Lange stilstand groei?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijntjes, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 16 maanden is 77 cm en 9880 gram. Op zich niet heel verontrustend volgens de curves. Echter, zijn gewicht is al 8 maanden lang precies hetzelfde. Wel is hij in de tussentijd iets in lengte gegroeid. Laatste meting bij het CB rond 14 maanden was hij 76 cm.

Maar nu? Hij eet en drinkt goed, wel de laatste tijd wat slechter (halve boterhammen ipv hele en soms maar de helft van z'n avondeten), maar dit is niet standaard bij hem.

Hoeveel zorgen moet ik me hier over maken? CB zegt er niets over......

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wijkt zijn groeicurve af? Lijkt me trouwens wel als hij al zolang stil staat.

Ik zou eens overleggen met de huisarts, ik vind het raar dat hij zo lang stil in gewicht.
    Ze groeien vanaf 1 jaar niet hard (2kg per jaar ongeveer)

Onze dochter heeft 6 maanden stilgestaan maar die is de hele winter ziek geweest zowat, wij staan onder controle bij de kinderarts dus haar gewichtstoename wordt goed in de gaten gehouden sindsdien..

3. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Mijn zoontje (van ruim 15 maanden) stond ook al heel lang vrijwel stil qua gewicht. De periode vanaf 8 maanden tot 12-13 maanden was hij niet aangekomen. En daarna tot nu slechts 2 ons. Uiteraard vroegen ze bij het CB of hij vaak ziek was geweest. Nu was hij wel regelmatig verkouden, maar at niet heel slecht. Wel was hij in die fase enorm aan het ontdekken hoe hard hij kon kruipen en langs de tafel lopen, hij kon gewoon niet stoppen. Ik ben er van overtuigd dat hij door zijn beweeglijkheid ook niet aan kwam.
    Misschien speelt zoiets ook bij jullie?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn oudste is een jaar niet aangekomen en groeide ook langzaam. Omdat hij ook diarree had is hij getest op voedsel allergieën, vooral gluten werd aan gedacht. Gelukkig was het negatief en een paar maanden later zat er ineens een kilo bij gelukkig.

5. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn groeicurve wijkt nu behoorlijk af inderdaad. Hij zat altijd tussen de 0 en +1 lijn qua gewicht. Inmiddels zitten we tussen de -2 en -2,5. Ook z'n lengtegroei is van de 0-lijn gezakt naar -2. Hij is nu 77 cm en 9880 gram. Tot hij 8 a 9 maanden was werd zijn gewicht ook in een rap tempo hoger. Dus toen hij in eerste instantie stil bleef staan weten wij dat aan de veranderde voeding, steeds meer met de pot mee, brood ipv flesvoeding etc. Maar acht maanden stil staan is heel wat. Hij is tot tien maanden heeeeeel veel ziek geweest ivm chronische ooronstekingen, toen kreeg hij buisjes en was die ellende over. Hij heeft met 8 maanden een week in het ziekenhuis gelegen met RS virus en met 11 maanden een week met het rota virus.Ik vind het wel gek dat juist nu hij al maandenlang niet meer zo vaak ziek is hij niet meer aankomt en daarvoor wel. We lopen al bij de kinderarts met hem en in oktober krijgt hij een hele batterij aan onderzoeken omdat hij ook qua grove motoriek enorm achter loopt (ik schat zelf dat hij zo'n 6 a 8 maanden achterloopt) sociaal emotioneel loopt hij keurig op schema, qua fijne motoriek ook maar de grove motoriek blijft achter. En hij is een moeilijke poeper al vanaf z'n geboorte hele harde ontlasting.

Deel Deze Pagina