hai, Ons zoontje van 6,5e maand is sinds gister avond niet lekker. Vannacht lopen spoken, kreunen en zielig huilen in zijn bedje. Vanochtend nog een keer getempt, 38,7graden koorts. Hij was heel slap, kreunde, huilde zielig, voelde warm etc. Gelukkig heeft hij wel de fles van 6:30 helemaal leeg gedronken. Maar wat zouden jullie doen? Naar de dokter met hem, of het nog even aanzien. Bij onze dokter moet je nl 8:30 bellen voor afspraak, en als je het later doet dan heb je vaak geen kans meer op een afspraak op diezelfde dag! Hij is nu voor t eerst ziek, dus weet t niet zo goed. Hij slaapt nu, en leek wel ietsje op te knappen na de fles.
Ik zou hem een zetpilletje geven en even aankijken. Zolang die verder gewoon alles binnenhoud is er lijkt me niet zoveel aan de hand. Als de koorts langer als 3 dagen duurt dan moet je geloof ik wel je arts waarschuwen. Groetjes Channie
Als jij het niet vertrouwd, bellen hoor! Je moederinstinct laat je noooooit in de steek. Vertrouw hier dan ook op. Gelukkig dronk hij zijn fles wel op, dat scheelt alweer een hoop he! Geef je kleine ook een zetpilletje, daar knappen ze vaak wel van op.
gewoon bellen...via de telefoon kunnen ze je ook een heleboel advies geven.....heb ik ook veel aan gehad met teun...eerst 14 dgn geleden oorontsteking maar dat ging gepaard met veel klachten en uiteindelijk toch naar de ha aan het eind van het spreekuur is altijd voor beebs nog een gaatje....en nu waterpokken.....ook via de tel de sypmtomen verteld en dat ging goed..... dus bellen...al is het voor je zelf...enne zolang de flessen er goed in gaan is er gene probleem....
nou heb dus net ff gebeld met de HA. Die zei ook idd dat het goed wad dat hij wel zijn fles gewoon leegdronk. Ik moet wel opletten dat hij alert blijft en veel drinkt, en de koorts in de gaten houden. Als dit gaat oplopen en hij wordt minder alert dan moet ik meteen bellen. Hij heeft ok wat rode puntjes, op buik en nekje, maar dit zou of vd warmte kunnen komen, of van een virus? Zat ik zelf aan de 5e of 6e ziekte te denken?! heb ik eigenlijk niet tegen de assistente gezegd. Wel vd vlekjes hoor, maar ze zei niets over die ziektes. Ik hou het even goed in de gaten, en anders bel ik weer, dan zou de arts komen.
als je op zo'n pukkeltje druk gaat dan de roodheid weg? of blijft die? let er goed op of er geen blaasje op komt...dan zijn het waterpokken dat heerst nu... Teun zit ook onder en hij begon ook zo...een paar pukkeltjes wij dachten ook van de warmte maar de volgende dag werden het er meer en meer en toen zag ik op het eerste pukkeltje een blaasje zitten..... haal dan de emulsie van VSM kind in huis kan je lekker deppen en/of koelgel...en ook wil helpen maar dat is nu hier uitverkocht Johanesolie van dr vogel....en een lekkere frisse douche..... mochten het waterpokken zijn dag 4 en 5 zijn het ergste en je kan er niets tegen doen alleen troosten en rond lopen en hopen dat het slapen lukt op een zetpil Suc6
zijn hele rug en nek zitten onder de rode pukkeltjes. kleine pukkeltjes, lijk niet op waterpokken,maar wie weet! vind het zo zielig, hij zit/ligt maar te kreunen en te jengelen. lijkt el alleen maar erger te worden.water en roosvicee uit flesje houdt hij niet van, dus moet ik erin proppen. dan nog wilt hij niet. zometeen de fles proberen met melk. fruithapje had hij wel de helft van op, heb ik iets meer water ingedaan voor zijn vochtpeil.
zo te horen heeft hij de eerste verschijnselen dit had Teun ook......bel anders de ha weer ff met deze gegevens....dan weet je wat het is....en kijk goed of er ergens geen blaasje op zit ( ziet er uit als ene klein blaartje) dan weet je het ook...... wij hebben het gewoon ff alleen bij d eflessen gehouden 4x 180 ml+6 schep en de rest komt wel weer als hij weer beter is.......
het lijkt wel wat op de 6e ziekte.....als ik het op internet goed gelezen heb...of misschien roodvonk, ik ga toch maar even bellen!
net naar de Ha geweest! hij blijkt dus toch de 6e ziekte te hebben. van de arts mag hij wel paracetamol zetpil. dus heeft ie net naar binnen geschoven gekregen. en nu lijkt hij al pittig opgeknapt te zijn. 6e ziekte is vrij onschuldig, kunnen in zeldzame gevallen complicaties voorkomen. geen medicatie nodig, alleen veel rust, goed drinken en paracetamol tegen koorts! kan 2 a 3 dagen duren, verdwijnen koorts en vlekjes vanzelf.... we wachtten het rustig af!