mijn meisje gaat straks meteen naar haar eigen kamertje en dit nog wel terwijl ik borstvoeding wil geven. ook ik denk dat het moeilijk wordt voor zowel het kind als de oudere om alleen te slapen na 6 maanden samen te hebben gelegen op een kamer. advies of niet ik volg het niet op
Ons kindje ligt bij ons op de kamer. Ik denk tot zolang hij in de wieg kan. Is hij daaruit gegroeid dan naar zijn eigen kamer. Ik vind het makkelijk en een fijn idee dat hij naast ons ligt. En ik denk zeker niet dat daar later problemen van komen.
Ilya heeft 8 weken bij ons op de kamer gelegen. Ik vond dit erg makkelijk met de borstvoeding en ook wel een lekker gevoel je kindje zo dichtbij. Maar inderdaad, mijn nachtrust werd minder en hebben we hem op zijn eigen kamer gelegd. Dit was geen enkel probleem. Ik denk voor hem alleen maar lekkerder, omdat het daar natuurlijk rustiger is (ivm wekkers enz)
Nou dit is dus zeker niet waar ligt aan het kindje zelf denk ik. Mijn moeder heeft ons alle 4 lang op haar kamer laten slapen en wij zijn allemaal zonder problemen op onze eigen kamer gaan slapen toen mijn moeder ons niet meer op haar kamer wilde. Ik weet dat Wessel in zijn eigen kamer kan slapen want hij ligt er overdag ook altijd en is nooit een probleem.
elijah slaapt ook nog bij ons op de kamer, nu ook overdag (dit ivm de hitte, bij ons is het koeler) buiten dat vind ik het gewoon fijn om m op de kamer te hebben. ik slaap juist veel lichter als hij er niet ligt, dan lig ik er op. mijn dochter is nu negen en heeft ook een hele tijd bij mij op de kamer geslapen, zij heeft geen problemen met in slaap komen, sterker nog, als ze slaapt kan ik gerust haar kamer gaan stofzuigen, ze slaapt er als een blok door heen. (ws is ze juist gewend aan veel geluiden ) dus zo kan je het ook bekijken, niks aantrekken van wat je omgeving er van zou denken, voelt het goed voor jullie, gewoon doen!
@vales, ik zag dat bij mijn nichtje die is nu 4 en slaapt nog steeds slecht op haar eigen kamer. het hoeft inderdaad niet zo bij elk kind te zijn.
@Mandy ja mijn nichtje van 2 en half die word ook elke nacht wakker en wil dan bij haar ouders slapen,maar zij heeft helemaal niet zo lang bij hun geslapen volgens mij max 2 maanden(is niet zo heel lang toch) Het ligt gewoon aan het kind ieder kind is anders maar om nou te zeggen dat je problemen krijgt als je je kind zo lang op de kamer houdt daar ben ik het niet mee eens.
ik heb gezegt dat ik er van overtuigt ben tja dat is mijn mening en jij hebt daar weer een andere mening over.
haha ja je kant het vaak verkeerd opvatten, als ik mijn dingen soms terug lees dan denk ik had ik dat maar iets anders opgeschreven.
yessin slaapt vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje ok ik ben ervan overtuigt dat er later problemen KUNNEN komen.... dus vdnaar dat ik t liever voorkom! ging vanaf dag 1 perfect
wat ik wel weet is dat als mijn dochter ziek was ofzo, of eng gedroomd had, dat ik wel eens zei dat ze bij me in bed mocht slapen. nou hier zijn ze dus heel snel aan gewend, en dat duurt langer om weer af te wennen ik weet niet of zo'n klein kindje dat al door heeft, het is meer voor ons dat hij bij ons slaapt
Jelte slaapt vanaf dag 1 in zijn eigen bed, in zijn eigen kamer. Uiteraard staat de babyfoon op mijn nachtkastje. Nu is het voor mij 5 stappen lopen en ik stap zijn kamertje in, dus niet dat het aan het eind van een lange gang is o.i.d. Ook al zeggen mede-forummers andere ervaringen , ik ben ervan overtuigd dat het voor je kind goed is ....zijn eigen bed en kamer. En wat dat wiegendood verhaal betreft.... dat vind ik echt onzin. De wijkverpleegkundige van het CB, heeft het zelfs nog explicitiet gezegd. Uiteraard moet iedereen dat voor zich weten, maar ik vind het echt schijnveiligheid. Als je kind overdag slaapt op jouw kamer, kan er dan geen wiegendood optreden. Wiegendood hoeft helemaal niets met verstikking te maken te hebben. Bovendien kan het tot zeker 2 jaar voorkomen....
ik kreeg na een week het advies om hem op zijn eigen kamertje te laten slapen omdat die onrustig werd omdat die mij waarschijnlijk "rook" en daardoor steeds kwam voor voeding. vanaf het moment dat die op zijn kamertje lag, sliep die snachts goed.
Ik heb mijn oudste dochter 7 maanden op onze kamer gehad, zij sliep overal doorheen dus daar hadden we geen last van en de overstap naar haar eigen kamer, nou geen probleem hoor! Hoe komen sommige erbij dat jullie er zo van overtuigd zijn dat je er problemen mee krijgt? Waar baseren jullie dat op, op 1 voorbeeld van iemand? Mijn oudste dochter leg ik neer en die slaapt, heb nog nooit (laat ik het even afkloppen) slaapproblemen met haar gehad! Mijn jongste dochter slaapt nu ook nog bij ons op de kamer, maar die is wat onrustiger eronder, zou haar het liefst nu al naar een eigen kamertje doen voor haar rust en die van mij! Maar zitten midden in een verhuizing en die kamer die we over hebben is nou niet zo gezellig en daar wil ik haar dan toch niet neer zetten! Ze zal ook zo rond 7 maanden overgaan en verwacht ook geen problemen met haar, want ook zij is verder een hele goede slaper! Ik kan het me ook niet zo goed voorstellen hoor moeders die hun kinderen al gelijk op een andere kamer zetten, das gewoon het gevoel wat me dan niet lekker zou zitten, maar ik ben nogal een gevoelig typetje wat dat betreft hoor! Als het om mijn kinderen gaat kan ik nergens afstand van doen hihi!
Ikzelf slaap niet goed met een baby op mn kamer...daar ben ik bij de eerste achtergekomen. Zij is dan ook vrij snel naar haar eigen kamer verhuisd, toen ze een week oud was. Dan alle deuren open en dat ging goed... mn zoontje was ik van plan meteen op zn eigen kamer te leggen maar hij heeft bijna 4 weken bij ons geslapen omdat hij een slechte start had en ik als ik hij niet bij em was enorme zorgen maakte, als hij er was kon ik niet lekker slapen maar dat was ff niet belangrijk. Zogauw ik het vertrouwen had dat het goed met hem ging is hij op zn eigen kamer gaan slapen, weer met onze deuren open. Inmiddels zijn de deuren gewoon dicht. Ik denk dat het het meest natuurlijk is om je kind bij je op de kamer te hebben maar dat het weigedood voorkomt ben ik niet zo zeker van... als ik slaap wordt ik alleen wakker van hard gebrul, niet van een naar adem snakkende baby ofzo.Voor het slagen van bv vind ik het ook niet echt nodig maar gewoon qua gevoel vind ik het wel het meest natuurlijk... en zou ik dan gewoon kunnen slapen dan zouden wij het ook hebben gedaan. Dat er problemen van komen zal ook wel meevallen, sommige babys hebben zowiezo al problemen met elke verandering maar een baby die daar niet te moeilijk in is is ook zo gewend aan een andere kamer lijkt me.
ik denk ook niet dat het uitmaakt op welke kamer hij ligt en het verband daarmee met wiegendood, want inderdaad slaapt hij overdag ook alleen boven. maar ik kan ook niet uitleggen waarom ik het een fijn gevoel vind dat hij bij mij op de kamer slaapt snachts..
Bij mij heeft het gevoel ook niets met wiegendood te maken hoor, waarom ze zo lang bij ons op de kamer slapen en ook zeker niet omdat dat wordt geadviseerd, want daar kijk ik niet naar! Wij vinden het gewoon fijn, lekker dichtbij! Mijn mannetje en ik zeggen altijd tegen elkaar dat we het liefst een inmens groot bed willen zodat lekker de hele bups bijelkaar kan liggen hihi!