Dames ik weet het echt even niet meer. bijna 3 weken geleden bevallen van onze zoon. Grote broer is hartstikke trots Maar daar houd het op. De kleine man huilt echt de hele dag door. gebalde vuistjes en echt krijsen..... Hierdoor slaapt hij nauwelijks Gisteren naar de dokter geweest, want ik vermoedde spruw. dit heeft hij ook. Dus sinds gisteren begonnen met nystatine. Verder zei ze dat er niks aan de hand was. Kan een baby zoveel last van spruw hebben. Hij valt heel soms wel zelf in slaap, maar dan wordt hij na 15 minuten - 30 minuten weer wakker en dan krijst hij weer. Ik ben zo moe en zeer gefrustreerd omdat op de dagen dat onze oudste zoontje thuis is ik weinig met hem kan doen omdat de kleine veel huilt. Moet ik hem dan toch laten huilen of? Misschien hebben jullie advies/ervaringen. Want ik begin toch aardig overspannen te raken zo. Groetjes hugbear
Hoi, tjee ik kan me voorstellen dar je er doorheen zit, misschien heeft hij een beetje klem gezeten tijdens de geboorte en heeft hij nu ergens last van. Tja of krampjes misschien? Ik roep ook maar wat hoor, succes inelkgeval
wat ik weet van spruw is dat het echt pijn doet bij die kleintjes, dus als de nystatine aanslaat moet het morgen toch al een stuk minder pijnlijk zijn/worden. gebalde vuistjes duidt vaak op pijn (heb ik van horen zeggen) onze knul heeft ook veel gehuild..ik ben toen met hem naar een osteopaat gegaan en dat heeft rust gegeven. oorzaak was niet weg maar er kwam wel wat meer rust in ons huis. sterkte meid, kan me voorstellen dat het nu niet zo leuk is allemaal....voor niemand.
Hoi! ik had precies hetzelfde met mijn dochter. Dezelfde tijd na de bevalling begon de spruw, met die medicijnen die jij noemt ging het niet weg. Het is net pas weg. Ik merkte een extreme voorkeurshouding. En ja hoor, mama had het goed: kiss syndroom! Nekwervels door de snelle bevalling (70 minuten) verkeerd geschoten. Daardoor weinig weerstand en dus spruw. Mijn advies: GA ajb naar een manueel therapeut. Na een paar behandelingen heb je ene heerlijk kind. Is het geen kiss syndroom, kan de ostheopaat of de manueel therapeut het lichaampje bekijken op eventuele andere gebieden. Echt doe dit!!!! Ik weeyt hoe ellendig je je voelt!!!
Mijn dochtertje heeft 1 keer spruw gehad, heel kort, en niet zo erg, en had er eigenlijk geen last van. Maar het verschilt bij elk kindje. Als je kindje zo klein is, zou ik hem/haar niet laten huilen. Ze kunnen alleen maar huilen om aan te geven dat er iets niet goed zit. En ik weet dat je daar radeloos van kan worden, maar ik geloof niet dat het huilt om niks Ik zou dus net zolang terug gaan naar de dokter, of een kinderarts totdat ze hem goed onderzoeken. Er is vast iets aan de hand, anders huilt zo'n kindje niet alleen maar. Heel veel succes, en hoop dat het snel beter gaat. Groetjes Gummie
Idd zou ik naar een osteopaat gaan. Blijft het zo dan is er denk ik meer aan de hand. Dat was bij mijn dochter ook zo (verborgen reflux).
mijn zoontje doet hetzelfde, heb ook nog een oudere zoon die idd ook minder aandacht krijgt. onze uk heeft ook spruw en verborgen reflux(mild). we zijn vandaag voor het eerst bij de osteopaat geweest, zal je t resultaat laten weten(vandaag helaas alleen maar veel meer onrust, maar dat was normaal volgens osteo, paar dagen nog onrustiger zijn..).
Bedankt voor alle reacties al. Had er bij moeten zetten dat we gisteren voor de 2e keer naar de osteopaat zijn geweest. Ze heeft de vorige keer een blokkade uit de nek gehaald en gisteren is ze bezig geweest met 1 richting maag. Ze denkt dat hij tijdens de zwangerschap in elkaar gedrukt heeft gezeten en dat in combinatie met de bevalling binnen 3 uur... hopelijk zien we hier al wat resultaat van in combinatie met de nystatine.. Maar het is inderdaad heel frustrerend. En ben al blij dat ik niet de enigste ben en dat jullie ook zeggen niet laten huilen. Want dat hoor je van iedereen en ach het hoort erbij de 1ste 3 maand :x:x
Onwetenheid. Ik kreeg dat continu te horen! En dat ik haar nu al verwende of dat ze eraan gewend raakte. Onzin, er was iets aan de hand en dat wist ik gewoon. Persoonlijk geloof ik niet dat een baby zonder reden enorm veel huilt. Hoeveel huilt ie op een dag? Ik heb destijds bij mijn dochter van alles geprobeerd.. alle middeltjes tegen krampjes (kreeg maar elke keer te horen dat het erbij hoorde die eerste 3 maanden.. krampjes), osteopaat, babymassage, etc. Ben er bijna aan onderdoor gegaan, vond het erg heftig. Ze huild van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat of 's nachts. Blijf hulp zoeken/advies vragen. Na 3 maanden ben ik naar mijn huisarts gestapt en die dacht een verborgen reflux. Medicatie gekregen, daarna nog een keer opgehoogd en ik had een ander meisje ervoor terug. Rond de 3,5 maand was het krijsen voorbij... ppfff wat een verademing. Dus laat je niets wijs maken en als je het niet vertrouwt gewoon hulp blijven zoeken. En pas op dat je er zelf niet aan onderdoor gaat. Sterkte en succes!
Nou echt niet hoor Ik denk dat je, zeker als moederzijnde, al heel erg snel in de gaten hebt wanneer het een zeurhuiltje is, of wanneer er iets aan de hand is. En altijd op je moederinstinct afgaan. En nu zie je maar, je kindje had al 2 blokkades, dus logisch dat je kindje huilt En iedereen die het niet begrijpt...vraag die persoon eens wat het is als je iets erg verdraaid heb...een knie, nek, of pijn in de rug. Het kindje kan het niet aangeven en snapt er niks van, het doet alleen pijn. Dus lekker veel verwennen in deze tijd, juist nu heeft je kindje zn mama hard nodig En probeer je oudste het ook uit te leggen, dan de kleine veel pijn heeft en daarom veel huilt
Ja hij huilt bijna de hele dag behalve 1 a 2 slaapjes van 2 uur ongeveer. Ik was al wat gewend van onze eerste maar dit slaat alles. En het uitleggen aan de oudste. Ik probeer het wel maar onze oudste is nog maar 2, dus verder dan Dean heeft auw komen we niet Ik weet ook gewoon dat er wat is maar of het nu de spruw is of die blokkades of allebei of toch wat anders..... Hadden ze maar een handleiding Maar als het niet beter gaat van de week, toch maar weer naar de huisarts en dan maar om een doorverwijzing naar ka vragen? Misschien een goed idee?? groetjes hugbear
Ja, dat zou ik wel doen, want een kindje huilt niet zomaar zoveel. Dan moet er echt iets aan de hand zijn. Ik hoop dat het met jou iets beter gaat en dat het met de kleine ook snel weer beter gaat! Succes!
Ik heb geen ervaring met spruw. Wel heeft onze kleine man in het begin ook zo gekrijst!! Zo zielig... Bij ons waren het dus krampjes! We zijn toen na een paar dagen begonnen met infacol, werkte heel goed!! Meteen stukken minder, op ten duur zelfs bijna weg. Later zijn wij overgestapt op SabSimplex, werkt helemaal super!! Succes ermee meid!!