Hay, Ik wil graag het volgende weten: Welke moeders zijn met hun baby bij de osteopaat geweest en hoe heeft hij jouw baby "behandeld" moest je ook alle kleertjes op luier na uitdoen of was dat niet nodig? En wat was het probleem en na hoeveel behandelingen was het over? BVD groetjes
Dochterlief "loopt" ook bij een osteopaat. Mag dunne rompertje aanhouden daar heeft hij geen last van. Dochterlief is behandeld voor uitgebreide problemen: reflux, darmkrampjes, overstrekken, voorkeurshouding, slecht drinken en meer. Het hielp al geweldig na één behandeling, ze heeft er nu twee gehad en over een maandje gaan we nog een laatste keer. Vanwaar jouw vragen?
Ik ben met mijn zoontje naar de osteopaat geweest. Hij had last van het KISS-syndroom, dit houdt in dat ze last hebben van pijnlijke en geblokkeerde bovenste nekgewrichtjes. De eerste keer moest hij, volgens mij, wel meer uitgekleed worden ivm onderzoek wat het probleem was. Later keek de osteopaat alleen naar zijn nek en kon hij dus de kleren aan houden. Wij zijn in totaal 3 keer geweest. Mijn zoontje kon eerst niet eens zijn hoofd naar rechts draaien, later was dit geen probleem. Wel zijn we nog steeds onder behandeling van een fysio ivm voorkeurshouding. De behandeling ziet er uit alsof de osteopaat aan het voelen is met zijn vingertoppen. Mijn ervaring is dat ze erg voorzichtig doen en de baby zo prettig mogelijk proberen te laten voelen. Desondanks kan je kindje wel gaan huilen, want er wordt druk gezet op een pijnlijke plek.
mijn zoontje kon zijn armen niet strekken naar boven... het aankleden was dus altijd brullen en krijsen.... maar nu is aankleden heel ontspannen! hoera eindelijke de stoere truitjes weer uit de kast ipv de lieve wikkeltruitjes! mijn zoontje zat vast in zijn borst-rug-schouder gebied doordat hij heel groot was en klem zat in mijn BM en ze hebben flink aan hem moeten trekken bij de KS... ik ben heel enthousiast over osteopathie!
hier hetzelfde verhaal met mijn dochtertje. Na pas 6 behandelingen was het eindelijk over, het zat erg vast, nu ook idd onder behandeling wegens voorkeurshouding.
Onze dochter is behandeld voor voorkeurshouding. Fysio dacht Kiss-syndroom maar dit bleek niet zo te zijn. Haar schouder zat helemaal vast van sleutelbeen tot nek en ze had wat spanning achter op de schedel. Na drie behandelingen waren we klaar en het gaat nu super goed. Ik hoefde alleen haar tshirtje maar uit te trekken voor de behandeling.
Finn is ook behandeld tegen reflux, ontrustig zijn en benauwdheidsklachten. Hij is totaal 4x heen geweest en sindsdien veel beter....een jaar later zijn we nog 2x terug geweest omdat zijn benauwdheidsklachten terug kwamen. Wij hebben goede ervaringen bij een Osteopaat.
Ook wij zijn met ons dochtertje bij de osteopaat geweest. We hebben nu pas 1 behandeling gehad en moeten over 2 weken weer terug. Ik ging er naartoe omdat ze veel last had van refluxklachten en van darmkrampjes. Ook hield ze de speen (fiep) niet goed vast. Ze mocht haar kleertjes aanhouden, want hij zag al direct waar het probleem zat. Hij heeft wat oefeningen voorgedaan die ik thuis met haar kon oefenen. De speen hield ze direct al beter vast dan voorheen en ook heeft ze minder last van de reflux en krampjes. Het is helaas nog niet over, dus hoeveel behandelingen we in totaal nodig gaan hebben moet nog blijken. Ook ik ben echt te spreken over osteopathie!
Ik ben met ryan een keer of 4 geweest omdat hij slecht kon poepen en een voorkeurshouding had. Voorkeurshouding was na 3 behandelingen verdwenen, poepprobleem is na het straten van fruit overgegaan. Ik moet hem soms wel en soms niet uitkleden, lag er even aan welke handeling hij ging doen. Voor het hoofdje niet , maar ging hij zijn buikje "bewerken'dan wel.
We zijn toen Daimen ongeveer 2 maanden was 3x naar de osteopaat geweest. Dit omdat hij heel veel perste (hij had ook een navelbreukje daardoor). Hij moest de 1e keer alleen z'n luier aanhouden en de andere 2 keren mocht alles aan blijven! De osteopaat had het over nekwervels die tijdens de bevalling misschien bekneld hadden gezeten en dat hij miss hoofdpijn had. Uiteindelijk besloot ik niet meer te gaan, want ik had niet echt het idee dat het hielp. Nu ruim 2 maanden verder zijn we erachter gekomen dat Daim KMA heeft en daarom zoveel perste. Dit doet hij nu niet meer door andere voeding!
Met beiden naar de osteopaat geweest, allebei voor een lichte voorkeurshouding. Bij de oudste heeft hij ook de refluxklachten behandeld, al kon hij ze niet helemaal wegnemen omdat Ruben te veel lucht in z'n maag kreeg door zijn open gehemelte. Ruben is een keer of 7 behandeld, Mirte maar 2 keer. Beiden konden hun rompertje aanhouden.
zo wat een reacties al kei tof! Ik ben dus nog maar 1x geweest en zouden volgens hem 1 a 3 behandelingen nodig zijn. Mijn kleine kampt met zowel voorkeurshouding, krampjes, niet willen drinken etc...etc... Ik heb haar dus niet hoeven uitkleden en dacht dat dit bij een eerste behandeling wel moest mr kennelijk is dat dus niet altijd zo? Hij heeft alleen aan haar hoofdje gezeten en ja sinds donderdag is ze redelijk rustig maar goed we zijn nu ook bezig om haar ritme en regelmaat aan te leren en de pre logopedist helpt ons ook bij het drinken dus wie of wat helpt don't know maar beter zo dan niets. Volg week mijn 2de afspraak ben benieuwd!Ondertussen kijkt ze nog steeds 1 richting op ...
onze dochter hoefde ook alleen de eerste keer tijdens onderzoek uitgekleed de daaropvolgende keren (3 x totaal) kon ze alles aan houden en behandelde hij alleen de nek voor kiss syndroom. Na een half jaar moesten we wel nog eens terug omdat de kiss was teruggekeerd,maar dit was met 2 behandelingen weer rechtgezet! Wij zijn enorm positief over de osteopaat,wij hadden een vreselijke huilbaby en kregen een ander kind na bezoek aan de osteopaat
Ik ben met alle twee mijn zoontjes geweest. Mijn oudste (bijna 2 jaar) ben ik vlak na de geboorte geweest en zat allemaal wat vast en na een paar behandelingen was t klaar! Met mijn jongste( bijna 9 mnd) loop ik nog bij de osteopaat! Hij had met de geboorte zijn sleutelbeentje bebroken en bleef huilen, bleek dat hij reflux en kma heeft! Ook zat zijn hele lichaampje vast! nekwerveltjes en noem maar op! Ik loop dus al 8,5 maand bij de osteopaat, wel met lange tussen pozen er tussen, en hierna nog 1 keer terug omdat de laatste keer zijn heupje wat vast zat... dus ben benieuwd! De eerste maanden geen baat gehad bij de osteopaat, maar de laatste behandelingen heel veel baat gehad! Hij sliep ineens s'nachts erg slecht en na 1 behandeling sliep hij de nacht weer over!!!