Een goede zwangerschapsbh

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ludde, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Ik vroeg me af of jullie tips hebben wat betreft een goede zwangerschapsbh. Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en mijn borsten worden snel groter. Op het moment draag ik sowieso graag rekbare bh's zonder beugel (lang met beugel gedragen maar deze beginnen mij te irriteren onder de oksels) Mijn cupmaat is C, ruim C. Bijna D. Ik heb een flinke borstkas dus mijn omvang is wat groter. Ik ben ook echt op zoek naar een 'grote maten zwangerschapsbh' Ik hoor graag jullie tips.

Oh ja, ik ben een beetje aan het rondkijken maar vanaf wanneer begonnen jullie met het aanschaffen van zwangerschapskleding (incl. lingerie) en bij online aankoop: een maat groter of juist niet? Ik snap dat dit laatst ook een beetje afhangt van hoeveel je verder aankomt natuurlijk maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in het algemeen :)

Groetjes! Lotte

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik heb laatst 2 sportbeha's gekocht. Zitten heerlijk en ondersteunen zo goed. Beter dan voedingsbeha's. Die ga ik pas na de bevalling kopen overigens. Ik heb cup 75F voor nu. Ook flinke cup dus. Koste met wel 120 euro, maar zijn het helemaal waard, andere beha's deden me teveel pijn of ondersteunden niet goed.

Positiekleding moet je denk gewoon ff passen. Eigenlijk is het gewoon je gewone maat. Maarja, als je verder op andere plekken bent aangekomen behalve je buik, zal je denk wel een grotere maat moeten nemen?

3. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt voor je antwoord. Eigenlijk hoef je dus niet persé een zwangerschapsbh te kopen, zolang hij maar gewoon goed ondersteund en fijn voelt.

Over de zwangerschapskleding: denk het ook. Niet dat ik ben aangekomen op andere plekken hoor. Denk dat ik vooral nieuwsgierig ben :) Eerst keer dat ik zover ben gekomen in een zwangerschap en als alles goed blijft gaan wordt dit ons eerste kindje. Spannend!

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ja idd, het is belangrijk dat hij fijn zit en voldoende ondersteunt. Ik heb zelf alvast voedingsbeha's gekocht van Anita. Ik ben nu 5 cm omvang en een cup omhoog gegaan dus was ook echt toe aan nieuwe beha's.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb een lelijke witte voedings bh. Die groeit en krimpt een beetje mee. Zitten geen voorgevormde cups of beugels in en zit daardoor heerlijk. Na de bevalling ook nog erg goed bruikbaar. Ik heb een vrij grote maat en kon hem nog gewoon halen bij de hunkemoller.

6. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ik heb een meegroeibh van Anita. Geen beugel, maar zit heerlijk en gaat lange tijd mee.

7. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt Rietje88 - ik ben ook echt op zoek naar een grotere maat. Ik ga eens snuffelen daar.

Bedankt Myself82 en Dizzy :)

8. Watermann

Watermann Niet meer actief

Ondanks dat ik 2 maten ben gegroeid, heb ik weer beugel bh gekocht bij h&m. Ik heb er geen last van.. Al ben ik bijna 29 weken.

Denk dat livera wel goede bh's hebben..

9. netmah

netmah Actief lid

12 nov 2015
    100
    6
    18
    Ik zou zeggen loop een goede lingeriezaak binnen. Ja dit kost wat meer, maar dan heb je ook een goed zittende bh. Wat ik zelf doe (ben de vorige zwangerschap 4 cupmaten gegroeid en nu ook al weer 2) is 1 bh per keer kopen, die in de nacht wassen en als mijn borsten dan weer gegroeit zijn en de bh echt niet meer lekker zit een nieuwe bh kopen. Zo krijg ik iig geen last van mijn rug. Ik heb trouwens maat 75G.

10. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik ben nu 38 weken en las ergens op een blog de tip van de meegroeibh van de Hunkemoller. Die heeft bij de bandjes klitteband en dat maakt dat hij ook goed te gebruiken is als voedingsbh. Was 20 euro, dus goed te doen. Zit heel lekker.
    Dit was de blog:

Dé perfecte zwangerschapsbh

11. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Bij bonprix gekocht 2 voedingsbh's. Kan ook gewoon in je zwangerschap. Zijn super fijn!! Geen betere gevonden dan deze

12. PeAn

PeAn Niet meer actief

Net bij de Prenatal van Noppies 2 voedingsbh's gekocht. Met beugel en voorgevormde cups. Heerlijk zacht en brede stoffen schouderbanden. En voor 95% katoen! Voor 30 euro per stuk. Grootste maat is 90G als het goed is.
    Je hebt ook met andere (gewone) bandjes die zijn even duur overigens. Alleen is daar de stof sythetisch van en met lekkende melkfabrieken is dat geen fijne combi straks.
    Heb normaal 75D maar dat zit nu wat krapjes. Heb 80E gekocht en mijn ervaring uit eerdere zwangerschappen is dat ik deze gewoon kan blijven dragen de rest van de zwangerschap en de borstvoedingsperiode.

Voor de nacht ga ik tegen het eind van de zwangerschap van Prenatal eigen merk voedingsbh's halen....20 euro per stuk ...ook voornamelijk katoen...geen beugel maar wel een ondersteuningsband waar normaal de beugel zit. Ook deze zijn voorgevormd en heerlijk zacht.

Je hebt ook bh's die niet voorgevormd zijn ed maar die vind ik (bij mezelf) toch absoluut minder mooi zitten.

En voor dit geld kan je nog eens een bhtje kopen 😆

13. Tebby

Tebby Actief lid

20 okt 2015
    400
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er van bonpr ix

14. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik draag nu sinds een week een voedingsbh van Carriwell.
    Ik heb gekozen voor de padded. Ze zijn er ook met gelwire. Ook zit er een verlengstukje bij voor de achterkant.
    Ik heb nog nooit zo'n fijne bh gehad. Hij "groeit" ook mee en duwt de borsten niet plat. Ook knelt een beugel vaak de melkklieren af. Met deze geen last van. 32,95 bij Prenatal.

Deel Deze Pagina