omhoog komen.
    Hier was nl 2x nexium nodig, 1 keer met kea en 1 keer zonder kea.

Kwa werk; mijn oudste was een huilbaby, maar vlak voor het einde van mijn verlof knapte hij op (juiste voeding en medicatie). Echter ik had het nog niet 'verwerkt' en werd snachts wakker van het gekrijs terwijl meneer heerlijk sliep. Of onder de douche hoorde ik hem krijsen etc. Ik hoorde hem nog 24 uur per dag! (En echt, hij was ondertussen de meest tevreden en goedlachse baby die je je kunt bedenken).
    Ik ben voor 50% aan het werk gegaan en dat langzaamaan uitgebouwd naar 100% (van 24 uur). Ik was er gewoon echt nog niet aan toe om direct volledig aan de slag te gaan.

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    oh meid wat erg!
    Leek het zo goed te gaan! Ben niet zo thuis in die termen dus niet helemaal idee wat er nu aan de hand is, maar ik hoop dat ze snel opknapt en jij ook! Wat moet dat zwaar zijn; fysiek maar zeker ook geestelijk!
    Sterkte!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ongeveer hetzelfde meegemaakt, Lisa is toen met 10 weken opgenomen en heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Maar Lisa dronk helemaal niets meer (kreeg borstvoeding). Hier was het alleen maar (heel heftige) reflux en een virus dat net de druppel was waarschijnlijk (ze werd opgenomen met hoge koorts). In het begin moest de voeding via de sonde in een uur inlopen, anders ging ze weer spugen en werd ze heel onrustig. Helaas is bij Lisa de zuigreflex verloren gegaan en had ze niet leren drinken, die grens ligt rond de 3 maanden. Stomme pech... Ze is toen met sonde naar huis gegaan (ze was toen precies 3 maanden), ik heb toen een maand ouderschapsverlof opgenomen om eindelijk te kunnen genieten. Want met de sonde was het opeens een vrolijke baby. Rond de 8 maanden heeft ze leren eten en drinken (open beker) en met 8,5 maand was ze van de sonde af.

Ik hoop voor jullie dat je dochtertje wel weer goed gaat drinken. Het is heel moeilijk als je een op zich gezond kindje hebt dat 'gewoon' niet drinkt... Maar ik heb me er wel snel bij neergelegd en me gaan richten op onze vrolijke baby die eindelijk goed in haar vel zat. En later gaan oefenen met drinken en eten, zonder te forceren (dat is echt heel belangrijk). En gelukkig was zij er relatief snel weer vanaf. En nu is ze gelukkig een heel goede eter en drinker!

Deel Deze Pagina